Ostatnio zmieniony przez apples Sro Wrz 28, 2011 21:57, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Paź 04, 2008 18:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
blazi [Usunięty]
Wysłany: Sob Paź 04, 2008 19:33
Pozwoliłem sobie skopiować czyjś post, odnosi się do drugiego filmiku o klimie.
Uruchom tryb diagnostyczny modułu klimatyzacji: włóż kluczyk do stacyjki, wciśnij jednocześnie przycisk "auto" i "dystrybucję powietrza" (ten ludzik) na module klimatyzacji, przekręć kluczyk w pozycję "II", puść oba przyciski.
Wyświetlacz na module klimatyzacji i wszystkie diody zaczną migać - trwa diagnostyka. Po kliku sekundach miganie ustanie i na wyświetlaczu pojawi się napis:
- z lewej strony: FC (czyli fault code)
- z prawej strony: dwie cyfry oznaczające kod błędu
Kody błędów to:
00 - brak błędu
11 - czujnik temperatury wewnętrznej
12 - błąd magistrali K-bus z informacją o temp. zewnętrznej
13 - czujnik parownika
14 - czujnik temperatury chłodziwa w nagrzewnicy
21 - czujnik nasłonecznienia, wyjście lewe
22 - czujnik nasłonecznienia, wyjście prawe
31 - silniczek serwo lewego nawiewu
32 - silniczek serwo prawego nawiewu
33 - silniczek serwo dystrybucji
Wyłączenie trybu diagnostyki to wciśnięcie przycisku "OFF" lub przekręcenie kluczyka w pozycję "0".
HeHe Dobre pytanie No ale czy to ma wpływ na działanie? Ja robiłem w garażu. No ale to raczej nie powinno mieć wpływu na działanie czujników. Jutro zrobię na zewnątrz i zobaczymy.
HeHe Dobre pytanie No ale czy to ma wpływ na działanie? Ja robiłem w garażu. No ale to raczej nie powinno mieć wpływu na działanie czujników. Jutro zrobię na zewnątrz i zobaczymy.
Ja robiłem wczoraj wieczorem na podwórku, też błędy 21 i 22. Czekamy na rady fachowców
Edit
Przed 10 sekundami wróciłem z auta, sprawdziłem jeszcze raz. Tym razem "błąd" 00 - czyli brak błedów
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 34 Skąd: białystok
Wysłany: Pią Gru 11, 2009 12:04
witam
odgrzebałem stary temat ale mnie zaciekawiło bo wiedziałem że mam jakiś czujnik ale do dziś nie wiedziałem co to jest.
a więc ( nie zaczyna się zdania od "a więc" ) co robi czujnik nasłonecznienia?? jaki ma wpływ na działanie klimatyzacji??
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Gru 11, 2009 13:24
Steruje włączaniem i wyłączaniem klimatyzacji jak również ogrzewania w samochodzie. Od niego idzie sygnał czy jest za ciepło czy za zimno w środku. Działa jak rezystor tyle że regulacja odbywa się na podstawie docierającego światła.
[ Dodano: Pią Gru 11, 2009 13:24 ]
Współpracuje chyba również z czujnikiem temperatury zamontowanym na zewnątrz i na skutek wyliczeń dobierana jest odpowiednia siła chłodzenia lub ogrzewania. Chyba tak powinno być, ale .....
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Gru 11, 2009 19:32
cyklonst napisał/a:
co robi czujnik nasłonecznienia?? jaki ma wpływ na działanie klimatyzacji??
Czujnik światła słonecznego składa się z 2 diod (po jednej na każdą stronę kabiny ), które dostarczają do sterownika ATC/ECU informację o intensywności nasłonecznienia i jego efektu cieplnego w kabinie, by ATC/ECU mógł odpowiednio sterować dopływem i mieszaniem powietrza , dla utrzymania nastawionej temperatury w kabinie , którą mierzy czujnik kabinowy temperatury i przekazuje info do sterownika ATC. Na pewno niczym nie steruje a jest tylko nośnikiem informacji.
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Pią Gru 11, 2009 19:41, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 23 Skąd: Gdańsk,Irlandia CORK
Wysłany: Pon Mar 08, 2010 20:38
Witam Panów ponownie.
Wiec tak wymieniłem ten czujnik i okazało sie ze był uszkodzony, zmieniłem na używany i działa błedów brak FC 00 (jupi!!)
Ale dalej jest mały problem. szukałem na forum ale nie znalazłem:( chodzi mi o to iż dalej wieje mi tylko zimne powietrze z nadmuchu:(
Wiec nie myśląc długo zrobiłem kilka czynności:
po pierwsze odkamieniłem układ. odpowietrzyłem również
Nastepnie sprawdziłem wszystkie serwa na dmuchawie posciagałem boczki i wyciągnołem cały tunel. no i wszystkie serwa działają:) i klapki również (odkręcałem serwa i sprawdzałem recznie)
Ale dalej leci zimne powietrze.
wiec pomyslałem zeby poszukać węży doprowadzających ciepła wode do nagrzewnicy.
znalazłem i te dwa węże a raczej rurki aluminiowe, jeden z nich jest gorący a drugi letni wiec wydaje mi sie ze to dopływ i odpływ.
i teraz zastnawiam sie czy nie rozebrac całego nawiewu. co proponujecie?
czy może być nagrzewnica zkurzona do takiego stopnia zeby nie było przedmuchu?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum