Forum Klubu ROVERki.pl :: [all Rover DIESEL] - schladzanie czy zatrzymywanie TURBINY
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:07
[all Rover DIESEL] - schladzanie czy zatrzymywanie TURBINY
Autor Wiadomość
FSEbola 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 208
Skąd: Włocławek

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 22, 2010 18:43   [all Rover DIESEL] - schladzanie czy zatrzymywanie TURBINY

no wlasnie .....

pod koniec jazdy na postoju przed wylaczenie silnika turbine schladzany czy zatrzymujemy ..????
na czym polega czynnosc owego czekania po zakonczeniu jazdy ..???? na schladzaniu czy zatrzymywaniu turbiny ..??? :bezradny:

czy jezeli nie przekroczymy 2000rpm to turbina sie kreci czy nie ..???

czy przy 1200rpm turbina pompuje 0,6 bara, przy 1500 0,9, a przy 2000 już 1,3 ?? ??


add...._______________________________________________________________

co do schladzania i wytracania/zwalniania do nominalnych obrotow TURBINY


czy:
dojezdzanie do miejsca zatrzymania na 900-1100 obrotach (po intensywnej jezdzie)
bedzie mialo taki sam efekt jak czekanie 1 min. na jalowym biegu z 900 obrotami ..???
_________________
Uniden 78 Elitte + Sirio Performer 5000
Ostatnio zmieniony przez FSEbola Pon Lut 22, 2010 19:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 22, 2010 18:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
DANTE79R 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 614
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pon Lut 22, 2010 18:52   

Zasada jest prosta bez względu na to jak jeździsz i gdzie oraz nie zależnie od kilometrów zawsze na postoju przed wyłączeniem silnika odczekaj około 1 min. Myślę że tak będzie najlepiej a minuta Cię nie zbawi a turbinka będzie zadowolona :) A tak do tematu to po zatrzymaniu turbina na wolnych obrotach się schładza :)
_________________
Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover :) Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy ;)
 
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Pon Lut 22, 2010 18:53   

Turbina kręci się zawsze - jest napędzana gazami wylotowymi (czyt.spalinami) , więc ich przepływ jest ciągły. Nie znikają , ani nie omijają jej w magiczny sposów :mrgreen:

Temat wałkowany wielokrotnie, nawet tutaj na forum.
Myk polega na tym że turbina , a dokładniej łożyska wirnika są chłodzone olejem. Spaliny nadają wirnikowi dużą prędkość. Więc jeżeli po jeździe (zwłaszcza z dużą prędkością) od razu zgasisz silnik, to zanim wirnik zwolni i się zatrzyma(a to chwilę trwa), pracuje już bez przepływu oleju a to = :nook:
Dlatego po przyjeździe na miejsce , dobrze jest przed zgaszeniem silnika poczekać z 10-15 sekund (IMO wystarczające dla warunków miejskich) aby wirnik zwolnił do prędkości spoczynku (idle) - olej ją lekko wychłodzi, a potem spokojnie zatrzyma się po zgaszeniu silnika.

Po jeździe na trasie dobrze jest wydłużyć ten czas do 25-30 sekund ,a czasem dłużej - zależnie jakie warunki były na trasie.

Z twojego opisu zachowania turbiny , wynika że działa poprawnie . Podczas przyśpieszania w okolicach 2000 RPM powinieneś poczuć wyraźnego kopa - a wskaźnik powinien polecieć na w okolicę progu twojej turbiny :
http://www.youtube.com/watch?v=2xQVGfUssCk
Tu masz mój przykład , na początku ok 1500 RPM może ciut mniej , potem na pas obok i but w podłogę. Przy wciśnięciu sprzęgła - Lka i zajechała drogę :P (obroty spadają do idle) masz spadek (liczba spalin i ich prędkość spada) , po ponownym spięciu silnik wraca na obroty adektwatne do prędkości , a z nim ciśnienie turbiny.
Ostatnio zmieniony przez win32 Pon Lut 22, 2010 19:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rafal_13 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 110
Skąd: RZE

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 22, 2010 18:55   

FSEbola napisał/a:
czy jezeli nie przekroczymy 2000rpm to turbina sie kreci czy nie ..???


kręci się, ale nie tak mocno jak po przekroczeniu np. 2000rpm

Cytat:
na czym polega czynnosc owego czekania po zakonczeniu jazdy ..???? na schladzaniu czy zatrzymywaniu turbiny ..???


nie jestem pewien ale chyba i na tym (na schladzaniu) i na tym (na zatrzymywaniu)

Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi. :wink:
 
 
DANTE79R 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 614
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pon Lut 22, 2010 18:58   

15 sek to nie wiele, ja uważam że do 1min to ok. Po parunastu sekundach to turbina niewiele stopni straci. Lepiej odczekać więcej. Czas to niby pieniądz ale lepiej żeby ten pieniądz został w kieszeni bo regeneracja turbiny to nie grosze.
_________________
Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover :) Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy ;)
 
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Pon Lut 22, 2010 19:12   

Ja bym to bardziej uzależniał od stylu jazdy. Nie ma uniwersalnej recepty - pałując od świateł do świateł pod 3500 RPM - masz oczywiście rację że wtedy należało by dłużej postać i wychłodzić. Jednak w warunkach typowo miejskich przy przelotach rzędu 50-60 na godzinę i 2000-2500 RPM myślę że taki czas wystarcza.

Moim zdaniem wypadku turbin bardziej chodzi o wyhamowanie wirnika -żeby nie kręcił się na sucho (bodaj 150 tyś RPM podczas pracy) , już bez smarowania- niż o temperaturę (ta z rozgrzanych elementów schodzi dość wolno ). Wirnik który zwolnił do trybu jałowego zatrzyma się praktycznie od razu razem z silnikiem.
 
 
FSEbola 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 208
Skąd: Włocławek

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 22, 2010 19:21   

co do schladzania i wytracania/zwalniania do nominalnych obrotow TURBINY


czy:
dojezdzanie do miejsca zatrzymania na 900-1100 obrotach (po intensywnej jezdzie)
bedzie mialo taki sam efekt jak czekanie 1 min. na jalowym biegu z 900 obrotami ..???
_________________
Uniden 78 Elitte + Sirio Performer 5000
 
 
DANTE79R 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 614
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pon Lut 22, 2010 19:28   

po takiej wyprawie lepiej poczekać
_________________
Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover :) Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy ;)
 
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Pon Lut 22, 2010 19:38   

Turbina po 'butowaniu' :twisted:

Kto ma sumienie odciąć jej dopływ oleju :shock:
 
 
DANTE79R 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 614
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pon Lut 22, 2010 19:41   

nie wiem co gość robił i co ma pod maska ale masakra
_________________
Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover :) Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 214] Jak diesel
marcelslu Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 0 Pon Gru 02, 2013 22:14
marcelslu
Brak nowych postów [info] stukanie (przegub?) i sprawdzenie turbiny
greg-si Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Wto Lip 31, 2012 12:30
greg-si
Brak nowych postów [wszystkie SDi] Regulacja polozenia lopatek turbiny..??
Gość Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Nie Maj 06, 2007 21:59
Brt
Brak nowych postów [R All Di SDi Diesel 220 420 620] How-to kąt wtrysku
empe Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 51 Sob Maj 03, 2014 12:44
ziorock
Brak nowych postów [Diesel] Co to za turbosprężarka?
Gegan Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 8 Sob Paź 16, 2010 22:49
Gegan



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink