Wysłany: Nie Lut 28, 2010 10:58 [R75] Jaka turbina w moim R75
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
W niedawno poruszanym watku na forum(R75cdt vs bmw 320d) twierdza ze w Roverkach nie bylo turbin o zmiennej geometri,jednak na forach zagranicznych podaja ze w silnikach cdti jest turbina MITSUBISHI mr1 td025l3 o zmiennej geometri jak to w koncu jest czy w silnikach cdti sa inne turbiny anizeli w cdt
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 30, 2010 00:22, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lut 28, 2010 10:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
yy z tego co wiem cdt oraz cdti turbinka zwykła bez zmiennej geometrii nowsze BM-ki miały pozniej zmienna geometrie ale nie rover. O ile się nie myle oczywiście jeśli tak to poprawcie mnie
Pozdrawiam Firq
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Nie Lut 28, 2010 15:32
Turbina jest bez zmiennej geometrii łopatek i jest to turbo tylko do silnika M47R. Nie pasuje od żadnej BMW. Numer BMW 11652248060 nie występuje w katalogu BMW. Numer Rovera PMF100520. Mitsubishi TD025L3-08T-3.3
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Lip 23, 2010 17:23, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Nie Lut 28, 2010 18:09
menior, wikipedia g**no wie na temat Rovera... Nie było turbin ze zmienną geometrią w R75. Turbina tak jak pisze apples, występowała taka tylko w Roverze, nie była stosowana w BMW. Tak jak mówiłem, to CDT, to był po prostu model testowy do BMW...
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Lut 28, 2010 18:27
moze w benzynie
prosta prawa - zagladnij pod spod na turbine. Turbo ze zmienna geometria ma westegata skierowany prostopadle do osi turbiny i ciegno przestawia lopatki (fot.2). W zwyklej zawor skierowany jet rownolegle do osi a ciegno otwiera bypass (fot.1)i tyle
[ Dodano: Nie Lut 28, 2010 18:27 ]
na pocieszenie zostaje fakt ze ta turbina jest nie do zajechania o ile sie jezdzi wg. 10 przykazan kierowcy diesla
i dobrze że niema zmiennej geometri ,bardzo czesto kierownice sie zapiekają zwłaszcza zimą gdy motor sie niedogrzewa i łapie wtedy tryb awaryjny .Mam cieżką noge ale dwa razy w audi mi sie to przydarzyło
Pewnie i lepiej Na wloskim forum Rovera zawrzala zawzieta dyskusja jak im napisalem ze w Roverkach nie ma turbin ze zmienna geometria Bo tam uparcie twierdza ze w cdti maja
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 5 Skąd: Italia
Wysłany: Nie Lut 28, 2010 20:32
Witam wszystkich bardzo goraco. Ja tez bylem przekonany ze w naszych dieslach jest turbina ze zmienna geometria bo tak jest napisane nawet w ksiazce Haynesa odnosnie naprawy Rovera 75 i MG ZT. Ale dzieki zdjecia obu typow turbin wiem na sto procent ze mamy turbiny typu standardowego. Ktos potrafi mi wytlumaczyc lub podeslac linka, w jaki sposob zwiekszyc za posrednictwem wastegata cisnienie na nizszych obrotach. Pewnie sam bym do tego w jakis sposob doszedl ale jesli juz to ktos przeszed to poco tracic cenny czas. Z gory dziekuje.
Nie zwiększysz ciśnienia na wolnych obrotach.
Na wolnych obrotach westgate jest zamknięty, więc całe spaliny są kierowane na turbinę aby ja rozkręcić i napędzić sprężarkę. Niestety sprawność tego układu zależny jest geometrii łopatek turbiny. Przy danej geometrii łopatek turbiny, sprężarka zaczyna skutecznie doładowywać przy określonej prędkości obrotowej i nic tutaj nie polepszysz.
Westgate otwiera się w miarę wzrostu ciśnienia spalin i kieruje część spalin bezpośrednio do układu wydechowego . W przypadku zbyt dużego ciśnienia spalin, westgate otwiera sie całkowicie. Zbyt duże ciśnienie spalin napędzających turbinę mogło by doprowadzić do nadmiernej jej prędkości i w konsekwencji do jej zniszczenia a nawet samego silnika.
Zwiększenie sprawności turbiny przy mniejszych obrotach uzyskano, wprowadzając turbiny z regulowanymi kierownicami. Czasami spotyka się układy twin-turbo, czyli dwie sprężarki w okładzie szeregowym, jedna mniejsza i druga większa. Każda z nich pracuje w innych zakresach prędkości obrotowych.
Ostatnio zmieniony przez Pieta Nie Lut 28, 2010 21:56, w całości zmieniany 4 razy
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Nie Lut 28, 2010 21:44
drupi77 napisał/a:
Ktos potrafi mi wytlumaczyc lub podeslac linka, w jaki sposob zwiekszyc za posrednictwem wastegata cisnienie na nizszych obrotach.
Nie da się. Na niskich obrotach wastegate jest całkowicie zamknięte i nie dasz rady go bardziej przymknąć. Możesz zwiększyć doładowanie na niskich obrotach zakładając mniejszą turbinę, ale wtedy średnie obroty tracą, a wysokie to całkowita porażka. Standardową turbinę możesz podkręcić, ale na średnich i wysokich obrotach.
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Mar 01, 2010 19:01
a swoja droga po co chcesz na wolnych obrotach podkrecac cisnienie?
kris-tofer, nie zajezdzi jej tak latwo ja mam w swoim chipa od przeszlo 60kkm, dodatkowo MBC i cisnienie ustawione na 1,4bara (czasami jak mocno depne wskakuje na 1,6bara) i nic sie nie dzieje. Ale wazne jest zeby na zimno (slabe smarownie turbiny) jej nie katowac a po ostrej jezdzie dac czas zeby wystygla
PHJOWI, a nie MITSUBISHI mr1 td025l3 jak napisal menior
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum