Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Dymienie naniebiesko z rury i dziwny zapach spalin
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Dymienie naniebiesko z rury i dziwny zapach spalin
Autor Wiadomość
mapis79 



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 51
Skąd: kąty



Wysłany: Pon Lut 15, 2010 00:12   [R75] Dymienie naniebiesko z rury i dziwny zapach spalin
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Wiem że ten temat był poruszany kilka razy .Lecz nie wszystkiego mogłem się dowiedzieć.
Jak odpalam na zimnym silniku to po chwili widzę dziwny biało niebieski dymek utrzymuje sie on aż do rozgrzania silnika zapach jest nieprzyjemny . O dziwo samochód dobrze zapala nawet w mrozy zbiera sie też całkiem nie żle ,choć nie jezdziłem innym roverem z tym silnikiem dlatego nie mam porównania jak jest dobrze rozgrzany to nie dymi ale zapach pozostaje .
Czy może mieć z tym coś wspólnego odma? od czego zacząć.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 29, 2010 22:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 15, 2010 00:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szwed 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 58
Skąd: Grudziadz



Wysłany: Pon Lut 15, 2010 06:39   

witam w moim sa tez takie objawy-filter odmy dla proby wyczyscilem plynem k2 do mycia silnikow (jak nowka)dalej to samo moze tubina olej puszcza(u mnie nie ma gwizdow glosnych sa bardzo male tzeba sie dobrze wsluchac)malo jezdze i nie zauwazylem ubytku oleju
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 15, 2010 10:42   

Jak kopci na niebiesko to olej pali,przyczyna moze byc i turbina i wtryski i kto wie co jeszcze :/ jak sie nie chce zgadywac najlepiej zrobic diagnoze
 
 
 
DANTE79R 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 614
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pon Lut 15, 2010 11:01   

Proponuję wymienić uszczelniacze zaworów i zobaczysz czy coś się zmieniło. Jeżeli to nic nie da to obawiam się że turbina pada :(
_________________
Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover :) Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy ;)
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Lut 15, 2010 12:08   

Przestańcie pisać głupoty :!:

Biały dym po odpaleniu - przepływomierz, świece żarowe
Sprawdź świece żarowe.

Czarny dym - wtryski, pompa wtryskowa, Turbina

Dziwny zapach pochodzi od katalizatora.
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 15, 2010 13:05   

APPLES chyba nie zawsze ta regola sie sprawdza,mi kopcil na czarno i byla to wina przeplywomierza,odlaczylem i przestal kopcic,a turbina kopci raczej na niebiesko,tak zawsze slyszalem,bez diagnozy mozna jedynie zgadywac
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Lut 15, 2010 13:13   

Biały lub jak kto woli niebiesko-błękitny będzie wskazywać na przepalanie oleju np. dochodzącego z intercoolera, ale nie uszkodzenie turbo. W okresie zimowym najczęściej oznaka spalonych świec żarowych.
Turbo wywalone - czarny dym. Przepływomierz też może być. Łatwo sprawdzić czy to tylko chwilowe. Wcisnąć pedał gazu do oporu i powinien przykopcić na czaro. Tak z 3 razy, a potem znowu niebieski lub wcale. Wypali się nagar z łopatek turbiny.
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 15, 2010 13:40   

APPLES a pocenie sie turbiny moze oznaczac rychle problemy z nia czy to normalny objaw?
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Lut 15, 2010 14:27   

Zależy jakie pocenie. Jeżeli nie kapie z niej, nie cieknie, to nie. Każde turbo po jakimś przebiegu ma oznaki pocenia. Jak nie cieknie i nie ubywa oleju to bym się nie przejmował. Tez mam delikatnie wilgotną w jednym miejscu, ale nic nie kapie wiec jeżdżę i nie myślę o niej. Węże od intercoolera suche?
 
 
magneto 




Pomógł: 80 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 1047
Skąd: Nakło Śląskie



Wysłany: Pon Lut 15, 2010 14:48   

mapis79 napisał/a:
Jak odpalam na zimnym silniku to po chwili widzę dziwny biało niebieski dymek

u mnie tak było jak miałem niesprawne świece
mapis79 napisał/a:
O dziwo samochód dobrze zapala nawet w mrozy

jak ma dobrą kompresję to zapali bez problemu

Czy jak sie zagrzeje to tez tak kopci? Jeśli nie to ja obstawiam świece
 
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 15, 2010 15:09   

APPLES weze suche :grin: nie kapie i nie ubywa oleju tylko takie delikatne pocenie(wilgoc)
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Lut 15, 2010 15:50   

menior to jeździj i nie myśl o niej. Pamiętaj tylko aby ją studzić przed wyłączenie silnika po ostrej jeździe.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Lut 15, 2010 16:11   

apples napisał/a:
Przestańcie pisać głupoty :!:

Biały dym po odpaleniu - przepływomierz, świece żarowe
Sprawdź świece żarowe.

Czarny dym - wtryski, pompa wtryskowa, Turbina

Niektórzy fakt piszą głupoty, ale ty też nie piszesz prawdy :lol:

Biały dym nigdy, ale to nigdy nie będzie to przepływomierz. Tylko i wyłącznie czarny. Niebieski to najczęściej wtryski. Jeśli turbina przytarta, to będzie też na czarno, a jeśli leje, to ciemno niebieski, praktycznie czarny. Ale czarny to i może być filtr powietrza, jak zapchany, to też będzie na czarno dymił.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Lut 15, 2010 16:27   

Rowan nie chce się kłócić.
Jedna zasada:
Biały dym wszystko związane z zasilanie paliwa, filtrami i uruchamianiem w tym przepływomierz.
Czarny dym - przepalanie oleju, przedmuchy, spalanie nagarów np. z turbiny, itp

Jednak bywają od tego tez odstępstwa. Możne to pomysł na nowy temat " Biały lub czarny dym?" :wink:

http://www.google.pl/sear...bia%C5%82y+dym+
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Lut 15, 2010 18:00   

apples, ja też nie chce. Ale biały dym nigdy nie poleci przy padniętej przepływce. Przy filtrze powietrza tez nie. Bo to wtedy jest zły skład do spalenia, za dużo paliwa względem powietrza. Dlatego przy padniętej przepływce pali ponad 10l, albo i więcej, u mnie wychodziło około 12. Dymił bardzo fajnie :mrgreen: w lusterku chmurki puszczał. Jak chcesz, to zrób test, zdejmij rurę z EGR i przejedź się, zobaczysz dym w lusterku na 99%, o ile nie wejdzie w tryb awaryjny, co się zdarza, ale nie zawsze. Biały się pokazuje przy padniętej uszczelce pod głowicą (w CDT nie słyszałem o takim przypadku, a tym bardziej się nie spotkałem), na biało, po odpaleniu kilka sekund, ale też nie zawsze, a czemu to nie wiem.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Lut 15, 2010 18:26   

Wiadomo że ropa jak się spala to występuje biały dym. Jeżeli spala się w dużych ilościach lub nieprawidłowo (ograniczony dostęp powietrza) to już czarny. Więc każdy przypadek na pewno jest inny i każdy trzeba rozpatrzyć inaczej. To co napisałem jest bardziej schematycznie i ogólnikowo niż życiowo. :razz:
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Lut 15, 2010 18:56   

apples, no właśnie, a to co schematy mowią, to raczej ludzie którzy praktycznie używają auta nie wykryją. A jeśli napiszemy życiowo, to wtedy zrozumieją i znajdą przyczynę :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Lut 15, 2010 20:12   

Masz racje. :ok:
Nigdy nie piszę ze schematów i itp. oraz bardzo rzadko korzystam z jakichkolwiek instrukcji obsługi.
Jestem praktykiem - samoukiem. :wink: Czasami poznaję coś dopiero jak popsuje :razz:

Schematycznie czytać jako: najczęstsza przyczyna.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Lut 15, 2010 20:50   

apples napisał/a:
instrukcji obsługi.

Instrukcje to można sobie używaż jak się kontrolka jakaś pali... Nic po za tym.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
mapis79 



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 51
Skąd: kąty



Wysłany: Wto Lut 16, 2010 19:59   

Dużo ciekawych rad każdy widzę ma jakiś pomysł i doświadczenie. Wszystko bym przeżył gdyby tak nie śmierdziało. Muszę go podpiąć pod kompa może to coś pomoże.spalanie teraz określam na 8- 9 l .Czy przy spalonych świecach też dobrze odpala bo z tym nie mam najmniejszego problemu ? jeszcze dodam że webasto nie działa ale to chyba wpływu nie ma. A przy okazji czy może ktoś zna dobrego diagnoste w warszawie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Zapach spalin w kabinie po uruchomieniu silnika
KarolinaAida Rover serii 75, MG ZT 6 Nie Cze 08, 2014 21:35
adas.ko
Brak nowych postów [R75] Dymienie z wydechu
Artur Rover serii 75, MG ZT 12 Pią Mar 27, 2009 08:03
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Dymienie przy ruszaniu
mdw12 Rover serii 75, MG ZT 12 Pon Mar 19, 2012 08:10
Rowan
Brak nowych postów [MG ZT] Emisja spalin
MaReK Rover serii 75, MG ZT 9 Pon Lis 30, 2009 17:36
dukat11
Brak nowych postów [R75] Chłodniczka spalin - CDT/CDTi
koza-06 Rover serii 75, MG ZT 11 Pon Lut 13, 2012 22:42
VMatas



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink