Wysłany: Sro Mar 03, 2010 22:43 [R 414 95 GAZ] Problem z przełaczeniem gazu
Witam,
Mój R z gazem coś fiksuje .
Gaz sekwencyjny stag 4 wtryski MagicJet
Panie/Panowie jadąc 90 /100 przy nagrzaniu auta jadę normalnie na gazie .
Przyspieszam do 110 i nie wiadomo czemu auto przełącza się na benzyne.
zwalniam do 100 znowu się przełącza na gaz . Gaziaarz umywa ręcę telefoncznie i mówi że to raczej nie wina gazu tylko może termostatu...
Ja nie mam zdania na ten temat.
Hmm temperatury są już plusowe. zdjołem tekturke na dole i od tego momentu to się zaczeło. Czy tak powinno byc ? czy brak tektury powoduje wychłodzenie układu przez to przy wiekszej predkości przełącza sie na benzyne ?
Z góry dziękuje za odp.
Pozdrawiam,
jakub333
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Mar 03, 2010 22:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sro Mar 03, 2010 23:22
jakub333 napisał/a:
czy brak tektury powoduje wychłodzenie układu
To na pewno ale wg. mnie to jest źle wyregulowana instalacja. Z tego co piszesz to elementy instalacji gazowej masz wystarczające do tego silnika.
Ja mam ponoć bardzo słabe wtryski (niebieskie Rail 3 Ohm) i u mnie przełącza się na benzynę dopiero jak wtryski zaczynają nie wyrabiać czyli w granicach 6000 obrotów na minutę.
W sekwencji jest chyba taka opcja przełączania z LPG na Pb po przekroczeniu ileś tam obrotów i może mechanik coś popierdzielił, ustawił za niski próg?
Może układ LPG jest nie szczelny i nie ma odpowiedniego ciśnienia i wtedy komputerek przełączy się na benzynę.
To takie moje gdybanie.
_________________ Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
Ja bym obstawiał źle wpięty parownik w układ chłodzenia - przy szybszej jeździe się niedogrzewa. U mnie było podobnie, wymieniłem termostat ale to nic nie dało. Wina gaziarzy, źle się wpięli. Jak założoną miałem tekturkę to było OK, a jak tylko zdjęta przy większych prędkościach TEMPERATURA płynu mi spadała - wskazówka do zera. Parownik nie był właściwie dogrzewany i zaczynał podszarpywać i przełączał się na benzynę. Możesz kontrolnie, jak przełączy się na benzynę, ostrożnie ręką sprawdzić czy parownik jest zimny czy gorący.
Ostatnio zmieniony przez Squid Czw Mar 04, 2010 09:41, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 37 razy Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 530 Skąd: Warszawa/Magdalenka
Wysłany: Czw Mar 04, 2010 09:30
Miałem coś takiego przy instalacji KME ,po prostu nie dało się jej wyregulować ,gdy silnik potrzebował więcej gazu w związku z przyśpieszeniem to było za mało gazu a za dużo powietrza,komputer myślał że gaz się skończył i przełączał na benzynę,jak zwalniałem to z powrotem na gaz. Zmieniłem instalację na STAG4,wyregulowałem i było ok. Wątpię żeby przy normalnej temperaturze silnika parownik był zimny. Przecież w sekwencji można ustawić próg temperaturowy przełączania,może się przełączyć i na zimnym. Niech CI przestawi próg i sprawdzisz czy to to jest przyczyną.
kiedyś wszystko było w normie Panowie . normalnie śmigało na gazie przy 160 nawet.
teraz się tak stało nie wiadomo czemu.
MI gaz przełącza sie przy tym 37 st.
sam kazałem przestawić z 30 st.
Przełącza się automatycznie nie czuć w ogóle tego .
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 37 razy Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 530 Skąd: Warszawa/Magdalenka
Wysłany: Czw Mar 04, 2010 10:16
U mnie było tak samo, nie było czuć że się przełączył na benzynę. Okazało się że źle wyregulowana instalacja i co ciekawe nie dało się jej wyregulować,dlatego zmieniłem na STAG.
No tylko że co się stało...?
Instalacja dobrze założona
Temp nie spada z kokpitu
przełącza sie dobrze
wcześniej chodziła dobrze.
ciepło w aucie również mam.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Czw Mar 04, 2010 15:21
Wiadomo nie od dziś że co jakiś czas trzeba podregulować instalację.
Mimo wszystko ja bym jechał do gaziarzy i podpiął pod kompa.
Jeśli są jakieś błędy to będzie widać na kompie a i ustawienia się skontroluje. Tylko patrz co robi gaziarz. Niech Ci sprawdzi szczelność instalacji bo jeśli jest nawet malutka nieszczelność to już mogą być problemy z ciśnieniem gazu.
_________________ Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
Mój gaziarz ma głowę nie od parady.
Spytał się co robiłem ...podpiął pod kompa.
widzi błędów nie ma . Jeszcze zmienił pare ustawień
bo mi ciut szarpał.
przyczyny odpioł się kabelek przy cewce zapłonowej jedna głupia wtyczka była powodem
odciencia gazu od 3 tys obrotów.
Dostrzegł to po 30 sekundach.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum