Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Silnik nie chce odpalić gdy jest rozgrzany
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Silnik nie chce odpalić gdy jest rozgrzany
Autor Wiadomość
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Lut 21, 2010 16:16   

apples napisał/a:
Z pewnością chodzi o czujnik niskiego ciśnienia w obudowie filtra paliwa lub czujnik wysokiego ciśnienia na listwie CR.

Z pewnością się pomyliłeś...
Chodzi mi o czujnik właśnie wysokiego ciśnienia na akumulatorze paliwa.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 21, 2010 16:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Lut 21, 2010 19:30   

Czujnik niskiego ciśnienia w obudowie filtra paliwa, a czujnik wysokiego ciśnienia na listwie CR.
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Lis 08, 2010 19:44, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Lut 21, 2010 21:01   

apples, listwa CR to w języku mechaników i ludzi robiących w tych silnikach to akumulator(paliwa). Sorry, nie sprecyzowałem. Myślałem, że wiesz o tym. :lol:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Lut 21, 2010 22:23   

Nie jestem czynnym mechanikiem więc nie wiedziałem :wink:
Jak ja napisałem że drążek kierowniczy to drążek kierowniczy osiowy to pół forum mnie objechało że pisze nie zrozumiale i katalogowo. :razz:
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Lut 22, 2010 16:01   

apples, no to katalogowo jest to czujnik wysokiego ciśnienia paliwa na szynie ciśnieniowej :mrgreen:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
marczel1 



Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 2
Skąd: Tarnowiec



Wysłany: Czw Lut 25, 2010 21:13   

Witam serdecznie.Mam taki sam problem w swoim Landzie.Zaczeło sie jakoś tak pod koniec ubiegłorocznego lata ,rano odpalał zawsze .Chcąc wracać do domku po pracy kicha .Jakos przebolalem jesien .W zimie autko paliło idealnie.Zaczeło sie teraz ,więc ratowałem sie (zgadnijcie czym) zamrażarkom(schładzałem czujnik położenia wałka rozrządu)i autko odpalało. Kilka dni temu zakupiłem nowy czujniczek ,załozyłem.Pierwszy poranek z nowym czujnikiem , temperaturka na zewnatrz około 0 i kicha autko nie odpala, szybka przekładka czujnika na stary (jeszcze troche sprawny)i autko pali jak mażenie.Środek dnia cieplutko autko stoi w sloneczku chce odpalic ,KICHA ,znowu przekładka czujnika ,tym razem na ten nowy i auto zapala.Nastepny chłodniejszy poranek i znowu to samo .Zaraz mnie szlak trafi .Czy wymienic jeszce czujnik wału ?? ???
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Lut 25, 2010 21:20   

Posprawdzaj dobrze kable i wtyczkę przy tym czujniku. Jak nie będzie chciał odpalić to wyciągnij ją i włóż lub poruszaj kablami. Nie zamieniaj czujników :wink:
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Lut 25, 2010 21:40   

marczel1, ja bym jeszcze sprawdził czujnik położenia wału. No i wtryski na wszelki wypadek.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
arti69 




Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 10
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 25, 2010 22:23   

w moim przypadku auto ma problem z odpaleniem,ale jak odpali to chodzi jak zegarek.ma moc, nie kopci tak jakby nic się nie działo.czekam na przesyłkę wtrysków używanych. jak zamontuje to dam znać :pisze2:

[ Dodano: Czw Lut 25, 2010 22:23 ]
:palacz:
 
 
marczel1 



Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 2
Skąd: Tarnowiec



Wysłany: Nie Lut 28, 2010 16:29   

Kabelki posprawdzane ,niema nic niepokojącego.Ostatnie poranki były cieplejsze więc niemusiałem operować czujnikami ,odpalał na nowym ,chociaż nie tak łatwo jakbym chciał.Pewnie wymienie jeszcze czujnik wału.I myśle że będzie OK.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Lut 28, 2010 18:10   

marczel1, sprawdź ciśnienie i wtryski. To będzie łatwiejsze i tańsze niż kupno czujnika w ciemno.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 28, 2010 21:27   

Zauważyłem wczoraj, że przy łączeniu dolotu z głowicą mam nieszczelność na dwóch wlotach, puszczało olejem. Poszły mi dwie uszczelki na tych łączeniach. Nie miałem nowych więc zalepiłem silikonem, no i nie mam już problemów z odpalaniem ciepłego silnika. Wątpię żeby to jakiś wpływ miało ale jednak...
 
 
 
arti69 




Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 10
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 10, 2010 21:36   

no i du.. wtryski dotarły, ale nie zdążyłem jeszcze wymienić ,a w silniku zaczęło coś pukać tak jakby zawory (metaliczny stukot w okolicy górnej lewej części silnika na wolnych obrotach,po dodaniu gazu ok 1400 obrotów robi się cicho), jutro jadę na warsztat -bo brak mi już cierpliwości :beczy:
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Mar 11, 2010 06:19   

arti69, to może być właśnie wtrysk. On jak są bardzo wyjechane to tłuką się w podobny sposób jak zawory.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
mapis79 



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 51
Skąd: kąty



Wysłany: Czw Mar 11, 2010 06:40   

Wydaje mi sie że wtrysk samochód chodzi na trzech garach miałem do wczoraj ten sam problem..

[ Dodano: Czw Mar 11, 2010 06:40 ]
Wymiana wtrysków to fajna zabawa jak wtrysk łatwo wyjdą jak sie zapiecze tobez wybijaka ani rusz .
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Mar 11, 2010 11:01   

arti69 co z tym pukaniem. Wiesz już coś?
 
 
arti69 




Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 10
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 14, 2010 12:44   

niestety znowu muszę czekać do soboty , brak czasu,ale w sobotę to już na pewno pojadę :bezradny:

[ Dodano: Nie Mar 14, 2010 12:44 ]
wtrysk wymieniony odpala dobrze,pukanie spowodowane kołem pasowym ,czekam na wymianę i mam nadzieje ze będzie dobrze :razz:
 
 
Santino 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 24
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Maj 18, 2010 09:16   

Witam,
Po 4 miesiącach bezproblemowego użytkowania samochodu (R75 CDT) i mnie dopadła rzeczywistość - nie mogę go odpalić. Przyznam ze zdarzało mi się kilkakrotnie przekręcić kluczykiem i auto nie chciało zapalić (tzn akumulator kręcił a silnik po prostu nie umiał zaskoczyć) ale po wyjęciu i ponownym włożeniu kluczyka auto odpalało bez problemu. Wczoraj miałem podobną sytuację po 2giej próbie auto odpaliło po przejechaniu kilku metrów silnik zgasł. Przez około godzinę próbowałem uruchomić silnik ale niestety bez powodzenia (dodam iż temperatura na zewnątrz to ok 5-8 stopni i samochód raczej nie był ciepły). Po przeczytaniu kilku wątków na forum wstępnie myślałem ze to czujnik wałka i już miałem go kupować ale teraz sam nie wiem. Problemy z odpaleniem zdarzały się losowo i zazwyczaj auto było zimne, nigdy nie uświadczyłem spadku mocy lub nierównej pracy silnika. Nie jestem mechanikiem, w Opolu nie znajdę T4 i nie wiem czy w servisie BMW cokolwiek znajdą więc proszę doradźcie co zrobić w tej sytuacji – czy jest coś co mogę sprawdzić samemu aby wykluczyć przynajmniej część możliwych usterek.

Z góry dziękuję
Santino
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Maj 18, 2010 11:04   

Co do T4 to możesz podłączyć się pod komputer od BMW tylko niech ustawią E46 :wink: Silnik ogólnie zdiagnozuje każdy interfejs, więc nawet nie musi być BMW.

Co do nieodpalania to spróbuj uruchomić za pomocą drugiego kluczyka (zapasowego) i napisz czy pomogło.
Powodów może być jeszcze kilka: pompa paliwa przy akumulatorze, pompa paliwa w baku, czujnik wału lub zawór na szynie CR. jeżeli nie odpali na drugim kluczykiem to tylko komputer pozostaje.
 
 
Santino 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 24
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Maj 18, 2010 11:41   

Witam apples,
Dzięki za szybka odpowiedź. Niestety próba uruchomienia samochodu drugim kluczykiem nie pomogła, dodam ze spróbowałem również tym plastikowym trzecim kluczykiem i efekt był ten sam - kręci ale nie pali.

Mam znajomego z kompem i kablem OBD czy te usterki o których wspomniałeś dam rade wykryć na czymś takim czy szkoda czasu i lepiej od razu oddać auto na warsztat?

Pozdrawiam,
Santino
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: [R75] Instrukcja obsługi po polsku - jak ktoś chce zapraszam
Kris Rover serii 75, MG ZT 0 Pią Wrz 14, 2007 09:09
Kris
Brak nowych postów [r75 cdt] nie chce odpalic jak jest wilgoci
makacaka Rover serii 75, MG ZT 13 Nie Sie 17, 2014 10:46
makacaka
Brak nowych postów [R75] Silnik nie chce odpalić
FaceOff38 Rover serii 75, MG ZT 18 Wto Lis 03, 2009 19:21
FaceOff38
Brak nowych postów [R75] Gaśnie w czasie jazdy - silnik rozgrzany (automat)
ahaja Rover serii 75, MG ZT 9 Sob Sty 18, 2020 21:03
ahaja
Brak nowych postów [R75] Nie chce odpalić
maanii Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Sie 29, 2007 12:25
maanii



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink