Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Lut 11, 2010 12:57
Zamontowałem używany od E90 z 2009r. Tempomat działa.
Koszt używanego czujnika 40zł. Nowy w BMW 100zł.
Niestety jest różnica w mocowaniu, ale nie wpływa to na prawidłowe działanie czujnika. Prowadnica czujnik Rovera ma rozpórki (zaznaczone na zdjęciu) do zaczepiania się w otworze prawo/lewo, czujnik od BMW góra/dół tak jak na zdjęciach względem otworu montażowego. Czujnik BMW zahacza dobrze tylko o dół w otworze gdyż u góry otworu nie ma płaskiej płaszczyzny tak jak jest to po bokach i na dole. U góry jest tylko gruba obwódka która idzie dookoła obudowy. Mimo tego obudowa czujnika trzyma się dosyć stabilnie. Przy ustawianiu względem pedału sprzęgła najlepiej przytrzymać czujnik od tyłu aby się odpowiednio wsunął.
Jeżeli ktoś chce kupić nowy i ma taką możliwość to chyba lepiej kupić od Rovera. Jeżeli używany to od BMW na pewno się sprawdzi. Trzeba tylko podłożyć pod zaczep który zaznaczyłem na zdjęciu blaszkę lub kawałek plastyku, tak aby zaczep wygiąć i zaklinować w otworze. Na razie tego nie zrobiłem ponieważ jest zimno i ręce marzną ale nawet bez tego czujnik trzyma się dobrze, a tempomat działa prawidłowo.
Czujnika od BMW nie da się przełożyć do zewnętrznej obudowy Rovera, ponieważ jest trochę grubszy.
Czujnik od BMW i Rovera montuje się w takiej pozycji jak na zdjęciach. Czujnik pasuje w otwór montażowy tylko w jednej pozycji. Na obudowie czujnika jest wypust który musi wejść w szczelinę centrującą która jest wycięta w otworze montażowym obudowy pedału sprzęgła.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lut 11, 2010 12:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
U mnie wina nie działającego tempomatu leżała po stronie uszkodzonego lewego, przedniego czujnika ABS, który odpowiada za podawanie prędkości auta. Po wymianie, mam dodatkowo gaz pod palcem wskazującym pozdrawiam i dzięki za wszelki odpowiedzi.
u mnie tez tempomat nie działa a zrobiłem wszelkie mozliwe kombinacje wyczytane na forum wczesniej zadziałał tylko jeden raz potem nie pogło żadne podnoszenie sprzegła nogą ani dopychanie czujnika nawet zamieniałem czujniki z tym od stopu (wykluczam uszkodzenie czujnika poniewaz po zamianie stop działa na czujniku od tempomatu) i pytanie czy jeszcze cos mozna sprawdzic poza kompem...
Ciekawa zależność między słynnymi dziwnymi obrotami silnika a tempomatem:
Tempomat czasem mi działa (daje się uaktywnić przyciskiem w kierownicy) a czasami nie.
Włącznik główny tempomatu zaświeca się zawsze prawidłowo.
Nie wiem od czego to zależy ale:
Kiedy tempomat mi działa prawidłowo:
to prawie zawsze przy hamowaniu obroty spadają do 600. Dodatkowo po puszczeniu gazu obroty spadają w dół ale zawsze ze znaczna zwłoką.
Kiedy tempomat mi nie działa:
to nie ma tego zjawiska z obrotami.
Dzięki temu od razu po odpaleniu auta łatwo stwierdzam czy tempomat działa (zjawisko dziwnych obrotów występuje) czy nie działa - obroty zawsze w normie.
Może tym tropem pójdą jakieś tęgie umysły od R75CDT
Wysłany: Wto Maj 03, 2011 20:19 [R75] Czujnik sprzęgła
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
Korzystając z kilku porad znalezionych na forum Roverki oraz metody prób i błędów udało mi się zainstalować jakiś czas temu tempomat od Opla Omegi do mojego Rovera 75 CDT. Wszystko działa więcej niż zadowalająco do dnia dzisiejszego ale pozostał ostatni malutki problem, który nadal wymaga znalezienia rozwiązania.
Dotyczy czujnika sprzęgła a mianowicie jego wyprowadzeń i wiązki - gdzie ona podąża?
Nie chce demontować pedałów specjalnie po to aby wpiąć się w okablowanie od tego czujnika więc może ktoś już coś takiego robił i poradziłby mi gdzie w dostępniejszym miejscu mogę się wpiąć w wiązkę tego czujnika?
Dla przykładu napiszę, że całkiem łatwo dało się wpiąć w czujnik świateł stopu obok kostki połączeniowej modułu sterowania światłami.
Bardzo proszę o poradę i z góry dziękuję.
P.S. Zawsze zostaje opcja zamontowania dodatkowego czujnika magnetycznego ale po co jeszcze więcej czujników i kabli skoro oryginalny czujnik jest na swoim miejscu.
Witam - prosze o pomoc w kwestii tempomatu - nie dziala u mnie tempomat - po wlaczeniu przycisku zapala sie na nim zielona "lampka" jednak podczas jazdy i probach ustawiania nic wiecej sie nie dzieje
czytam wszystkie posty jednak nie jestem pewny kilku rzeczy:
1) czy w gre wchodzi czujnik predkosci jezeli np. podczas wlaczonych wycieraczek po zatrzymaniu przestaja one chodzic?? czy poprawne dzialanie wycieraczek oznacza, ze czujnik predkosci przy kole jest OK?
2. czy ta "biala koncowka" czujnika przy sprzegle powinna dotykac metalowego elementu pedalu sprzegla? (u mnie nie dotyka wiec nie wiem czy powinienem cos regulowac?)
prosze o odpowiedzi - bede wtedy dzialac dalej
dziekuje, pozdrawiam
2. czy ta "biala koncowka" czujnika przy sprzegle powinna dotykac metalowego elementu pedalu sprzegla? (u mnie nie dotyka wiec nie wiem czy powinienem cos regulowac?)
Powinna dotykać. Jak jest za duża szczelina to tempomat nie działa. Pociągnij ten czujnik w stronę pedalu aż dotknie go.
2. czy ta "biala koncowka" czujnika przy sprzegle powinna dotykac metalowego elementu pedalu sprzegla? (u mnie nie dotyka wiec nie wiem czy powinienem cos regulowac?)
Powinna dotykać. Jak jest za duża szczelina to tempomat nie działa. Pociągnij ten czujnik w stronę pedalu aż dotknie go.
po czesci si eudalo - przyblizylem czujnik do metalowego elementu pedalu sprzegla - tempomat zadzialal ! bylem w siodmym niebie.
Zgasilem autko, zrobilem sobie przerwe a gdy znowu pojechalem na przejazdzke - tempomat nie dzialal. Myslalem, ze znowu jest za duza przerwa ale niestety-czujnik jest na miejscu-dotyka elementu sprzegla.
Niestety tempomat nie dziala - co moglo sie stac? co sprawdzic/
dziekuje za pomoc!!
Tempomat działa powyżej 40km/h
Masz światła stop? Taki sam czujnik jest nad pedałem hamulca. Nieprawidłowo zamontowany czujnik nad pedałem hamulaca też spowoduje, że tempomat nie zadziała.
Sprawdź instalację podciśnienia idącą od pompy vacuum do siłownika na przepustnicy. Może masz nieszczelność
Ostatnio zmieniony przez Pieta Sob Lip 30, 2011 20:15, w całości zmieniany 1 raz
Sprawdź instalację podciśnienia idącą od pompy vacuum do siłownika na przepustnicy. Może masz znieszczelność
Ale on ma benzynę czyli ma silownik na przedniej grodzi przed pasażerem. trzeba sprawdzić czy czasem linka się nie wyhaczyła z przepustnicy
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Cze 27, 2011 13:20
sknerko napisał/a:
Ale on ma benzynę czyli ma silownik na przedniej grodzi przed pasażerem. trzeba sprawdzić czy czasem linka się nie wyhaczyła z przepustnicy
to dotyczy kontroli trakcji , a tu chodzi o tempomat i Pieta dobrze radzi.W kV6 za utrzymanie stałej prędkości bezposrednio odpowiedzialny jest siłownik pneumatyczny przepustnicy .Z siłownikiem do utrzymania odpowiedniego otwarcia przepustnicy, współdziała pompa podciśnienia .
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
ja dowiedziałem się tutaj ze mam tempomat.Handlarz od którego kupowałem Roverka mowił ze ten przyciska na konsoli do nadmuch na tylnia szybę i tak jeździłem 2 tygodnie nie wiedząc ze mam takie dobrodziejstwo w aucie:)
U mnie tempomat nie działał z powodu niedociśniętego czujnika położenia sprzęgła wciśniętego podczas wymiany pompki sprzęgła. Jedno kliknięcie i wszystko pięknie chodzi .
Koledzy może mi ktoś podpowie bo już nie wiem co jeszcze instalację do tempomatu wraz ze wszystkim wykonałem jednak po włączeniu przycisku na konsoli tylko to działa wymieniałem już przycisk pod sprzęgłem ale to nic nie dało.Wszystko zdemontowałem i założyłem od nowa i nic.Podpowiedzcie czy nie najlepszym wyjściem byłoby podpięcie po T4.Pytanie czy tempomat można sprawdzic pod innym czy musi byc program od Rovera.Pytam bo w łowiczu nikt nie dysponuje T4
żeby uruchomić tempomat w aucie które fabrycznie go nie miało trzeba koniecznie na T4 jechać
[ Dodano: Wto Lis 29, 2011 08:44 ]
z Łowicza do Warszawy daleko nie masz to wal do Mariusza418 i ci zrobi.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Dzięki Sknero tak zrobię pozdrowienia dla Poznania
[ Dodano: Wto Lis 29, 2011 12:02 ]
Dopiszę jeszcze.W wielu wypowiedziach na forum mówi się że po założeniu wszystkiego co potrzeba tempomat powinien działac,myślę że masz rację że powinien dostac impuls i będzie o,key.
Nie trzeba T4. Działa po zamontowaniu od razu, jeżeli wszystko jest Ok. U mnie nie było fabrycznie, pokupowałem wszystkie części, poprawiłem czujnik sprzęgła (był odsunięty) i od razu zadziałało.
Kolego VMatas może masz rację ale jak pisałem robiłem wiele poprawek,doszło do tego że wypięły mi się przewody od czujnka pod sprzęgłem niby przewody podpiąłem kolorami,jest założonydrogi czujnik pod sprzęgłem i nic,światła cofania działają,myślę jeszcze że kupując używki mogłem otrzymac uszkodzoną centralkę ale jak to sprawdzic bez T4,może jest uszkodzony wyłącznik w kierownicy i to chyba mogę sprawdzic zwierając go na krótko a tak naprawdę to mam nieraz dosyc walki z tempomatem inne dokładki poszły łatwo a tu ściana
pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum