Opisywalem juz ale jeszcze raz napisze.Pod maska w puszce z bezpiecznikami brakowalo jednego od ABS taki kwadratowy.A powinien byc.Kiedy go wkladam zaczyna strasznie cos rzezic i mimo tego ze kluczyki mam w rece nie przestaje.Tak jak w pralce z zepsuta pompka wody,jakby cos na sucho chodzilo.Jak odpale auto chwile rzezenie sie wzmaga po chwili rzezi jak na poczatku.Kontrolka od ABS i kontroli trakcji swieci caly czas.Gasze samochod a to rzecholi i rzecholi bez przerwy dopuki nie wyjme bezpiecznika.Ktos pisal ze kopniete sterowanie ale ja nie mam pojecia co to jest.Pod podstawa aku chyba jest ta pompa z taka szeroka wtyczka.Czy to to jest to sterowanie?Ja mysle ze to sama pompa i chyba to strasznie rzezi.Moze jakas podpowiedz.
A tak wyglada moja puszka
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Wto Lut 09, 2010 15:36
ostatnio w skodzie octavii podpinałem sie pod komputer i robiłem test elementów wykonawczych...jeden był opisany POMPA ABS i jak włączyłem ten test chyba pompa zaczęła działać bo buczało tak samo jak przy chamowaniu na śliskim,jesteś czasem w gryfinie lub okolicach? bo jest tam mechanik który zna sie troche na diagnostyce komputerowej...
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Wto Lut 09, 2010 15:49
jak jedziesz od gryfina na szczecin, we wsi czepino jest droga w lewo na żabnice,nie skręcasz tylko dalej przy trasie niewiem drugi czy trzeci dom po lewej takie ciasne podwórko,niewiem czy ma program ale powiedział że może mi podnieść moc w 2.0 CDT... wjedź do niego i zapytaj może pomoże
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Wto Lut 09, 2010 17:00
a na 1 kiedy chodzi???ja już mam namieszane w głowie...wszędzie pisze że sie ciągle kręci na 1 biegu po włączeniu klimy,przecież 3 bieg jest najszybszy...
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Lut 09, 2010 17:14
sash997 napisał/a:
a na 1 kiedy chodzi???ja już mam namieszane w głowie...wszędzie pisze że sie ciągle kręci na 1 biegu po włączeniu klimy,przecież 3 bieg jest najszybszy...
wentylatorem steruje ECM na podstawie wskazań temperatury silnika i ciśnienia w klimie. Po włączeniu klimy, sprawnym wentylatorze i układzie ATC ,włącza się pierwszy bieg.
http://www.the75andztclub...read.php?t=1371
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sro Lut 10, 2010 10:56
Wentylator mam już chyba nowszego typu. Rezystor jest nie okrągły tylko prostokątny.
Jakbym miał wysokie ciśnienie w układzie to by bardzo grzały się przewody od klimy, a maja normalna temperaturę. Klima na postoju też dobrze chłodziła. Może to wina rezystora? Jak go można sprawdzić?
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sro Kwi 28, 2010 16:12
Sprawa jasna. Sprawdzałem dzisiaj miernikiem i wyszło że mam uwalony rezystor
Z zasadą działania to dokładnie jest tak
Praca wentylatora przy chłodzeniu samego układu chłodzenia - bez AC.
Włączanie wentylatora - 3 biegowy (stary typ)
1. bieg - 100°C do 105°C
2. bieg - 106°C do 111°C
3. bieg - 112°C do 119°C
Włączanie wentylatora - 2 biegowy (nowy typ z rezystorem)
1. bieg - 100°C do 111°C
2. bieg - 112°C do 119°C
Jeżeli włączymy AC wentylator automatycznie startuje na 1 biegu. Jeżeli wystąpi dodatkowo temperatura z przedziału wymienionego wyżej, wentylator uruchamia się z prędkością o 1 bieg wyższą.
Np. Pracuje na 1 biegu, temperatura w układzie chłodzenia wzrasta do 102 to automatycznie wskakuje bieg 2 wentylatora.
W dieslu wentylator uruchamia się po przekręceniu kluczyka w stacyjce (pozycja 2) i włączonym AC. W benzynie po uruchomieniu silnika i włączonym AC .
[ Dodano: Sro Kwi 28, 2010 17:12 ]
Myślę że wyczerpująca odpowiedz
Najlepiej sprawdzić temperaturę w poz.7 wykonując test OBC (diagnostyka komputera).
Temperatury załączania wentylatora w zależności od silnika i modelu wentylatora.
K1.8
Engine Running
If the ECT sensor registers a temperatures of;
Between: 98 °C and 104 °C, = Low fan speed
Between 105 °C and 112 °C, = High fan speed
The ECM switches both cooling fan relays off if the ECT sensor registers a temperature of 98 °C or lower.
Engine Stopped:
Above 112 °C = High speed relay
The cooling fan motor is now able to operate at high speed until the ECT sensor registers a temperature of below 112 °C.
KV6
If the ECT sensor registers engine coolant temperatures of:
Between 96°C and 100°C, = Low fan speed
Between 102°C and 106°C, = Medium fan speed
Between 108°C and 112°C, = High fan speed
M47R Diesel 2.0 litre
(Very rarely needs engine cooling in UK but does require fan operation for Air conditioning to work correctly)
If the ECT sensor registers an engine coolant temperatures of:
Between 100°C and 105°C, = Low fan speed
Between 106°C and 111°C, = Medium fan speed.
Between 112°C and 119°C, = High speed.
With the 2 speed Kenlowe motors the ECU energises SLOW speed for a larger temp span.
For example in the diesel engine:
From 100 Deg C to 111 Deg C = Slow Speed
From 112 Deg C to 119 Deg C = High Speed
Moc wentylatorów.
Nowe wentylatory są 2 biegowe 450W z rezystorem dla 1 biegu (2 przewody). Kiedyś było tak:
1. Wentylator 350W, 2 biegi z rezystorem (2 przewody) - silnik 1,8
2. Wentylator 450W, 2 biegi z rezystorem (2 przewody) - silniki V6
3. Wentylator 450W, 3 biegi bez rezystorem (4 przewody) - diesel
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam
Po przekręceniu kluczyka panel klimatyzacji startuje na chwilę gdzie widać temperatury a następnie przełącza się w tryb (chyba awaryjny) wyświetlając w miejscach temperatur po obu strona migające "er" (błąd)
Po autodiagnozie wykazało mi błędy 12, 21 i 22.
12 - błąd magistrali K-bus z informacją o temp. zewnętrznej
21 - czujnik nasłonecznienia, wyjście lewe
22 - czujnik nasłonecznienia, wyjście prawe
Gdzie szukać przyczyny błędu 12 i jak mogę sprawdzić np. miernikiem czujnik nasłonecznienia?
Dodam jeszcze, że samochód przez około dwóch tygodni jeździł na podmienionym z anglika module komfortu ale przez ten okres wszytko działało.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum