Witam, od niedawna posiadam mg zr 2005, chyba nie bardzo znam sie na autach więc mam kilka dylematów
- nie działa mi klakson
- czy pomarańczowa kontrolka silnika powinna się palić przy przekręconym raz kluczyku czy nie?
i jeszcze jedno
mam opony zimówki 195/55R16, polecono kupić mi węższe 15. Czy na pewno tak będzie lepiej?
Ostatnio zmieniony przez avesta Pon Lut 15, 2010 23:37, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 15, 2010 21:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Mówiłem Ci, żebyś zajrzała do bezpieczników
Napisałem w tym drugim temacie, że nie tylko pod maską są, ale też pod kierownicą
O kontrolce Ci też pisałem, że powinna świecić tylko przy włączonym zapłonie - stacyjka na "II".
Co do opon to wyjeździj te które masz
Na zimę lepiej mieć węższe opony, ale nie będziesz przecież tych wyrzucać - są ok.
Ja mam na zimę 185/65/15.
Ta kontrolka od silnik nie gaśnie CI czasem równo z jakąs inna kontrolką??
Klakson nie działa od początku czy dopiero po Twoim dzwonie przestał?? masz poduszki powietrzne?? może ktoś coś kombinował i stąd ten problem?
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
tak jakoś czasu dziś zabrakło ale jutro przed pracą aż z ciekawości zajrzę
powtórzyłam pytania, żeby jakoś zacząć temat
Aragorn napisał/a:
a tak poza tym to co ma oznaczać "wszystko" w tytule?
to ma znaczyć że jak znam życie to u mnie stale będzie coś nie tak , nie chce za każdym razem zakładać nowego topiku więc pomyślałam że zbiorę wszystko w jednym. Może faktycznie dziwnie to brzmi
a opony? po zaliczeniu rowa jakoś mam obawy przed jazdą więc hmmm może węższe to bezpieczniejsze
[ Dodano: Pon Lut 15, 2010 23:11 ]
Markzo napisał/a:
Ta kontrolka od silnik nie gaśnie CI czasem równo z jakąs inna kontrolką??
Klakson nie działa od początku czy dopiero po Twoim dzwonie przestał?? masz poduszki powietrzne?? może ktoś coś kombinował i stąd ten problem?
na I - palą się 3 kontrolki w tym silnik
na II gasną wszystkie
poduszki są, a z klaksonem szczerze to nie sprawdziłam przed rowem
na I - palą się 3 kontrolki w tym silnik
na II gasną wszystkie
Powoli, bo już mi się mieszać zaczyna. "I" to jednokrotne przekręcenie stacyjki, nic nie powinno się włączać (przynajmniej u mnie w dieslu tak jest), z wyjątkiem el. szyb, radia itp. - żadne kontrolki. "II" - wtedy włącza się zapłon, włączają się kontrolki, nawiew itp. "III" - odpalasz silnik.
Tak jest? Bo jeśli rzeczywiście zapalają Ci się na "I" i nie pomieszałaś nic to coś przekombinowane jest. A i wszystkie kontrolki powinny osobno gasnąć, żadna nie powinna w tym samym czasie.
A z oponami daj sobie spokój
Wpadnij kiedyś na spot, tylko na wiosnę, bo teraz nie ma to obejrzymy Twojego ZRa
Jeśli wszystkie bezpieczniki będą dobre to wtedy odkręć delikatnie poduszkę powietrzną. Od tyłu klucz torx (zapytaj faceta jakiegoś najlepiej ), nie odłączaj wtyczki od poduszki broń Boże (powinno się robić na odpiętym aku, choć można i bez) i po prostu sprawdź czy jest podłączony klakson - jeśli tam leży problem to na bank miałaś coś kombinowane...
ok ja namieszałam
na II gasną mi wszystkie (juz teraz kolejności nie wymienią ale ostatnia to SRS) oprócz 3
a jak odpalam silnik to już żadna się nie świeci
Krzysi3k napisał/a:
Wpadnij kiedyś na spot
z MoimGratem ? oj nie wiem bo znajduje coraz więcej "wad"
a do grzebania się w poduszce wyślę faceta, ja tylko zajrzę z ciekawości
to masz niezla kupe miecha ja mam 185/60/15 i tak mi sie czasami wydaje ze mam balony nie opony. W roli wyjasnienia dla kolezanki avesta, 185 oznacza szerokosc gumy, natomiast 65 w przypadku Krzysi3k, czy 60 w moim przypadku oznacza gruboscopony miedzy obrysem zewnetrznym kola z felga wyrazona w procentach. U mnie jest to 60% ze 185 mm czyli.. nie mam kalkulatora pod reka, Krzysi3k, z kolei ma 5% grubsze opony wiec ma bardziej, jak to sie mowi, bablowate kola. pozdro
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
mam opony zimówki 195/55R16, polecono kupić mi węższe 15
To nie tylko węższe ale i o cal mniejsze polecono Ci kupic? dziwna rada ,żeby do zmiany felg zmuszać. Węższe opony niż fabryczne to dobry pomysł na zimę ale nie trzeba zmieniać na 15. Jeżeli obecne działają to narazie nie wydawaj kasy.
ok jeszcze jedno male wyjasnienie. Pozycja I stacyjki odblokowuje kierownice, czyli mozna nia krecic na postoju ( czesto stosowane przy jakis naprawach czy cos gdzie nie ma potrzeby odpalania auta a trzeba obrucic kola, w pozycji zerowej - bez kluczyka - kierownica sie blokuje i nie mozna jej obrucic ani w prawo ani w lewo)
poz II przepuszcza zaplon na podstawowe odbiorniki pradowe w aucie. wtedy zalacza sie pompa paliwa, wtedy idzie napiecie na cewke. Poczatkowo zasilanie idzie z akumulatora
poz III jest wylacznie do uruchomienia rozrusznika, zauwaz ze jak odpalisz i puszczasz kluczyk on sie nieco cofa czyli wraca do poz II, poz III jest wychylkowa i w niej tylko podajemy napiecie na rozrusznik, ten krecac silnikiem, palcem rozdzielacza rozdziela iskre na poszczegolne gary, paliwo jest podawane i dawkowane przez komputer i bum silnik odpala
I wtedy znowu jestesmy na pozycji II ale z wlaczonym silnikiem i zasilanie idzie z alternatora (pradnicy samochodowej)
W momencie gdy masz zgaszony silnik i przekrecisz w poz II wyskoczy blad smarowania, zasilania, abs, czy srs. Srs po krotkim czasie znika, bo on swiecac sie informuje o testowaniu ukladu bezpieczenstwa, poduszek powietrznych. Jezeli cos z airbagami jest nie tak to lampka bedize sie palila ciagle nawet po odpaleniu sygnalizujac jakas usterke czy niestprawnosc ukladu w czasie kolizji. Po odpaleniu wszystkie lampki informacyjne powinny zgasnac.
[ Dodano: Pon Lut 15, 2010 23:56 ]
chudson napisał/a:
Węższe opony niż fabryczne to dobry pomysł na zimę
wiesz ile kosztuja opony o wymiarze 185/xx/16??
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
ok ja namieszałam
na II gasną mi wszystkie (juz teraz kolejności nie wymienią ale ostatnia to SRS) oprócz 3
a jak odpalam silnik to już żadna się nie świeci
Czyli jest ok !
faecd, wiem wiem guma ogromna, ale na zimę może być
Na lato zakupiłem 195/45/16 to mi plomby powypadają
z tymi oponami to powiedziano mi że na takich jakie mam nie dam rady jeździć, że to wymyślony rozmiar i żebym sobie zmieniła na normalne (cokolwiek to znaczy czyli 15 calowe i 185
a letnie ja mam 205/55R16, hmmm
z tymi oponami to powiedziano mi że na takich jakie mam nie dam rady jeździć, że to wymyślony rozmiar i żebym sobie zmieniła na normalne (cokolwiek to znaczy ) czyli 15 calowe i 185
Daj spokój sobie
avesta napisał/a:
a letnie ja mam 205/55R16, hmmm
Duuuże gumy... jeśli przez lifting nie zmienili coś to może ci trzeć.
Chociaż ZR podobno ma inną maglownicę i koła się mniej skręcają...
w 75 mamy zimówki 205/65/15... to tez nie normalny? letnie do coupe mam 205/40/17 i co, tez nie normalny? olej tych znaFcUF ciepłym moczem
Markzo, a Ty co tak hojracko zgrywasz greka? rzucasz tekstami rodem z boiska szkoly podstawowej...
Jezeli chodzi o opony mozna dopuscic sie roznicy wymiarow do 4%, wieksze roznice nie wplywaja znaczaco na trakcje ale znacznie na odczyty predkosciomierza i o to w tym glownie chodzi
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
hehe, zgrywam greka? Mówie ze swojego doświadczenenia Zr'ka z tego co kojaże nie miała felg mniejszych jak 16' wieć wszystko u niej jest oki dla 75 2.5 V6 taki rozmiar 205/65/15 jest zalecany (ks. serwisona, nawet chyba w danych technicznych na stronie klubowej to jest ) a na 17'tkach przejeździłem sporo a słyszałem to samo co Koleżanka wyżej Sam zmienie zimówki na przyszły sezon na jakiś ludzki rozmiar (195/50/15 czy może 205/45/16) bo na tych balonach się poprostu kiepsko jeździ
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Duuuże gumy... jeśli przez lifting nie zmienili coś to może ci trzeć.
nie kupowałam takich, mają być oryginalne
Krzysi3k napisał/a:
Jeśli wszystkie bezpieczniki będą dobre to...
bezpieczniki są dobre, do poduszki nie zaglądałam bo zaraz coś popsuje, ale wydaje mi się że klakson jest podłączony bo po przyciśnięciu przycisku słychać klikanie, tylko dzwonka brak, hmmmm
i jeszcze kolejny problem, wczoraj postanowiłam się nim przejechać (jako pasażer ) i nie podoba mi się że tak głośno jest z tyłu tj. buczenie a przed moją kolizją tego nie było. Czy uszkodziłam sobie coś z tyłu?? Mechanik mówi ze wszystko w porządku a mnie ten hałas drażni.
hvil [Usunięty]
Wysłany: Nie Lut 21, 2010 16:00
jak ci cyka, to pogrzeb przy krzykaczu, prawdopodobnie masa ci nie dziala:-) ja tak mam z dodatkowym klaksonem ze po myciu mi tylko cyka bo zacieka na kable:-) a potem jak wyschnie dziala ladnie:-)
[ Dodano: Nie Lut 21, 2010 16:00 ]
wsszystko zzlezy od budowy wozu, ja do mx'a mam 17 najwieksze, na codzien 15 a zima 14:D musisz sam przymierzyc czy ci nie trze, mi tarlo to blacharz ladnie mi ranty pozaklepywal i jest ok.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum