Wysłany: Pon Lut 15, 2010 00:12 [R75] Dymienie naniebiesko z rury i dziwny zapach spalin
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Wiem że ten temat był poruszany kilka razy .Lecz nie wszystkiego mogłem się dowiedzieć.
Jak odpalam na zimnym silniku to po chwili widzę dziwny biało niebieski dymek utrzymuje sie on aż do rozgrzania silnika zapach jest nieprzyjemny . O dziwo samochód dobrze zapala nawet w mrozy zbiera sie też całkiem nie żle ,choć nie jezdziłem innym roverem z tym silnikiem dlatego nie mam porównania jak jest dobrze rozgrzany to nie dymi ale zapach pozostaje .
Czy może mieć z tym coś wspólnego odma? od czego zacząć.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 29, 2010 22:03, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 15, 2010 00:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
witam w moim sa tez takie objawy-filter odmy dla proby wyczyscilem plynem k2 do mycia silnikow (jak nowka)dalej to samo moze tubina olej puszcza(u mnie nie ma gwizdow glosnych sa bardzo male tzeba sie dobrze wsluchac)malo jezdze i nie zauwazylem ubytku oleju
Pomógł: 21 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 614 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Pon Lut 15, 2010 11:01
Proponuję wymienić uszczelniacze zaworów i zobaczysz czy coś się zmieniło. Jeżeli to nic nie da to obawiam się że turbina pada
_________________ Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy
APPLES chyba nie zawsze ta regola sie sprawdza,mi kopcil na czarno i byla to wina przeplywomierza,odlaczylem i przestal kopcic,a turbina kopci raczej na niebiesko,tak zawsze slyszalem,bez diagnozy mozna jedynie zgadywac
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Lut 15, 2010 13:13
Biały lub jak kto woli niebiesko-błękitny będzie wskazywać na przepalanie oleju np. dochodzącego z intercoolera, ale nie uszkodzenie turbo. W okresie zimowym najczęściej oznaka spalonych świec żarowych.
Turbo wywalone - czarny dym. Przepływomierz też może być. Łatwo sprawdzić czy to tylko chwilowe. Wcisnąć pedał gazu do oporu i powinien przykopcić na czaro. Tak z 3 razy, a potem znowu niebieski lub wcale. Wypali się nagar z łopatek turbiny.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Lut 15, 2010 14:27
Zależy jakie pocenie. Jeżeli nie kapie z niej, nie cieknie, to nie. Każde turbo po jakimś przebiegu ma oznaki pocenia. Jak nie cieknie i nie ubywa oleju to bym się nie przejmował. Tez mam delikatnie wilgotną w jednym miejscu, ale nic nie kapie wiec jeżdżę i nie myślę o niej. Węże od intercoolera suche?
Niektórzy fakt piszą głupoty, ale ty też nie piszesz prawdy
Biały dym nigdy, ale to nigdy nie będzie to przepływomierz. Tylko i wyłącznie czarny. Niebieski to najczęściej wtryski. Jeśli turbina przytarta, to będzie też na czarno, a jeśli leje, to ciemno niebieski, praktycznie czarny. Ale czarny to i może być filtr powietrza, jak zapchany, to też będzie na czarno dymił.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Lut 15, 2010 16:27
Rowan nie chce się kłócić.
Jedna zasada:
Biały dym wszystko związane z zasilanie paliwa, filtrami i uruchamianiem w tym przepływomierz.
Czarny dym - przepalanie oleju, przedmuchy, spalanie nagarów np. z turbiny, itp
Jednak bywają od tego tez odstępstwa. Możne to pomysł na nowy temat " Biały lub czarny dym?"
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pon Lut 15, 2010 18:00
apples, ja też nie chce. Ale biały dym nigdy nie poleci przy padniętej przepływce. Przy filtrze powietrza tez nie. Bo to wtedy jest zły skład do spalenia, za dużo paliwa względem powietrza. Dlatego przy padniętej przepływce pali ponad 10l, albo i więcej, u mnie wychodziło około 12. Dymił bardzo fajnie w lusterku chmurki puszczał. Jak chcesz, to zrób test, zdejmij rurę z EGR i przejedź się, zobaczysz dym w lusterku na 99%, o ile nie wejdzie w tryb awaryjny, co się zdarza, ale nie zawsze. Biały się pokazuje przy padniętej uszczelce pod głowicą (w CDT nie słyszałem o takim przypadku, a tym bardziej się nie spotkałem), na biało, po odpaleniu kilka sekund, ale też nie zawsze, a czemu to nie wiem.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Lut 15, 2010 18:26
Wiadomo że ropa jak się spala to występuje biały dym. Jeżeli spala się w dużych ilościach lub nieprawidłowo (ograniczony dostęp powietrza) to już czarny. Więc każdy przypadek na pewno jest inny i każdy trzeba rozpatrzyć inaczej. To co napisałem jest bardziej schematycznie i ogólnikowo niż życiowo.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pon Lut 15, 2010 18:56
apples, no właśnie, a to co schematy mowią, to raczej ludzie którzy praktycznie używają auta nie wykryją. A jeśli napiszemy życiowo, to wtedy zrozumieją i znajdą przyczynę
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Lut 15, 2010 20:12
Masz racje.
Nigdy nie piszę ze schematów i itp. oraz bardzo rzadko korzystam z jakichkolwiek instrukcji obsługi.
Jestem praktykiem - samoukiem. Czasami poznaję coś dopiero jak popsuje
Dużo ciekawych rad każdy widzę ma jakiś pomysł i doświadczenie. Wszystko bym przeżył gdyby tak nie śmierdziało. Muszę go podpiąć pod kompa może to coś pomoże.spalanie teraz określam na 8- 9 l .Czy przy spalonych świecach też dobrze odpala bo z tym nie mam najmniejszego problemu ? jeszcze dodam że webasto nie działa ale to chyba wpływu nie ma. A przy okazji czy może ktoś zna dobrego diagnoste w warszawie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum