Witam dzis wymienilem olej i mam pytanie wczesniej mialem olej LOTOS Syntetyk ,a teraz wlalem olej VALVOLINE MAX LIFE Połsyntetyk i czy nic sie nie stanie silnikowi ? i drugie pytanie czy olej od skrzyni biegow i od silnika to calkiem co innego
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lut 11, 2010 20:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
teoretycznie to dwa różne oleje rożniące się gęstością i lepkością ale ogólnie stosowane jest zalewanie skrzyni olejem 10W40 więc tym czym producent Rover każe zalewać silnik! ogolnie do skrzyni jest dextronII i wzwyż ale jak pisałem jak zalejesz 10W40 tez bedzie dobrze
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
teoretycznie to dwa różne oleje rożniące się gęstością i lepkością ale ogólnie stosowane jest zalewanie skrzyni olejem 10W40 więc tym czym producent Rover każe zalewać silnik! ogolnie do skrzyni jest dextronII i wzwyż ale jak pisałem jak zalejesz 10W40 tez bedzie dobrze
Bardzo Cie przepraszam ze tak napisze ,ale piszesz kompletne bzdury
Zalewanie olejem 10W40 nie jest czyms ogolnie stosowanym ,dopuszczalne jest zalanie tym olejem skrzyni PG1 ,ale i tak Rover zaleca olej MTF 94 (75w80) czyli specjalny typowo przekladniowy olej. Twoja porada moze zalatwic koledzeLewis, skrzynie biegow bo do niej absolutnie nie wolno zalewac oleju silnikowego 10w40, dla Twojej wiadomosci to skrzynia R 65 i zalac mozesz tylko przekladniowy olej o lepkosci 75w80. Oleje typu dextron to oleje do automatow, tylko czasem stosowane w manualnych skrzyniach biegow, w tym przypadku tez nie wolno go zastosowac.
Cytat:
Witam dzis wymienilem olej i mam pytanie wczesniej mialem olej LOTOS Syntetyk ,a teraz wlalem olej VALVOLINE MAX LIFE Połsyntetyk i czy nic sie nie stanie silnikowi ? i drugie pytanie czy olej od skrzyni biegow i od silnika to calkiem co innego
Z silnikiem nic sie nie stanie po tej zmianie oleju, a do skrzyni najlepszy bedzie Elf lub Total BV 75w80, znajdziesz w kazdym serwisie Peugeota lub Citroena (bo Twoja skrzynia to francuski wynalazek taki sam jak Peugeotowskie skrzynie o oznaczeniu MA).Pozdr.
heh ciekawe bo ja to wyczytałem na tym forum i byle kto tego nie pisał i sam mam zalany 10W40 i jakos nic kompletnie sie nie dzieje! ALe to moja skrzynia skoro tak nie mozna to nie stosowac
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
heh ciekawe bo ja to wyczytałem na tym forum i byle kto tego nie pisał i sam mam zalany 10W40 i jakos nic kompletnie sie nie dzieje! ALe to moja skrzynia skoro tak nie mozna to nie stosowac
Jesli masz Hondowski silnik to nie masz skrzyni R65 i mozna zalac 10w40. Kolega Lewis, ma silnik Rovera 1.4 i tam nie wolno stosowac takiego oleju tylko przekladniowy 75w80.
No cóż to jestem wyjątkowy bo mam silnik 16k4f i nic mi sie nie stało. Skoro mówicie ze nie wolno to sie zgadzam ale faktem jest to iz mam taki olej w skrzyni R65.
ALE JA NIKOMU NIE POLECAM GO W TAKIM RAZIE ZALEWAC DO SKRZYNI R65
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Wielkich różnic w budowie skrzyń manualnych nie ma ,więc co za różnicza czy to PG-1 czy jakakolwiek inna. Ogólnie powinno się stosować gęste oleje przekładniowe. I bez przesady tutaj marka i jakość nie jest tak ważna jak przy silniku - skrzynia to nie silnik, nie rozgrzewa się do wysokich temp. a smaruje jedynie koła zebate więc co by nie wlać to będzie chodzić.WAŻNE ŻEBY OLEJ BYŁ. Niemniej jak już ktoś zmienia to lepiej zostać przy przekładniowym.
Polecam orlenowskie oleje przekładniowe i ATF, dosyć tanie a sprawdzają się .
Wielkich różnic w budowie skrzyń manualnych nie ma ,więc co za różnicza czy to PG-1 czy jakakolwiek inna. Ogólnie powinno się stosować gęste oleje przekładniowe. I bez przesady tutaj marka i jakość nie jest tak ważna jak przy silniku - skrzynia to nie silnik, nie rozgrzewa się do wysokich temp. a smaruje jedynie koła zebate więc co by nie wlać to będzie chodzić
To wlej sobie gęsty olej niskiej jakości do skrzyni.... zobaczymy jak szybko będziesz drugi raz zmieniał
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
O skrzyni nic nie mowie,bo sie nie znam,nawet nie wiem jaką mam(silnik 16K4)natomiast w silniku wczesniej mialem hiszpańskie cos co zwie sie Repsol 10W40,ale po tygodniu mrozu wymienilem na pełen syntetyk 0W40 mobil 1 i hula ok.Nic nie cieknie,nie ulewa sie,spoksik.
(...)dla Twojej wiadomosci to skrzynia R 65 i zalac mozesz tylko przekladniowy olej o lepkosci 75w80.
Albo 75W90.
Cytat:
Oleje typu dextron to oleje do automatow, tylko czasem stosowane w manualnych skrzyniach biegow, w tym przypadku tez nie wolno go zastosowac.
Fakt, pamiętam z okresu posiadania Toyoty, jak niektórzy posiadacze Cariny E zalewali haczące ręczne skrzynie biegów czerwonym Dexronem. Z dobrym skutkiem, rzecz jasna.
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
keczu napisał/a:
(...)dla Twojej wiadomosci to skrzynia R 65 i zalac mozesz tylko przekladniowy olej o lepkosci 75w80.
Albo 75W90
Tu jest pewna niejasnosc, nie twierdze ze nie masz racji bo w instrukcji jest wspomniany olej Mobila wlasnie taki jak napisales, ale reszta polecanych olei ma juz lepkosc 75w80, czytalem na forach z UK ze czasem byly klopoty na tym oleju, ale to tylko czytalem. Balagan jest w katalogach jak kupujemy olej bo nie wszystkie wiedza za Rover w polowie 2003r przestal montowac skrzynie R65 i zamienil ja na skrzynie IB5 forda do ktorej wlasnie zalecany jest olej 75w90. Szukalem kiedys oleju do swojego autka (juz skrzynia IB5) i albo jest za tylko 75w80 ,albo tylko 75w90 zalezy od produceta oleju ,tak jakby nie wiedzieli ze byly dwie rozne skrzynie biegow.
PTE napisał/a:
Fakt, pamiętam z okresu posiadania Toyoty, jak niektórzy posiadacze Cariny E zalewali haczące ręczne skrzynie biegów czerwonym Dexronem. Z dobrym skutkiem, rzecz jasna.
Wiec ja dawno temu (12 lat dokladnie )zrobilem w druga strone. Do mojej pieknej Mazdy 323f rocznik 1992 z idealnie pracujaca skrzynia biegow zmienilem wlasnie Dextrona (nie wiedzialem ze tam byl) i wlalem typowy przekladniowy olej (chyba ESSO 75w90) bo tak zalecala ta polska ksiazka z tej serii "sam naprawiam..." czy jakos tak. I...zrobilem jeszcze ok 5 tys.km. zanim padly lozyska w skrzyni Mazdeczke musialem sprzedac z padnieta skrzynia...a taka ladna byla i swiatla sie otwieraly...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum