Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Czynności serwisowe - co ile km?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Czynności serwisowe - co ile km?
Autor Wiadomość
kkkamil 



Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 18
Skąd: Koszalin



Wysłany: Nie Sty 17, 2010 08:53   [R75] Czynności serwisowe - co ile km?
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001

witam.

nie mogę nigdzie znaleźć, a instrukcja obsługi chyba zakłada, że użytkownik będzie jeździł do serwisu ;)

1. olej w skrzyni ręcznej - jaki ma być? wymienia się czy tylko dolewa?
2. świece zapłonowe - co ile km wymieniać?
3. luz na zaworach się reguluje ręcznie czy same się powinny regulować?
4. płyny: hamulcowy, wspomagania tylko uzupełniać czy wymienia się co jakiś czas?

pozdrawiam. Kamil
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Lip 18, 2011 12:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 17, 2010 08:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 17, 2010 09:45   

1. Wymienia się jak w każdym samochodzie.
2. Polecam co 50-60kkm
4. Wymiana co 2-3lata lub częściej jeśli jego parametry znacząco się pogorszą (np wchłonie wodę i obniża się temp wrzenia)

Ale to z moich doświadczeń. Silnik 1.8 nie różni się znacząco od innych na rynku.
_________________
Pozdr.
Dukat11
Ostatnio zmieniony przez dukat11 Nie Sty 17, 2010 09:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 17, 2010 09:46   

kkkamil, Odpowiedzi na wszystkie pytania znajdziej w szukajce u góry. :smile:
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Nie Sty 17, 2010 10:28   

powiedzcie mi plyn w pompce sprzegla to coto jest? bo wiem ze mechanik ja demontowal tak sie zastanawiam czy aby napewno dolal i czy dolal wlasciwego:-D
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Sty 17, 2010 11:22   

kkkamil
Zgodnie z instrukcją R75:
1. płyn hamulcowy - wymiana co 2 lata -Shell Donax YB;
2. płyn w układzie chłodzenia - sprawdzenie środka niezamarzającego raz w roku,
całkowita wymiana co 4 lata;
3. płyn w układzie wspomagania - kontrolować i dolać w razie potrzeby - Dexron III
4. olej w skrzyni manualnej - wymianę proponuje po jakiś 100-150tys, chociaż producent
nic o tym nie pisze - zalecany olej TEXACO MTF94
5. luz zaworowy - zawory hydrauliczne których nie regulujesz. W tej kwestii podpytaj jeszcze
sknerko lub SeniorA.
6. olej silnikowy - tak jak we wszystkich silnikach benzynowych lub według wskazań
Inspekcji na wyświetlaczu.

hvil
Jest to płyn DOT. Przeznaczony do stosowania w układach hamulcowy i sprzęgłowych.
Zgodnie z tym co jest napisane na korku od pompki powinien być DOT3. Obecnie większość, w tym serwis Land Rover dolewa, wymienia na DOT4. Jeżeli dolewasz lub wymieniasz proponuję kupić jakiś lepszy. Osobiście po dziwnych zachowaniach płynu Organiki zalałem cały układ płynem DOT4 Shella. W instrukcji obsługi jest nawet napisane że układ hamulcowy uzupełniać Shell Donax YB DOT4. :wink:
 
 
Kizashi 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 221
Skąd: pod W-wą



Wysłany: Nie Sty 17, 2010 12:03   

A ktoś wie, ile tego DOT3/4 wchodzi w R75 CDTi do układu hamulcowo-sprzęgłowego? To wyb wymienił... Lepiej dać DOT 4? Jeśli tak, to czy są jakieś przesłanki ZA poza tym, że powinno być szczelniej?

[ Dodano: Nie Sty 17, 2010 12:03 ]
Czy ktoś wie, jaki wpływ ma pompkę sprzęgła i/lub wysprzęglik ma DOT4. Czy jako gęstszy nie obciąża zbytnio tych elementów?
Chce zalać lepszym, bo niedawno przerabiałem cieknącą pompkę w moim ex-roverku. Znajomym, którzy go ode mnie kupili, naprawiałem toto "gwarancyjnie".
_________________
Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
 
 
owcze 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 127
Skąd: Gdynia



Wysłany: Nie Sty 17, 2010 12:04   

Kizashi napisał/a:
Lepiej dać DOT 4?


sprawdź na nakrętce od wlewu jaki powinien być i takiego dolej

u mnie jest DOT-4 na nakrętce to leje DOT-4
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Sty 17, 2010 12:14   

Kizashi pisałem już o wymianie na forum. Jak chcesz dokładnie to poszukaj w moich postach.
Do przepłukania i wymiany wystarczy ok 200ml. Polecam Shella lub Motula.
Płyn DOT4 nie jest gęstszy. W tych płynach chodzi tylko o temperaturę wrzenia. Im wyższy DOT to temperatura w której wrze (gotuje się) jest wyższa. W większości aut w tym tych szybszych DOT jest z oznaczeniem 5.1.
 
 
Kizashi 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 221
Skąd: pod W-wą



Wysłany: Pon Sty 18, 2010 01:13   

apples,
Właśnie zacząłem kopać w Twoich postach - masz ich tyle, że sie nie dokopię ;-)
Pytałem jedynie o to, czy któryś ma przewagę na drugim.
Wymieniał sam nie będę. Warsztat zrobi.
_________________
Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Sty 18, 2010 12:21   

To powiedz niech wleją DOT4 Shella (Shell Donax YB).
Płacisz i wymagasz :wink:
 
 
Kizashi 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 221
Skąd: pod W-wą



Wysłany: Pon Sty 18, 2010 23:33   

apples, dzienx
_________________
Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Mar 06, 2010 13:40   

Tak na przyszłość :wink: Diesel i benzyna.
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Sie 03, 2010 11:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
owcze 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 127
Skąd: Gdynia



Wysłany: Sob Mar 06, 2010 15:40   

apples, czy te fotki są z manuala do 75?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Mar 06, 2010 16:18   

Tak Sherlocku. :grin:
Pożyczyłem sobie od mef3. Kolega sobie kupił. :wink: Porobiłem scany momentów dokręcania śrub, aby nie biegać po RAVE.
 
 
owcze 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 127
Skąd: Gdynia



Wysłany: Sob Mar 06, 2010 21:58   

apples, aaa tam tak trenuje dedukcje ;)

mam manuala w polskiej wersji (pdf) i poprostu nie przypominam sobie tej strony ;)
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Mar 06, 2010 22:02   

Bo Ty masz tylko instrukcje obsługi. Ja mam pożyczoną książkę serwisowa. :wink: Jest to samo prawie co RAVE tylko wydane przez Haynes.
 
 
witgut 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 499
Skąd: Szczytno/Lidzb.Warm.



Wysłany: Nie Mar 07, 2010 10:59   

Do czynności serwisowych dorzucił bym:
- sprawdzenie i ewentualne oczyszczenie odpływów spod maski i z grodzi za silnikiem- 3 razy w roku,
- przesmarowanie mechanizmów klamek i zamków- 2 razy w roku.
 
 
Limakow 



Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 13



Wysłany: Wto Cze 25, 2013 21:14   

Przetłumaczyłem sobie screeny apples dotyczące diesla. Może komuś mniej obeznanego z angielskim się przyda. Żeby było jasne, jest to tylko tłumaczenie a nie moja opinia.
Co mnie tylko zastanawia, stan i napięcie paska napędowe i jego wymiana ?? ? Przecież wszystkie diesle w tym wypadku są na łańcuchu.

Filtr oleju i olej - 12k lub pół roku, MG Rover zaleca 24k lub 1 rok

Co 24k km lub 1 rok:
- zresetować przegląd serwisowy
- sprawdzić wszystkie komponenty, rury i węże pod względem wycieków płynów
- sprawdź stan i napięcie paska napędowego
- sprawdzić działanie wszystkich świateł, wycieraczek / spryskiwaczy i klaksonu
- sprawdzić stan i działanie pasów bezpieczeństwa
- nasmarować wszystkie zawiasy i zamki
- sprawdzić hamulec ręczny, a w razie potrzeby wyregulować
- sprawdź klocki hamulcowe i tarcze
- sprawdzić elementy układu kierowniczego i zawieszenia
- sprawdzić stan gum wału napędowego
- sprawdź czy śruby kół są dokręcone z określonym momentem obrotowym
- sprawdzić przewody gumowe układu hamulcowego
- przeprowadzić test drogowy

Co 48k km lub 2 lata:
- wymienić filtr kabinowy
- wymienić filtr powietrza
- sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów
- sprawdzić stan wszystkich dostępnych mocowań

Co 96k km lub cztery lata:
- wymienić filtr paliwa
- wymienić olej w automatycznej skrzyni biegów

Co 145 k km lub 6 lat:
- wymienić olej w manualnej skrzyni biegów
- wymienić pasek napędowy

Co 2 lata niezależnie od przebiegu:
- wymienić płyn hamulcowy

Co 4 lata niezależnie od przebiegu:
- wymienić płyn chłodniczy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink