Forum Klubu ROVERki.pl :: [416Si 16V 96r] płyn w oleju, głowica i uszczelka ok, więc ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:12
[416Si 16V 96r] płyn w oleju, głowica i uszczelka ok, więc ?
Autor Wiadomość
Flodam 



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 1
Skąd: Płońsk



Wysłany: Sro Lut 10, 2010 18:58   [416Si 16V 96r] płyn w oleju, głowica i uszczelka ok, więc ?

Witam serdecznie wszystkich. jestem użytkownikiem rovera 416Si od niemal 8 lat i naprawdę nie miałem z nim większych problemów az do ostatniego weekendu....
płyn przedostał sie do oleju......... :???: zapoznawszys się z podobnymi problemami zawiozłem głowicę na sprawdzenie... i jest wszystko ok. uszczelka także jest dobra.... co mogło sie stać jeszcze?? czy mogł np . pęknąć blok?? prosiłbym o pomoc
Ostatnio zmieniony przez Brt Sro Lut 10, 2010 19:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 10, 2010 18:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PDR 



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 3
Skąd: Lębork/Gdańsk



Wysłany: Sro Lut 10, 2010 19:27   

Miałem podobny problem, z tym że u mnie to olej szedł do płynu i jako bonus - kompresja do płynu (ciśnienie rozerwało wąż między blokiem a chłodnicą). Planowanie głowicy, nowa uszczelka i nowe śruby nie pomogły, więc spisałem motor na straty i wstawiłem inny. Do dziś nie wiem co było nie tak z tamtym silnikiem, ale najbardziej prawdopodobne wydaje mi się uszkodzenie bloku, bo te silniki są bardzo wrażliwe na przegrzanie, jednak gdybym chciał krok po kroku dochodzić co było nie tak, za dużo by mnie to kosztowało.

Na jakiej podstawie stwierdzasz, że uszczelka była dobra? Czasem uszczelka puszcza, a nie musi to być wyraźnie widoczne po oględzinach...

Jeśli masz pewność, że winy za awarię nie ponosi ani uszczelka, ani głowica, radziłbym rozejrzeć się za nowym silnikiem. Nie jest to może jakiś błyskotliwy czy bardzo pomocny pomysł, zwłaszcza że ten silnik może być w niewiele lepszym stanie, ale ja właśnie tak w podobnej sytuacji zrobiłem.

Najlepiej niech wypowie się jeszcze ktoś bardziej obeznany, nie chcę uchodzić za jakiegoś eksperta, znam ten problem jedynie z własnego doświadczenia a każdy przypadek może być inny... ;)
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Sro Lut 10, 2010 19:41   

Moze cos jest nie tak z uszczelnieniem tulei cylindrow. Jesli dobrze pamietam to siedza tam oringi albo jest klejone na klej hylomar.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Lut 10, 2010 20:39   

Flodam napisał/a:
uszczelka także jest dobra
PDR napisał/a:
Na jakiej podstawie stwierdzasz, że uszczelka była dobra? Czasem uszczelka puszcza, a nie musi to być wyraźnie widoczne po oględzinach...

No właśnie. Na uszczelce nie zawsze da się jednoznacznie zauważyć, że coś jest "nie tak".
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 12:48   

Flodam napisał/a:
co mogło sie stać jeszcze?? czy mogł np . pęknąć blok?? prosiłbym o pomoc



Tak jak napisał Lechos, to mogą być uszczelnienia tulei cylindrowych, pozdrawiam
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
RYCHO2 



Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 11
Skąd: opatów



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 18:30   

sprawdz czy płyn nie cieknie ci po bloku pod kolektorem ssącym bo jeśli tak to tamtędy lubi sie dostac do misy olejowej przez mocowanie stalki oleju i połączenie misy z kadłubem silnika. ja tak miałem i juz myślałem że to uszczelka pod głowica bo z oleju zrobił się majonez a zbiorniczek na płyn zrobił się pusty.
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 22:43   

RYCHO2 napisał/a:
przez mocowanie stalki oleju i połączenie misy z kadłubem silnika.


Może głupie pytanie, ale co to jest stalka? No i twierdzenie śmiałe z tym przedostawaniem się cieczy chłodzącej do oleju przez uszczelkę misy olejowej.
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [416si] Padła uszczelka pod głowicą
Greg_Wu Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Kwi 27, 2011 06:35
Adrian
Brak nowych postów [R416] Czy to uszczelka pod głowicą czy sama głowica?
prezes_jelonek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 22 Czw Maj 17, 2007 21:14
bizon9ek
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r 400 98'] Uszczelka pod głowicą
dulis1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Sty 25, 2012 20:01
Adrian
Brak nowych postów [R45] Uszczelka pod głowicą
tomaszo81 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Paź 20, 2008 19:41
vanderwacho
Brak nowych postów [R45] Czy to uszczelka pod głowicą
miros Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Pią Sie 29, 2008 18:18
PHJOWI



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink