Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Sprzęgło
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Sprzęgło
Autor Wiadomość
bebechu. 



Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 148
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 11, 2010 21:02   [R75] Sprzęgło
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam,
Prosił bym o pomoc ponieważ nie potrafię znalezc sprzęgła do Rovera z tarczami dwu masowymi do benzyny 2.0 V6.
W hurtowniach,sklepach maja same jedno masowe z sprężynami a te nie pasują.
w tym linku piszą niby podpasuje pod 2.0 V6 lecz tak jak wspominałem jest to jedno masowe.
link
Prosił bym o pomoc w dobraniu sprzęgła do auta.
Z góry dziękuję.
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...f968513fa6.html
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Cze 09, 2011 17:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 11, 2010 21:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Czw Mar 11, 2010 21:11   

Kilka dni temu wymieniałem sprzęgło tylko, że w dieslu. Mechanik też twierdził , że nie można zakładać sprzęgła ze sprężynami do koła dwumasowego. Ale na 100% można. Chyba że w benzynach jest inaczej.
pozdro
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 11, 2010 21:34   

zakładasz ze sprężynami, wszystko normalnie pasuje, bez sprężyn raczej nie znajdziesz.
_________________
Pamparampam
 
 
 
bebechu. 



Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 148
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 11, 2010 21:38   

Boncky, Jeśli tak jest to dzięki wielkie ! :) :!:
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...f968513fa6.html
 
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Czw Mar 11, 2010 21:41   

Dodatkowo tarcza ze sprężynami odciąża dwumasę. Poszukaj tańszego te sachsa jest dość drogie :wink:
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 09:14   

Wymiary dokładne tarczy znajdziesz tu http://www.firstline.co.u...over/MG%20Rover
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Pią Mar 12, 2010 21:07   

Teoretycznie można zakładać tarczę ze sprężynami do dwumasy, ale zdecydowanie odradzam. W praktyce nie wygląda to tak słodko jak w opisie ==> http://cgi.ebay.co.uk/ws/...em=200309811881 . Mam taką tarczę w aucie od kilku dni. Masakra. Trzeba ruszać prawie bez gazu i ze sprzęgłem obchodzić się jak z jajkiem. Inaczej szarpie jak cholera. Szczególnie podczas ruszania z dużym obiążeniem - pod górkę itp. Lepiej wydać więcej kasy i mieć porządne sprzęgło.
Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 21:25   

HarryVip Ja mam taką tarczę i parę innych osób i nie narzeka. Jakie porządne sprzęgło?
Jak szarpie na tej tarczy cały czas to masz coś z dwumasą. Nie powinno szarpać przy nowej tarczy i nowym docisku.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 21:25   

HarryVip, musi się troche dotrzeć. Ja miałem to samo na początku i mechanik mówił, że to kwestia 400-500km i rzeczywiście tak było.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Pią Mar 12, 2010 21:46   

apples napisał/a:
HarryVip Ja mam taką tarczę i parę innych osób i nie narzeka. Jakie porządne sprzęgło?
Jak szarpie na tej tarczy cały czas to masz coś z dwumasą. Nie powinno szarpać przy nowej tarczy i nowym docisku.

W moim przypadku cały czas to jest kilka dni i jakieś 300 km. Mam nadzieję, że się rzeczywiście dotrze.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 21:50   

U mnie też czasami szarpnie. Mam po wymianie więcej niż Ty. Docisk, tarcze i wysprzęglik wymieniałeś?
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Pią Mar 12, 2010 21:58   

Docisk i tarczę tak. Wysprzęglik nie. W zasadzie to nawet nie jest szarpanie. Wydaje się to wszystko (dwumasa +tłumik drgań) za miękkie... Zobaczymy czy ustąpi za jakiś czas.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 22:00   

Powinno :wink:
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 23:01   

HarryVip napisał/a:
Mam taką tarczę w aucie od kilku dni. Masakra. Trzeba ruszać prawie bez gazu i ze sprzęgłem obchodzić się jak z jajkiem. Inaczej szarpie jak cholera. Szczególnie podczas ruszania z dużym obiążeniem - pod górkę itp. Lepiej wydać więcej kasy i mieć porządne sprzęgło.

Ja też mam taką tarczę tylko że oryginał MG/Rover założony rok temu i nie mam z nią żadnych problemów.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
bebechu. 



Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 148
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 16, 2010 17:46   

No i panowie tak jak piszecie tak też jest a co powiecie na zmianę koła zamachowego ?
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...f968513fa6.html
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Wto Mar 16, 2010 21:59   

bebechu. napisał/a:
co powiecie na zmianę koła zamachowego ?

Czyli?
Jeśli dwumasa ma luz i i tak będziesz zdejmował skrzynię to miło by było ją wymienić. Jeśli nie masz żadnych objawów to nie tykaj...chyba że masz luźne 1300zł (ale wtedy ja mogę przygarnąć :mrgreen: )

[ Dodano: Wto Mar 16, 2010 21:59 ]
bebechu., tak w ogóle to trochę zamieszałeś:

bebechu. napisał/a:
nie potrafię znalezc sprzęgła do Rovera z tarczami dwu masowymi do benzyny 2.0 V6.

Jakimi tarczami dwumasowymi? Jest koło dwumasowe, tarcza sprzęgła i docisk.

bebechu. napisał/a:
maja same jedno masowe z sprężynami a te nie pasują.

Jakie jednomasowe? Tarcza to tarcza. W Każdej 75 na manualu jest koło dwumasowe, tak więc nie ma innych tarcz.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 16, 2010 22:31   

zakuwaty, kolega się przejęzyczył ale wiadomo o co chodzi :] ]

ps: jeżeli szarpie sprzęgło a wymieniłeś to dwumasa szaleje, ja jestem w trakcie walki, dam znać co i jak może uratuje komuś kilkanaście stówek :)
_________________
Pamparampam
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Mar 16, 2010 23:35   

Moze koledze chodzić o zamianę dwumasy na zwykle koło zamachowe.
 
 
KILLERMGZT190 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 44
Skąd: Luton



Wysłany: Sro Mar 17, 2010 03:06   

Witam.Jeżeli mogę to podepnę się pod temat bo nie ma sensu zakładać nowego.Auto jak w opisie[mg zt190]
Chciałbym się upewnić czy mam "uwaloną" dwu-masę.Nie chciałbym jej wymienić bez potrzeby.
A mianowicie objawy są takie:
1-po redukcji na drugi bieg, w momencie gdy pedał sprzęgła jest już puszczony i dodam gazu nawet delikatnie można usłyszeć jedno jakby uderzenie dochodzące z komory silnika.
2-w czasie normalnej jazdy na biegu pierwszym,drugim i trzecim(ale słabiej),w momencie odpuszczenia gazu i dodaniu go z powrotem słychać takie samo uderzenie jak w punkcie pierwszym.
Pozdrawiam.
_________________
KILLERMGZT190
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 17, 2010 09:05   

KILLERMGZT190 napisał/a:
Witam.Jeżeli mogę to podepnę się pod temat bo nie ma sensu zakładać nowego.Auto jak w opisie[mg zt190]
Chciałbym się upewnić czy mam "uwaloną" dwu-masę.Nie chciałbym jej wymienić bez potrzeby.
A mianowicie objawy są takie:
1-po redukcji na drugi bieg, w momencie gdy pedał sprzęgła jest już puszczony i dodam gazu nawet delikatnie można usłyszeć jedno jakby uderzenie dochodzące z komory silnika.
2-w czasie normalnej jazdy na biegu pierwszym,drugim i trzecim(ale słabiej),w momencie odpuszczenia gazu i dodaniu go z powrotem słychać takie samo uderzenie jak w punkcie pierwszym.
Pozdrawiam.


może być dwumasa, wysoko prawdopodobne ale nikt na forum z posta nie da Ci gwarancji, czy pedał ma lekkie wibracje na wyższych obrotach ? jak dotkniesz go z boku nogą ?
_________________
Pamparampam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] 2.0 V6 Sprzęgło
Ozi546 Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Mar 28, 2018 12:56
karol77787
Brak nowych postów [MG ZT] Sprzęgło lub cos ?
MaReK Rover serii 75, MG ZT 73 Pią Lut 27, 2009 17:12
Rowan
Brak nowych postów [r75] sprzęgło z 1.8t do v6
aimp12 Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Sty 21, 2017 17:09
dzelo23
Brak nowych postów [R75] Sprzęgło
kgorzalka Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Lip 23, 2013 10:07
koci_flak
Brak nowych postów [75] Sprzęgło
dario1282 Rover serii 75, MG ZT 13 Pią Paź 23, 2015 20:36
longer86



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink