Forum Klubu ROVERki.pl :: ROVERek CDT vs BMW 320D jaka roznica
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
ROVERek CDT vs BMW 320D jaka roznica
Autor Wiadomość
skrzypol 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 54
Skąd: leszno

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 22, 2010 19:20   ROVERek CDT vs BMW 320D jaka roznica

Witam. Nie moglem znalezc nic na ten temt na forum wiec wrzucam tutaj to pytanie:
jak jest roznica miedzy silnikiem BMW a ROVERka wiem ze jest to silnik od BMW ale pytanie dotyczy mocy w roverkach jest od 116KM do 136KMa w bmw az 150KM czym roznie sie osprzet lub silnik BMW czy tylko jest tam inna elektonika czy cos wiecej? Z gory dzieki za odp.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 22, 2010 19:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pon Lut 22, 2010 21:55   

M47-116 Na porytej pompie VP44 która lubi się wysrać
M47-136 Silnik już nowszy oparty na technologi CM
M47N-150KM CM różni się od 136 PS innym Turbem

Pierwsze dwa maja lipne możliwości tuningu choćby ze wględu na to że Pompą VP 44 nie da się podlać za dużo wachy a drugiego ogranicza słabą dmuchające turbo. Tyle co ja wiem od siebie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Lut 22, 2010 22:08   

kolin :shock:

Silniki te same. Oznaczenie Rovera M47R, a w BMW M47N. Różnica w mocy wynika w Roverach z oprogramowania (mapy wtrysku). Pomiędzy Roverem a BMW jest też inna Turbina. Turbina w BMW ma zmienna geometrie łopatek.

W BMW i w R75 zastosowane jest ta sama pompa COMMON RAIL.

Plotki mówią że BMW dało Roverowi silnik do przetestowania aby u siebie już wprowadzić poprawki i mieć :ok:

Może trochę mało technicznie :wink:
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Wto Lut 23, 2010 13:37   

Ja wypisałem czym się miedzy sobą różnią silniki BMW
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Lut 23, 2010 14:04   

http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_M47
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Lut 23, 2010 16:01   

apples, no i teraz popłynąłeś...
Już nie raz pisałem o tym. 136konna wersja jest VP. Dopiero 150konna była CR. Do tego nie różnią się tylko mapami, ale też sterownikami, innym kolektorem dolotowym i jeszcze kilkoma drobnostkami.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Lut 23, 2010 16:11   

Dlaczego popłynąłem? odpisywałem na post skrzypol. Napisałem prawie dobrze. Mało precyzyjnie.
Co do silników M47N i M47R różnice chyba dobre? Reszta jak kolega wcześniej. Różnica w silnikach Rovera to chyba tylko mapy wtrysku i czujnik powietrza dolotowego na róże intercoolera.

Jak wiesz więcej to opisz jak powinno być. :wink:
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Lut 23, 2010 19:19   

apples, Właśnie problem w tym, że:
apples napisał/a:
Silniki te same. Oznaczenie Rovera M47R, a w BMW M47N

To niby ten sam silnik, ale:
-inny sterownik,
-inna turbina(nie we wszystkich egzemplarzach, od któregoś Vin),
-klapki podciśnieniowe w kolektorze dolotowym(beznadziejne rozwiązanie, urywały się i wpadały do silnika).
kolin napisał/a:
M47-136 Silnik już nowszy oparty na technologi CM
M47N-150KM CM różni się od 136 PS innym Turbem

Tutaj też błąd. Silnik 136 to nie silnik na CR, tylko VP. Jest on bardzo skłonny do sporych strat mocy. Miałem okazję się nawet przejechać takim z 2000r. kilka dni temu i powiem, że nie ma czym jechać w porównaniu do CDT mojego w tym momencie. To nawet gorzej niż seria CDT.
kolin napisał/a:
M47-116 Na porytej pompie VP44 która lubi się wysrać

Nie było silnika 2.0 o mocy 116KM, był 1.8 :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
skrzypol 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 54
Skąd: leszno

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 23, 2010 19:37   

dzieki wszystkim za odpowiedzi, teraz juz wiem co i jak po prostu myslalem ze to sprawa tylko "elektroniki"...
_________________
http://skrzypol.fotosik.pl/
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Lut 23, 2010 20:50   

Rowan nie cytuj kolina pisząc do mnie. :wink:
Jak chcesz to potrafisz :razz:


Czy tak jest?
M47
318d 115KM VP44
320d 136KM VP44

M47N odpowiednik M47R
320d 150 KM CR i - wychodziły od września 2001 roku
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Lut 24, 2010 16:34   

apples napisał/a:
Czy tak jest?
M47
318d 115KM VP44
320d 136KM VP44

M47N odpowiednik M47R
320d 150 KM CR i - wychodziły od września 2001 roku

Dokładnie.

apples napisał/a:
Jak chcesz to potrafisz :razz:

Co potrafię? :smile:

[ Dodano: Sro Lut 24, 2010 16:34 ]
Aha. Z tą różnicą, że 318 były później w CR z tą samą mocą.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 24, 2010 18:59   

To jakie turbiny sa w naszych Roverkach? Inne niz w BMW?
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lut 24, 2010 19:02   

Inne, ale niech powie jeszcze Rowan.

BMW ma ze zmienną geometrią łopatek, a Rover sztywne łopatki.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Lut 25, 2010 15:51   

apples napisał/a:
BMW ma ze zmienną geometrią łopatek, a Rover sztywne łopatki.

Dokładnie miały zmienną geometrie łopatek. No po prostu inny model turbiny. Ale i tak trzeba przyznać, że wyciągnęli sporo jak na tamte czasy z tego silnika.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 25, 2010 18:33   

Ktore rozwiazanie jest wedlug was solidniejsze? Bo o ile czesto slysze o problemach z turbinami w BMW to w Roverkach wydaje mi sie nie ma z nimi takich problemow?
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Lut 25, 2010 18:44   

menior, no wiadomo, że turbo bez zmiennej geometrii jest mniej awaryjne. O zmienna geometrię trzeba dbać. A jak się zapiecze suwak od geometrii to auto ma bardzo dziwne zachowanie wtedy.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Czw Lut 25, 2010 21:41   

Przy mulastej emeryckiej jeździe lub niskoobrotowej zapiekają się łopatki i jest problem bo auto nie chce jeździć. Jeśli mamy takie turbo trzeba autem czasami poganiać lub potrzymać na wysokich obrotach co ładnie sadze przedmucha.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 25, 2010 22:32   

Ale ROWAN wczesniej napisal ze nie we wszystkich jest inna turbina,a wiec sa i Roverki co maja turbine ze zmienna geometria? jesli tak to ktore?
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Lut 25, 2010 22:56   

Napisał o BMW. :wink:
 
 
zaprzal 



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 3
Skąd: bialystok



Wysłany: Pią Mar 05, 2010 08:06   

apples napisał/a:
BMW ma ze zmienną geometrią łopatek, a Rover sztywne łopatki.


CDT nie ma żadnych "łopatek" tylko zawor upustowy wastegate. Mala sprezarka MHI (mitsubishi) w dodatku wbrew temu co niektorzy mysla - sprezarka nie sterowana ecu

bmw garretty vnt plus tak jak koledzy wspominali 136km vp44, 150km CR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów R 420 SD + IC od SDI - jaka różnica ?
michu1123 Tuning mechaniczny 16 Czw Lut 19, 2009 16:22
piter34
Brak nowych postów [MG zr]sprężyny ZR i 200 jest różnica wysokosci?
scorpion Tuning mechaniczny 18 Czw Gru 29, 2011 17:13
marcinmarcin
Brak nowych postów [t-seria] Różnica we wtryskach MJY10023 i MJY100460
Kozik Tuning mechaniczny 21 Nie Lis 02, 2014 11:07
Markzo
Brak nowych postów Różnica w wałkach 1.4 1.6 1.8 serii K I WIELKOŚCI ZAWOROW
stachu57 Tuning mechaniczny 1 Czw Paź 11, 2012 11:16
rafalrz1989
Brak nowych postów Roverek 420 Di
Tuning, rasowanie, pomoc
Gość Tuning mechaniczny 3 Nie Cze 22, 2008 17:48
pgrad



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink