O to mój problem mam tak podłączone korki jak widać na schemacie i niestety jak zrobię zwarcie np stykne N i L jakjest narysowane to mi wylatują te kroki co są z czerwonym X'em.
Te korki na parterze sa takie wkręcane korki, pól automaty czy jak to się nazwy fachowo to nie wiem. Działa na tej samej zasadzie co te nowoczesne wyłączniki nad prądowe.
Problem w tym ze te 3 fazy co są korki 25A mam zaplombowane i to mnie denerwuje jak zrobi się spięcie Czemu tak się dzieje
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lut 09, 2010 00:18 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Wto Lut 09, 2010 07:05
Nie napisałeś jakie charakterystyki mają bezpieczniki ale przypuszzalnie B. Jeśli wszystkie bezp mają taką samą charakterystykę to czas ich zadziałania jest na tyle zbliżony, że zwarcie wywołane w pokazanym na rysunku miejscu aktywuje wszystkie zabezpieczenia. Nie ma też zrobionego stopniowania zabezpieczeń. Pozostaje albo przemyślenie układu i zmiana wartości i charakterystyk bezpieczników (tańszy wariant) albo zastosowanie zabezpieczeń selektywnych (droższy ale pewniejszy wariant).
Jeżeli jak można sądzić zabezpieczenia w piwnicy mają zastosowanie osobno do oświetlenia i gniazd powinny mieć wartości i charakterystyki odpowiednio 6A char A i 10A char B, na parterze 16A char B i bezpieczniki w piwnicy nie powinny być połączone w szereg tylko równolegle (oba zasilane z parteru) chyba, że bezp 16A w piwnicy jest zabezpieczeniem głównym rozdzielni piwnicy to do niego należy podłączyć osobno obwody gniazd i oświetlenia przez bezp 10A i 6A a bezpiecznik ten powinien być zasilany bezpośrednio z za licznika.
To tak ogólnie o zasadach stopniowania.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
16A w piwnicy jest zabezpieczeniem głównym rozdzielni
Dokładnie tak jest od niego potem idą jeszcze inne bezpieczniki 10A to innych urządzeń narysowałem tylko jeden obwód to jednego gniazda jak wygląda.
No na parterze mam takie bezpieczniki
Z tego 16A na parterze idą jeszcze inne połączenia nie tylko do piwnicy, bo w sumie to nie wiem sam do końca jak to jest rozdzielone bo to 40letnia elektryka jest
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Wto Lut 09, 2010 11:16
To już niestety do czasu przerobienia instalacji a co najmniej wymiany zabezpieczeń będą takie chece. A przynajmniej do czasu wymiany zabezpieczeń przed licznikiem na 3 fazowy S 25A z charakterystyką C. Za licznikiem powinien być też 3 fazowy S a nie pojedyncze bezpieczniki (choć tak dawniej było to robione).
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
topikowe też maja klasy szybkości działania jedne szybsze drugie wolniejsze i wcale nie koniecznie topik musi być szybszy
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum