Forum Klubu ROVERki.pl :: [SDi all] Silnik przejechał 200 kkm, co wymienić?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 13:47
[SDi all] Silnik przejechał 200 kkm, co wymienić?
Autor Wiadomość
czapaja 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 254
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Mar 07, 2010 08:21   [SDi all] Silnik przejechał 200 kkm, co wymienić?

Witajcie!
Wielkimi krokami zbliża się przebieg 200 000 km, co radzilibyście zapobiegawczo wymienić w silniku? Na co zwrócić uwagę? Do tej pory nie było z nim żadnych problemów, ale wolę dmuchać na zimne;)
Dodatkowo chciałem się dowiedzieć w jaki sposób uszczelnia się wtryski? Lekko leje mi pierwszy od prawej strony. Mechanik powiedział, że tam jakaś podkładka idzie czy coś. Patrzyłem o Tomiego, ale nic takiego nie znalazłem.
Dzięki serdeczne za pomoc;)
_________________
'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 07, 2010 08:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Nie Mar 07, 2010 18:38   

czapaja napisał/a:
Dodatkowo chciałem się dowiedzieć w jaki sposób uszczelnia się wtryski?

Pod wtryskiem jest podkładka miedziana. W motoryzacyjnym bez problemu dostaniesz.

czapaja napisał/a:
Lekko leje mi pierwszy od prawej strony.

Z pod niego, z wężyków czy z pod tych jakby "rozdzielaczy" na które wsuwa się wężyki?
 
 
czapaja 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 254
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Mar 07, 2010 20:10   

Z pod niego leje. Czyli w motoryzacyjnym dostanę, tak? To są jakieś standardowe czy co?
_________________
'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
 
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Nie Mar 07, 2010 20:39   

Tak, dostaniesz.
Się to nazywa podkładka miedziana pod wtryskiwacze.
Nie wiem jak z rozmiarem bo ja wziąłem swoją i pokazałem jaką chce.
One dodatkowo mają 3 wypustki w otworze aby ciasno nachodziły na końcówkę wtryskiwacza co by nie spadły.
Na upartego można przeszlifować stare na drobnym kamieniu szlifierskim i przed montażem rozgrzać do czerwoności co przywróci chociaż trochę elastyczności miedzi-ale taki sposób to wersja "bieda" bo podkładka coś około 50 groszy jak dobrze pamiętam...
 
 
czapaja 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 254
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Mar 07, 2010 20:56   

filo napisał/a:
50 groszy jak dobrze pamiętam...
heh to nie ma sie nad czym zastanawiać;)
O co powinienem zadbać w silniku przy rzebiegu dochodzącym do 200kkm?
_________________
'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
 
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Nie Mar 07, 2010 21:05   

czapaja napisał/a:
O co powinienem zadbać w silniku przy rzebiegu dochodzącym do 200kkm?


Chyba nie ma jakichś specjalnych czynności.
Rozrząd sobie sprawdź, jak silnik bierze olej to mu zalej gęściejszy,wymień płyn w układzie chłodzenia.
A tak to się nie ma nad czym rozczulać.
Bardziej zainteresował bym się olejem w skrzyni biegów i stanem przegubów...
 
 
czapaja 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 254
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Mar 07, 2010 21:14   

filo napisał/a:
50 groszy jak dobrze pamiętam...
heh to nie ma sie nad czym zastanawiać;)
O co powinienem zadbać w silniku przy rzebiegu dochodzącym do 200kkm?
_________________
'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Mar 07, 2010 21:16   

Można też profilaktycznie wymienić świece żarowe.
 
 
 
czapaja 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 254
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Mar 07, 2010 21:21   

Tomek1212 napisał/a:
świece żarowe.
to na pewno....ale zima się kończy, więc zajmę się tym przed przed kolejną ;)
Jakieś inne sugestie?
_________________
'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
 
 
 
Bordos 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 278
Skąd: Gda



Wysłany: Nie Mar 07, 2010 22:45   

Kolego, jeżeli dbasz o silnik i terminowo przeprowadzałeś wszystkie wymiany, to w zasadzie nie ma nic do robienia.

Więc zadaj sobie pytanie czy zadbałeś o:
- wymianę paska wielorolkowego wraz z napinaczem
- pompę wody - czy nie cieknie (podcieka)
- termostat - czy działa odpowiednio
- rozrząd
- świece jak już kolega wspomniał
- filtry wszystkie
- warto by może olej w skrzyni wymienić (lecz w sumie nie jest ona w silniku a pytasz o silnik)
- ewentualnie weryfikacja stanu turbiny (ale jak nie ma z nią problemów, nie kopci, olej nie znika zbyt szybko, to nie ruszać)
- szczotki alternatora - mały koszt a można uniknąć wrednej awarii
- obejrzeć czy nigdzie olej się nie sączy z simmeringów - od wałka rozrządu, wału korbowego
 
 
czapaja 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 254
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Mar 08, 2010 17:22   

Bordos napisał/a:
- wymianę paska wielorolkowego wraz z napinaczem
- pompę wody - czy nie cieknie (podcieka)
- termostat - czy działa odpowiednio
- rozrząd
- świece jak już kolega wspomniał
- filtry wszystkie
- warto by może olej w skrzyni wymienić (lecz w sumie nie jest ona w silniku a pytasz o silnik)
- ewentualnie weryfikacja stanu turbiny (ale jak nie ma z nią problemów, nie kopci, olej nie znika zbyt szybko, to nie ruszać)
- szczotki alternatora - mały koszt a można uniknąć wrednej awarii
- obejrzeć czy nigdzie olej się nie sączy z simmeringów - od wałka rozrządu, wału korbowego

Paski, rozrząd wraz z pompą, termostat wymienione na nowe. Turbina zregenerowana. Filtry wymieniam jutro. Olej raczej nigdzie nie cieknie - trzyma stan.
Olej w skrzyni....czy jest sens jeśli działa dobrze? Alternator śmiga bez problemu, więc chyba nie trzeba na razie. A świece wymienię przed następną zimą;)
_________________
'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
 
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Pon Mar 08, 2010 18:15   

czapaja napisał/a:
Olej w skrzyni....czy jest sens jeśli działa dobrze?


To chociaż sprawdź poziom oleju w tej skrzyni...
 
 
Bordos 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 278
Skąd: Gda



Wysłany: Pon Mar 08, 2010 21:08   

Ten alternator to że działa to wiadomo bo inaczej byś już naprawiał.

Pisze o tym bo u ojca też dział i dział i postanowił się z nienacka zepsuć w trasie i był poważny problem - bo tak się uszkodził ze kontrolka się nie zapaliła - a po jakimś czasie jazdy zgasły kontrolki, położyły się wskaźniki a parę km dalej auto zgasło...

A tak to wydasz z 50 zł i na następne kilka lat masz z głowy.
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pon Mar 08, 2010 23:03   

napinacz paska wielorowkowego warto obejrzeć , ewentualnie szczotki rorzrusznika i wentykatora klimy jeśli posiadasz i chce ci sie babrać ( akurat taka rzecz,że jak padnie to auto dalej będzie śmigać)
ogolnie łożyska warto sprawdzić w kołach
 
 
czapaja 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 254
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Mar 09, 2010 20:01   

Ten alternator mnie ciekawi....zapytam znajomego mechaniora jak on to widzi. Dzięki;)
_________________
'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r all]Jesli ktoś chce tanio wymienić rozrząd..
Mad Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 0 Pią Maj 06, 2011 11:27
Mad
Brak nowych postów [Mg Zr 160 Nowy silnik]
Tymoteusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 0 Czw Wrz 27, 2018 14:07
Tymoteusz
Brak nowych postów [ALL] Silnik Rovera 140 KM
damian199312 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 10 Pon Wrz 03, 2012 08:21
kzrr
Brak nowych postów [all R] Głowica silnik 1.4 i 1.8??
pierce Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Pią Lip 10, 2009 13:00
sTERYD
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [all] Środki regenerujące silnik
MaciejGdynia Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Wto Cze 07, 2011 09:51
kasjopea



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink