Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: wszystkie
Witam. Mam prośbę - czy ktoś posiada skan, rysunek w jakiej kolejnośći dokrecić sruby glowicy w seri k. Kupilem uszczelkę pod głowicę ,ale brakuje jakiejkolwiek informacji na temat kolejnośći i siły dokrecania srub. Szukałem ten temat ,ale nic nie znalazłem.
_________________ bakan
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 30, 2010 12:40, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 22, 2010 21:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Standardowo. Dokręcanie zaczyna się od śrub "środkowych", tj. tych przy II i III cylindrze, a potem idzie się do tych przy I i IV. Oczywiście w wielu etapach najlepiej. Ja osobiście odrzucam metodę ich dokręcania, zalecaną przez Rave (20 Nm+2x180 stopni) bo to herezja jest i praktycznie przepis na co najmniej nadwyrężenie lub nawet urwanie śruby.
Ja przy zabawie w ich dokręcanie, zacząłem od 10 Nm a skończyłem na 55 Nm (siedem etapów, do 35 Nm stopniując co 5 Nm), ale posługiwałem się radzieckim (jeszcze) kluczem wychyłowym i sprawdzając to po prawie trzech latach, wyszło, że dopiero przy nastawieniu klucza dynamometrycznego na 80 Nm, leciusieńko "poszła" jedna z nich. Tak więc proponowałbym raczek "kręcić" je do co najmniej 65 - 75 Nm. Najlepiej oczywiście, profilaktycznie, nabyć nowy ich zestaw (200 PLN na Allegro), bo stare mogą być już nadwyrężone, przeciągnięte i mogą kiedyś niespodziewanie "trzasnąć".
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Standardowo. Dokręcanie zaczyna się od śrub "środkowych", tj. tych przy II i III cylindrze, a potem idzie się do tych przy I i IV. Oczywiście w wielu etapach najlepiej. Ja osobiście odrzucam metodę ich dokręcania, zalecaną przez Rave (20 Nm+2x180 stopni) bo to herezja jest i praktycznie przepis na co najmniej nadwyrężenie lub nawet urwanie śruby.
Ja przy zabawie w ich dokręcanie, zacząłem od 10 Nm a skończyłem na 55 Nm (siedem etapów, do 35 Nm stopniując co 5 Nm), ale posługiwałem się radzieckim (jeszcze) kluczem wychyłowym i sprawdzając to po prawie trzech latach, wyszło, że dopiero przy nastawieniu klucza dynamometrycznego na 80 Nm, leciusieńko "poszła" jedna z nich. Tak więc proponowałbym raczek "kręcić" je do co najmniej 65 - 75 Nm. Najlepiej oczywiście, profilaktycznie, nabyć nowy ich zestaw (200 PLN na Allegro), bo stare mogą być już nadwyrężone, przeciągnięte i mogą kiedyś niespodziewanie "trzasnąć".
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum