Forum Klubu ROVERki.pl :: [r111] Swap z 1.1 na 1.4 z poldka
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r111] Swap z 1.1 na 1.4 z poldka
Autor Wiadomość
zaloguj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 142
Skąd: Płock



Wysłany: Wto Lis 03, 2009 23:04   [r111] Swap z 1.1 na 1.4 z poldka

Chcial bym zrobic swap z 1.1 na 1.4 16v od poldka
w tym celu kupilem poloneza z 1.4 zdrowy silnik, ale zajechana buda :P w promocji

Moje pytanie do Was
- jakie utrudnieniea moga mnie spotkac przy tym swapie
oraz
- jakie podzespoly/urzadzenia sa mi potrzebne z poldka to takiej metamorfozy ??

[ Dodano: Wto Lis 03, 2009 23:04 ]
Kazda pomoc mile widziana :wink:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 03, 2009 23:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
lelek11 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 115
Skąd: Ożarów Mazowiecki

Rover 200

Wysłany: Sro Lis 04, 2009 14:20   

Też jestem ciekaw.

Chciałbym cos podobnego zrobić...
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lis 04, 2009 14:38   

uderzaj na PW do kolegi Tomi_114 temat R100 ma obadany chyba najlepiej na forum :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 04, 2009 17:23   

napewno kolektor ssący i wydechowy ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Lis 16, 2009 13:06   

Lojalnie uprzedzam że nie znam się na roverach a na 100 to już absolutnie (wiem że takie coś jest ;) - takie 4-ro dżwiowe cinqecento)

Sam silnik z poldka jest identyczny jak silnik z R214. O ile 1,1 jest w wersji 16V to zapewne wszystko będzie pasowało.

Co warto zabrać z poldka:
- przepustnica bo ma 56mm (choć coponiektórzy narzekają że za duża do K16 :shock: ale mimo to w FSO wkładana fabrycznie)
- elektronika z komputerem- nie ma immo i obsłuzy większą przepustnicę (inne sterowanie krokowcem)
- koło zamachowe jeśli to od 1,1 ma 4 brakujące zęby (niestety płasczyzna styku koła zamachwego z tarczą sprzęgłową to tylko 190mm ale da się załozyć i komplet 200mm)
- wtryskiwacze o ile nie są takie same

Kolektora wydechowego nie warto brać z poloneza bo pochodzi on jak dobrze ustaliłem swego czasu z silnika SPI 76KM. Ogólnie jest tragiczny w wykonaniu i przepustowości. Już lepiej dumać z jakimś rurowym od rovera o ile przy 1,1 już go nie było.

Kolektor ssący jest "odwrócony" czyli przepustnica wypada z innej strony silnika.

Podejrzewam że dekiel górny silnika da się przełożyć jeśli oczywiście będzie to 16V. Chodzi o wyjącia odmy.

Przednie podwieszenie silnika może być inne...(w FSO nie używane)

Koło pasowe w poldkowym silniku jest jednobierzniowe więc jak auto ma wspomę to trzeba przekładać dwubierzniowe.
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pon Lis 16, 2009 15:24   

1.1 to 8v :)
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Lis 16, 2009 19:29   

Allegro twój przyjaciel :lol: :lol: :lol:
Już wiem że 1,1 to OCH 8V

Zatem kolektor ssący trzeba załatwić z rovera bo w poldkowym przepustnica wypadnie w zbiorniczku wyrównawczym układu chłodzenia. Wtryskiwacze z listwą i regulatorem ciśnienia paliwa powinny podpasować do tego kolektora.

Wydechowy ostatecznie może być z poldka ale lepiej wsadzić coś od roverów.

Skrzynia chyba podejdzie bo blok w K zasadniczo jest podobny :roll:

A i puszka filtra powietrza w polonezie też jest z rovera więc powinna jakoś się dać wsadzić

A i jeszcze jedno mi się przypomniało. Jak ten 1,1 jest SPI (jednopunktowy wtrysk) to potrzeba zmienić też pompkę paliwa na taką 4bar.
 
 
 
domino1985 




Dołączył: 23 Lut 2002
Posty: 21
Skąd: Jelenia Góra

Rover Mini

Wysłany: Nie Sty 10, 2010 20:33   

Generalnie to do tego zestawu potrzebujesz tylko: kolektora ssącego, najlepiej aluminiowego jak w poldku, tylko wyprowadzonego w przeciwną stronę ;) (znajdziesz go w starszych roverkach), kolektor wydechowy z R200/400 + dwururka i wydajniejsza pompa paliwa (na tej z spi można też jeździć, ale nie będzie się wkręcał powyżej 3500 RPM). Reszta jest plug & play :mrgreen: dobrze też sprawić sobie prawidłową przepustnicę, bo ta od pornoleza ma blokadkę i nie otworzy się do końca.

Pamiętaj że auto nie będzie szybsze a mocniejsze :) tzn gumy spalisz na 3 biegu, ale prędkość max będzie taka jak dawniej.

Metro/100 to najlepsze auto do swapów, możesz tam wsadzić wszystko po 1.8 turbo :) a samo swapowanie sprawia też sporo zabawy i można sobie pokombinować. Mi udało się uruchomić 1.4 16v jedynie na czujniku położenia wału i dało się tym nawet jeździć :lol:

Możesz zobaczyć jak to u mnie wyglądało ;) http://www.youtube.com/watch?v=1GFNb2Cl44k
 
 
 
zywiec 




Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 18
Skąd: NMR



Wysłany: Czw Lut 18, 2010 23:06   

orientuje sie ktoś ile mechanik by wzią za taką robote?

domino1985, Napracowałeś się trochę nad tym. Świetny ROVERek :grin: Sam chciałbym tak zrobić. Długo nad nim pracowałeś i duże są koszta takiej przeróbki?
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Czw Lut 18, 2010 23:20   

powiedzcie mi, bo ja średnio z wiedzą o roverkach a nurtuje mnie do moich dywagacji pewne pytanie. Skoro Poldek brał silniki z roverka, skoro roverek od dłuższego czasu ma już serie K, to czy do tylno napędowej skrzyni(Poldek taka ma) da się dołączyć serie K 1.8 np., lub nawet taka jak ma moj roverek 1.8T

Jesli sie da, to jakie skrzynie tylnonapedowe by do tego pasowały?
Ja to do mojego projektu postawiłem na silnik sierry i skrzynie sierry, jednak meczy mnie czy ze skrzyniami tylnonapędowymi nie da się połączyć jakiegoś w miarę nowego silnika.
 
 
czarna86 



Dołączyła: 17 Lip 2009
Posty: 2
Skąd: rzeszow



Wysłany: Pon Lut 22, 2010 08:50   

witam nie znalazłem nic na forum a nie chce zaczynać nowego tematu więc zapytam tutaj mianowicie jak to jest z montowaniem silnika z poloneza interesuje mnie tylko jedno jak jest z montażem w komorze silnika tzn. czy są jakieś różnice w mocowaniach resztę już wiem tylko na to pytanie nie mogę znaleźć odpowiedzi z góry dzięki

[ Dodano: Pon Lut 22, 2010 08:50 ]
Czyta ktoś ten wątek :smile:
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pią Lut 26, 2010 14:25   

hvil napisał/a:
Ja to do mojego projektu postawiłem na silnik sierry i skrzynie sierry, jednak meczy mnie czy ze skrzyniami tylnonapędowymi nie da się połączyć jakiegoś w miarę nowego silnika.
Oj cienko kolega się orientuje. ZTCW to nawet nowe zeteki forda podejdą pod starą skrzynię RWD forda.

hvil napisał/a:
Skoro Poldek brał silniki z roverka, skoro roverek od dłuższego czasu ma już serie K, to czy do tylno napędowej skrzyni(Poldek taka ma) da się dołączyć serie K 1.8 np., lub nawet taka jak ma moj roverek 1.8T
Odpowiedź brzmi tak da się ale sprzęgło ma ograniczony rozmiar do max 200mm.

Ew. może to cię zainspiruje:
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=20856

To jest coś po środku twojego dylematu. Silnik 1,8 rovera i skrzynia RWD z forda :mrgreen:
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Pią Lut 26, 2010 17:11   

no mi proponowali durateca, ale to za skomplikowany silnik.
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Mar 01, 2010 08:28   

A i jeszcze jedno. W jukeju oferują gotowe dzwony pod N9 za skomne 250-300Ł. Niestety do poloneza raczej by nie weszły ale do "wydumki" czy repliki jak najbardziej.
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Pon Mar 01, 2010 22:08   

hmmm to mnie zaciekawiles:-) dzieki poszperam
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Mar 02, 2010 08:41   

Szukaj pod hasłem caterham ew. lotus ford gearbox
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r111 95r gaz] inny większy silnik
Kephire90 Tuning mechaniczny 4 Czw Paź 25, 2012 10:13
7Tomi
Brak nowych postów SWAP z VTi
ciekawość
spider666 Tuning mechaniczny 2 Sob Lis 14, 2009 13:37
dobryziom
Brak nowych postów swap
ivi199 Tuning mechaniczny 45 Sro Sty 22, 2014 12:24
tuners
Brak nowych postów SWAP 1.8 VVC na 1.8 T
spider Tuning mechaniczny 41 Wto Mar 04, 2014 11:39
spider
Brak nowych postów Swap [r75] 1,8 -> 1.8t/v6
Tomekkk Tuning mechaniczny 3 Pon Maj 28, 2012 21:40
7Tomi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink