Wysłany: Nie Sty 17, 2010 08:53 [R75] Czynności serwisowe - co ile km?
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001
witam.
nie mogę nigdzie znaleźć, a instrukcja obsługi chyba zakłada, że użytkownik będzie jeździł do serwisu
1. olej w skrzyni ręcznej - jaki ma być? wymienia się czy tylko dolewa?
2. świece zapłonowe - co ile km wymieniać?
3. luz na zaworach się reguluje ręcznie czy same się powinny regulować?
4. płyny: hamulcowy, wspomagania tylko uzupełniać czy wymienia się co jakiś czas?
pozdrawiam. Kamil
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Lip 18, 2011 11:13, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sty 17, 2010 08:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1. Wymienia się jak w każdym samochodzie.
2. Polecam co 50-60kkm
4. Wymiana co 2-3lata lub częściej jeśli jego parametry znacząco się pogorszą (np wchłonie wodę i obniża się temp wrzenia)
Ale to z moich doświadczeń. Silnik 1.8 nie różni się znacząco od innych na rynku.
_________________ Pozdr.
Dukat11
Ostatnio zmieniony przez dukat11 Nie Sty 17, 2010 09:47, w całości zmieniany 1 raz
kkkamil, Odpowiedzi na wszystkie pytania znajdziej w szukajce u góry.
_________________ www.w-mp3.pl Nie trąb, robię co mogę
hvil [Usunięty]
Wysłany: Nie Sty 17, 2010 10:28
powiedzcie mi plyn w pompce sprzegla to coto jest? bo wiem ze mechanik ja demontowal tak sie zastanawiam czy aby napewno dolal i czy dolal wlasciwego:-D
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Nie Sty 17, 2010 11:22
kkkamil
Zgodnie z instrukcją R75:
1. płyn hamulcowy - wymiana co 2 lata -Shell Donax YB;
2. płyn w układzie chłodzenia - sprawdzenie środka niezamarzającego raz w roku,
całkowita wymiana co 4 lata;
3. płyn w układzie wspomagania - kontrolować i dolać w razie potrzeby - Dexron III
4. olej w skrzyni manualnej - wymianę proponuje po jakiś 100-150tys, chociaż producent
nic o tym nie pisze - zalecany olej TEXACO MTF94
5. luz zaworowy - zawory hydrauliczne których nie regulujesz. W tej kwestii podpytaj jeszcze
sknerko lub SeniorA.
6. olej silnikowy - tak jak we wszystkich silnikach benzynowych lub według wskazań
Inspekcji na wyświetlaczu.
hvil
Jest to płyn DOT. Przeznaczony do stosowania w układach hamulcowy i sprzęgłowych.
Zgodnie z tym co jest napisane na korku od pompki powinien być DOT3. Obecnie większość, w tym serwis Land Rover dolewa, wymienia na DOT4. Jeżeli dolewasz lub wymieniasz proponuję kupić jakiś lepszy. Osobiście po dziwnych zachowaniach płynu Organiki zalałem cały układ płynem DOT4 Shella. W instrukcji obsługi jest nawet napisane że układ hamulcowy uzupełniać Shell Donax YB DOT4.
A ktoś wie, ile tego DOT3/4 wchodzi w R75 CDTi do układu hamulcowo-sprzęgłowego? To wyb wymienił... Lepiej dać DOT 4? Jeśli tak, to czy są jakieś przesłanki ZA poza tym, że powinno być szczelniej?
[ Dodano: Nie Sty 17, 2010 12:03 ]
Czy ktoś wie, jaki wpływ ma pompkę sprzęgła i/lub wysprzęglik ma DOT4. Czy jako gęstszy nie obciąża zbytnio tych elementów?
Chce zalać lepszym, bo niedawno przerabiałem cieknącą pompkę w moim ex-roverku. Znajomym, którzy go ode mnie kupili, naprawiałem toto "gwarancyjnie".
_________________ Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Nie Sty 17, 2010 12:14
Kizashi pisałem już o wymianie na forum. Jak chcesz dokładnie to poszukaj w moich postach.
Do przepłukania i wymiany wystarczy ok 200ml. Polecam Shella lub Motula.
Płyn DOT4 nie jest gęstszy. W tych płynach chodzi tylko o temperaturę wrzenia. Im wyższy DOT to temperatura w której wrze (gotuje się) jest wyższa. W większości aut w tym tych szybszych DOT jest z oznaczeniem 5.1.
apples,
Właśnie zacząłem kopać w Twoich postach - masz ich tyle, że sie nie dokopię
Pytałem jedynie o to, czy któryś ma przewagę na drugim.
Wymieniał sam nie będę. Warsztat zrobi.
_________________ Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
Do czynności serwisowych dorzucił bym:
- sprawdzenie i ewentualne oczyszczenie odpływów spod maski i z grodzi za silnikiem- 3 razy w roku,
- przesmarowanie mechanizmów klamek i zamków- 2 razy w roku.
Przetłumaczyłem sobie screeny apples dotyczące diesla. Może komuś mniej obeznanego z angielskim się przyda. Żeby było jasne, jest to tylko tłumaczenie a nie moja opinia.
Co mnie tylko zastanawia, stan i napięcie paska napędowe i jego wymiana ? Przecież wszystkie diesle w tym wypadku są na łańcuchu.
Filtr oleju i olej - 12k lub pół roku, MG Rover zaleca 24k lub 1 rok
Co 24k km lub 1 rok:
- zresetować przegląd serwisowy
- sprawdzić wszystkie komponenty, rury i węże pod względem wycieków płynów
- sprawdź stan i napięcie paska napędowego
- sprawdzić działanie wszystkich świateł, wycieraczek / spryskiwaczy i klaksonu
- sprawdzić stan i działanie pasów bezpieczeństwa
- nasmarować wszystkie zawiasy i zamki
- sprawdzić hamulec ręczny, a w razie potrzeby wyregulować
- sprawdź klocki hamulcowe i tarcze
- sprawdzić elementy układu kierowniczego i zawieszenia
- sprawdzić stan gum wału napędowego
- sprawdź czy śruby kół są dokręcone z określonym momentem obrotowym
- sprawdzić przewody gumowe układu hamulcowego
- przeprowadzić test drogowy
Co 48k km lub 2 lata:
- wymienić filtr kabinowy
- wymienić filtr powietrza
- sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów
- sprawdzić stan wszystkich dostępnych mocowań
Co 96k km lub cztery lata:
- wymienić filtr paliwa
- wymienić olej w automatycznej skrzyni biegów
Co 145 k km lub 6 lat:
- wymienić olej w manualnej skrzyni biegów
- wymienić pasek napędowy
Co 2 lata niezależnie od przebiegu:
- wymienić płyn hamulcowy
Co 4 lata niezależnie od przebiegu:
- wymienić płyn chłodniczy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum