Wysłany: Wto Lis 03, 2009 23:04 [r111] Swap z 1.1 na 1.4 z poldka
Chcial bym zrobic swap z 1.1 na 1.4 16v od poldka
w tym celu kupilem poloneza z 1.4 zdrowy silnik, ale zajechana buda w promocji
Moje pytanie do Was
- jakie utrudnieniea moga mnie spotkac przy tym swapie
oraz
- jakie podzespoly/urzadzenia sa mi potrzebne z poldka to takiej metamorfozy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Maj 2003 Posty: 171 Skąd: Siedlce
Wysłany: Pon Lis 16, 2009 13:06
Lojalnie uprzedzam że nie znam się na roverach a na 100 to już absolutnie (wiem że takie coś jest - takie 4-ro dżwiowe cinqecento)
Sam silnik z poldka jest identyczny jak silnik z R214. O ile 1,1 jest w wersji 16V to zapewne wszystko będzie pasowało.
Co warto zabrać z poldka:
- przepustnica bo ma 56mm (choć coponiektórzy narzekają że za duża do K16 ale mimo to w FSO wkładana fabrycznie)
- elektronika z komputerem- nie ma immo i obsłuzy większą przepustnicę (inne sterowanie krokowcem)
- koło zamachowe jeśli to od 1,1 ma 4 brakujące zęby (niestety płasczyzna styku koła zamachwego z tarczą sprzęgłową to tylko 190mm ale da się załozyć i komplet 200mm)
- wtryskiwacze o ile nie są takie same
Kolektora wydechowego nie warto brać z poloneza bo pochodzi on jak dobrze ustaliłem swego czasu z silnika SPI 76KM. Ogólnie jest tragiczny w wykonaniu i przepustowości. Już lepiej dumać z jakimś rurowym od rovera o ile przy 1,1 już go nie było.
Kolektor ssący jest "odwrócony" czyli przepustnica wypada z innej strony silnika.
Podejrzewam że dekiel górny silnika da się przełożyć jeśli oczywiście będzie to 16V. Chodzi o wyjącia odmy.
Przednie podwieszenie silnika może być inne...(w FSO nie używane)
Koło pasowe w poldkowym silniku jest jednobierzniowe więc jak auto ma wspomę to trzeba przekładać dwubierzniowe.
_________________ 129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Maj 2003 Posty: 171 Skąd: Siedlce
Wysłany: Pon Lis 16, 2009 19:29
Allegro twój przyjaciel
Już wiem że 1,1 to OCH 8V
Zatem kolektor ssący trzeba załatwić z rovera bo w poldkowym przepustnica wypadnie w zbiorniczku wyrównawczym układu chłodzenia. Wtryskiwacze z listwą i regulatorem ciśnienia paliwa powinny podpasować do tego kolektora.
Wydechowy ostatecznie może być z poldka ale lepiej wsadzić coś od roverów.
Skrzynia chyba podejdzie bo blok w K zasadniczo jest podobny
A i puszka filtra powietrza w polonezie też jest z rovera więc powinna jakoś się dać wsadzić
A i jeszcze jedno mi się przypomniało. Jak ten 1,1 jest SPI (jednopunktowy wtrysk) to potrzeba zmienić też pompkę paliwa na taką 4bar.
Generalnie to do tego zestawu potrzebujesz tylko: kolektora ssącego, najlepiej aluminiowego jak w poldku, tylko wyprowadzonego w przeciwną stronę (znajdziesz go w starszych roverkach), kolektor wydechowy z R200/400 + dwururka i wydajniejsza pompa paliwa (na tej z spi można też jeździć, ale nie będzie się wkręcał powyżej 3500 RPM). Reszta jest plug & play dobrze też sprawić sobie prawidłową przepustnicę, bo ta od pornoleza ma blokadkę i nie otworzy się do końca.
Pamiętaj że auto nie będzie szybsze a mocniejsze tzn gumy spalisz na 3 biegu, ale prędkość max będzie taka jak dawniej.
Metro/100 to najlepsze auto do swapów, możesz tam wsadzić wszystko po 1.8 turbo a samo swapowanie sprawia też sporo zabawy i można sobie pokombinować. Mi udało się uruchomić 1.4 16v jedynie na czujniku położenia wału i dało się tym nawet jeździć
orientuje sie ktoś ile mechanik by wzią za taką robote?
domino1985, Napracowałeś się trochę nad tym. Świetny ROVERek Sam chciałbym tak zrobić. Długo nad nim pracowałeś i duże są koszta takiej przeróbki?
hvil [Usunięty]
Wysłany: Czw Lut 18, 2010 23:20
powiedzcie mi, bo ja średnio z wiedzą o roverkach a nurtuje mnie do moich dywagacji pewne pytanie. Skoro Poldek brał silniki z roverka, skoro roverek od dłuższego czasu ma już serie K, to czy do tylno napędowej skrzyni(Poldek taka ma) da się dołączyć serie K 1.8 np., lub nawet taka jak ma moj roverek 1.8T
Jesli sie da, to jakie skrzynie tylnonapedowe by do tego pasowały?
Ja to do mojego projektu postawiłem na silnik sierry i skrzynie sierry, jednak meczy mnie czy ze skrzyniami tylnonapędowymi nie da się połączyć jakiegoś w miarę nowego silnika.
witam nie znalazłem nic na forum a nie chce zaczynać nowego tematu więc zapytam tutaj mianowicie jak to jest z montowaniem silnika z poloneza interesuje mnie tylko jedno jak jest z montażem w komorze silnika tzn. czy są jakieś różnice w mocowaniach resztę już wiem tylko na to pytanie nie mogę znaleźć odpowiedzi z góry dzięki
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Maj 2003 Posty: 171 Skąd: Siedlce
Wysłany: Pią Lut 26, 2010 14:25
hvil napisał/a:
Ja to do mojego projektu postawiłem na silnik sierry i skrzynie sierry, jednak meczy mnie czy ze skrzyniami tylnonapędowymi nie da się połączyć jakiegoś w miarę nowego silnika.
Oj cienko kolega się orientuje. ZTCW to nawet nowe zeteki forda podejdą pod starą skrzynię RWD forda.
hvil napisał/a:
Skoro Poldek brał silniki z roverka, skoro roverek od dłuższego czasu ma już serie K, to czy do tylno napędowej skrzyni(Poldek taka ma) da się dołączyć serie K 1.8 np., lub nawet taka jak ma moj roverek 1.8T
Odpowiedź brzmi tak da się ale sprzęgło ma ograniczony rozmiar do max 200mm.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Maj 2003 Posty: 171 Skąd: Siedlce
Wysłany: Pon Mar 01, 2010 08:28
A i jeszcze jedno. W jukeju oferują gotowe dzwony pod N9 za skomne 250-300Ł. Niestety do poloneza raczej by nie weszły ale do "wydumki" czy repliki jak najbardziej.
_________________ 129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum