Typ: T Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002
Synchronizacja kluczyka - nic . Wymiana odbiornika + nadajnika = dalej nic - czyżby BCU I jeszcze jedno - jak kiedyś nie byłem pewny czy alarm działa - tak dzisiaj odłączyłem aku - biegałem do auta 6 razy pomimo , że nikogo wokół
Dzięki za rady Daniel
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Maj 22, 2011 11:21, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 11, 2010 20:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Mar 12, 2010 09:39
deko77 napisał/a:
czyżby BCU
jak bezpiecznik od centralnego OK, przewody nie poprzecinane i nie świeci kontrolka otwartych drzwi, to może trzeba sprawdzić BCU. Ma ono trzy połączenia wielopinowe . Rozpiąłbym je , przeczyścił i potraktował jakimś środkiem poprawiającym kontakt . Jak to nie pomoże to zostaje testbook , bo błędy zapisują się w pamięci i BCU wyłącza niesprawny układ do czasu naprawy.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 48 Skąd: Lubin - obecnie UK
Wysłany: Pią Mar 12, 2010 10:31
A na kompie powinno mi to pokazać ? Ostatnio zakupiłem ELM 327 i pokazał mi parę błędów , ale nic o BCU ... Centralny działa - choć nie wiem dlaczego podczas zamykania auta kluczykiem odzywa się krótki klakson - że coś jest otwarte - sprawdzam i jest pozamykane ? Jakiś pomysł
Dziękuję i pozdrawiam Daniel
[ Dodano: Pią Mar 12, 2010 10:31 ]
Andrzej a orientujesz się w którym miejscu ( które piny) w BCU przychodzą te trzy kabelki z odbiornika ? Jeśli tak będzie mi łatwiej sprawdzić czy są całe
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 48 Skąd: Lubin - obecnie UK
Wysłany: Pią Mar 12, 2010 10:39
Nie - nic nie świeci - auto stało jakiś czas bez aku i póżniej zaczęło się - alarmy , klaksony itd
[ Dodano: Pią Mar 12, 2010 10:39 ]
Z pilota nie działało nigdy - kluczyk sprawdzony - wysyła sygnał - pomyślałem , że odbiornik w aucie - kupiłem używkę - kluczyk +odbiornik i dalej nic
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Pią Mar 12, 2010 10:48
A drugi kluczyk?
Kluczyk możesz mieć na sztukę, np. kupiony na e-bay, przełożony grot i kostka immo. Taki zestaw nie będzie się łączył z autem. Tę wątpliwość rozstrzygnie wyłącznie T4. Kluczyk (nadajnik) musi być zapisany do BCU samochodu, robi to T4.
Zapisz się na angielskie forum R75, ten temat też przerabiali, parę osób ma dostęp do T4.
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Pią Mar 12, 2010 11:03
deko77 napisał/a:
na 99% jest to komplet ...
no i pozostał ten 1%, który powoduje, że nie będzie działał. Do 100% brakuje wprogramowania nadajnika kluczyka do BCU - nie myl z odbiornikiem. Odbiornik rzeczywiście można wymieniać bez konsekwencji, nie jest przypisany do samochodu. Odbiornik odbierze sygnał z każdego kluczyka. Wymieniałem odbiornik ale kluczyk miałem oryginalny i zadziałał.
Żaden kluczyk ze szrotu ani nowy bez przypisania do auta nie będzie działał. Kluczyk z odbiornikiem nie jest żadnym kompletem.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Mar 12, 2010 11:23
deko77 napisał/a:
Andrzej a orientujesz się w którym miejscu ( które piny) w BCU przychodzą te trzy kabelki z odbiornika
to są trzy wtyczki (10 pin,54 i 20 pin). Przewód od odbiornika - kolor pomarańczowo/różowy, to pin 24 w środkowym rzędzie wtyczki 54 pinowej ( środkowa wtyczka ). Nie pomyl z przewodem różowo/pomarańczowym w górnym rzędzie. W tej kostce są jeszcze przewody od przełączników drzwi.
[ Dodano: Pią Mar 12, 2010 11:23 ] deko77, jest tak jak pisze henryk. BCU dekoduje sygnał z pilota, przesłany odbiornikiem do BCU do porównania z tym co jest w pamięci EEPROM w BCU.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Mar 12, 2010 18:15
no i żeby było tego samego typu ( są 2 rodzaje - do 4 szyb el. i 2 szyb el. ). Kolor obudowy czarny albo kremowy. Do sterowania 2 szyb ma napis LOW, a czterech HIGH i oznaczenie odpowiednio YWC 112320 , YWC 112330.
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Pią Mar 12, 2010 19:48
deko77, R75 to nie passat, gdzie podobno można zamienić komputer sterujący na inny, wyczyszczony z immo i odjechać. W BCU może być zapisany nr VIN, nr modułu świateł LCM i nie wiadomo co jeszcze. Jedno się komunikuje z drugim. Być może dałoby się wszystko wymienić: BCU, ECM, LCM, zegary (i może coś jeszcze) z innego identycznie wyposażonego i z takim samym silnikiem. Ale nie wiem kto mógłby Ci to wszystko poskładać i zagwarantować, że całość ruszy.
Moim zdaniem odpuść piloty lub podjedź na T4. A próbowałeś synchronizować oryginalne kluczyki z nowym odbiornikiem?
Na angielskim forum R75 są ludzie mający T4. Spróbuj.
Odnoszę nieodparte wrażenie, że będzie w ostatecznym rozrachunku taniej.
SeniorA, jesteś pewien, że można bez T4 podmienić BCU? i pilot z tamtego auta się zsynchronizuje?
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 48 Skąd: Lubin - obecnie UK
Wysłany: Pią Mar 12, 2010 20:32
henryk napisał/a:
deko77, R75 to nie passat, gdzie podobno można zamienić komputer sterujący na inny], wyczyszczony z immo i odjechać. W BCU może być zapisany nr VIN, nr modułu świateł LCM i nie wiadomo co jeszcze. Jedno się komunikuje z drugim. Być może dałoby się wszystko wymienić: BCU, ECM, LCM, zegary (i może coś jeszcze) z innego identycznie wyposażonego i z takim samym silnikiem. Ale nie wiem kto mógłby Ci to wszystko poskładać i zagwarantować, że całość ruszy.
Moim zdaniem odpuść piloty lub podjedź na T4. A próbowałeś synchronizować oryginalne kluczyki z nowym odbiornikiem?
Na angielskim forum R75 są ludzie mający T4. Spróbuj.
Odnoszę nieodparte wrażenie, że będzie w ostatecznym rozrachunku taniej.
SeniorA, jesteś pewien, że można bez T4 podmienić BCU? i pilot z tamtego auta się zsynchronizuje?
Chodziło mi o koszty - BCU ok 10 funtów - podpięcie tylko do kompa od 50 - czysta kalkulacja - nie wiedziałem , że BCU zapisuje nr vin itd - na polski BCU to jednostka sterująca karoserią - dzięki za info
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Pią Mar 12, 2010 21:58
deko77 napisał/a:
nie wiedziałem , że BCU zapisuje nr vin
tego nie jestem całkiem pewien ale to bardzo prawdopodobne. Np. przebieg zapisywany jest w zegarach, module świateł i być może jeszcze gdzieś. Wymienisz moduł świateł wyrzuci błąd na zegarach i w dodatku gdzieś to jeszcze będzie zapisane. Bałbym się wymieniać BCU bez możliwości podpięcia pod T4 lub bez potwierdzenia o takiej możliwości. Wiele opcji sterowanych przez BCU wymaga aktywacji przez T4, nawet gdy skompletujesz i podłączysz wszystkie wymagane graty.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Mar 13, 2010 21:12
deko77 napisał/a:
Czyli jak kupię inne zegary to mam inny przebieg
nie ( chyba ,że auto ma ponad 300 tyś.km ), bo te inne zegary trzeba skonfigurować ( musi być zgodny Vin w LSM i zegarach ) Testbookiem i wtedy zegary przejmują wartość zapisaną w pamięci LSM . Przebieg i dane serwisowe auta są zapisywane w LSM do 300kkm, po tym przebiegu LSM nie aktualizuje danych i wtedy można zamontować zegary bez konfiguracji. Przebieg ,Vin i serwis ,są też w chipie transpondera układu EWS.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Nie Maj 22, 2011 11:23
deko77, wymieniałeś sam odbiornik pilota (receiver) czy z kluczykami? U mnie jest uszkodzony i nie wiem czy oprócz wymiany na drugi muszę coś jeszcze wymienić lub ustawić.
Witam
Mam wielka prosbe do forumowiczow, a a mianowicie czy ktos moglby zrobic zdjecie wiazki 3 kabelkow ktore dochodza do receivera, odbiornika pilota. Musialem polatac troche plytke i dorobic 3 kabelki odchodzace od pinow, jednak teraz nie wiem ktory kabelek polaczyc z ktorym, mam nadzieje ze wyrazilem sie dosyc jasno (wiazka 3 kabelkow zakonczona wsuwką dochodząca do odbiornika, znajdujacego sie pod mieszkiem recznego.) Dziekuje z gory za pomoc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum