Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Odbiornika sygnału pilota (receiver)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Odbiornika sygnału pilota (receiver)
Autor Wiadomość
deko77 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 48
Skąd: Lubin - obecnie UK



Wysłany: Czw Mar 11, 2010 20:32   [R75] Odbiornika sygnału pilota (receiver)
Typ: T Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002

Synchronizacja kluczyka - nic . Wymiana odbiornika + nadajnika = dalej nic - czyżby BCU ?? I jeszcze jedno - jak kiedyś nie byłem pewny czy alarm działa - tak dzisiaj odłączyłem aku - biegałem do auta 6 razy pomimo , że nikogo wokół :/

Dzięki za rady Daniel
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Maj 22, 2011 12:21, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 11, 2010 20:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 09:39   

deko77 napisał/a:
czyżby BCU ??
jak bezpiecznik od centralnego OK, przewody nie poprzecinane i nie świeci kontrolka otwartych drzwi, to może trzeba sprawdzić BCU. Ma ono trzy połączenia wielopinowe . Rozpiąłbym je , przeczyścił i potraktował jakimś środkiem poprawiającym kontakt . Jak to nie pomoże to zostaje testbook , bo błędy zapisują się w pamięci i BCU wyłącza niesprawny układ do czasu naprawy.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
deko77 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 48
Skąd: Lubin - obecnie UK



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 10:31   

A na kompie powinno mi to pokazać ?? ? Ostatnio zakupiłem ELM 327 i pokazał mi parę błędów , ale nic o BCU ... Centralny działa - choć nie wiem dlaczego podczas zamykania auta kluczykiem odzywa się krótki klakson - że coś jest otwarte - sprawdzam i jest pozamykane ?? ? Jakiś pomysł ??
Dziękuję i pozdrawiam Daniel

[ Dodano: Pią Mar 12, 2010 10:31 ]
Andrzej a orientujesz się w którym miejscu ( które piny) w BCU przychodzą te trzy kabelki z odbiornika ?? ? Jeśli tak będzie mi łatwiej sprawdzić czy są całe

Dziękuję i pozdrawiam Daniel
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 10:31   

deko77 napisał/a:
podczas zamykania auta kluczykiem odzywa się krótki klakson - że coś jest otwarte
a kontrolka otwartych drzwi wtedy świeci ?. Zamek działa z pilota i kluczyka ?.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
deko77 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 48
Skąd: Lubin - obecnie UK



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 10:39   

Nie - nic nie świeci - auto stało jakiś czas bez aku i póżniej zaczęło się - alarmy , klaksony itd

[ Dodano: Pią Mar 12, 2010 10:39 ]
Z pilota nie działało nigdy - kluczyk sprawdzony - wysyła sygnał - pomyślałem , że odbiornik w aucie - kupiłem używkę - kluczyk +odbiornik i dalej nic
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 10:48   

A drugi kluczyk?
Kluczyk możesz mieć na sztukę, np. kupiony na e-bay, przełożony grot i kostka immo. Taki zestaw nie będzie się łączył z autem. Tę wątpliwość rozstrzygnie wyłącznie T4. Kluczyk (nadajnik) musi być zapisany do BCU samochodu, robi to T4.
Zapisz się na angielskie forum R75, ten temat też przerabiali, parę osób ma dostęp do T4.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
deko77 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 48
Skąd: Lubin - obecnie UK



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 10:58   

Tyle , że drugi komplet - kluczyk + odbiornik osobiście wyciągałem z R75 na szrocie Także na 99% jest to komplet ...

Dziękuję i pozdrawiam Daniel
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 11:03   

deko77 napisał/a:
na 99% jest to komplet ...
no i pozostał ten 1%, który powoduje, że nie będzie działał. Do 100% brakuje wprogramowania nadajnika kluczyka do BCU - nie myl z odbiornikiem. Odbiornik rzeczywiście można wymieniać bez konsekwencji, nie jest przypisany do samochodu. Odbiornik odbierze sygnał z każdego kluczyka. Wymieniałem odbiornik ale kluczyk miałem oryginalny i zadziałał.
Żaden kluczyk ze szrotu ani nowy bez przypisania do auta nie będzie działał. Kluczyk z odbiornikiem nie jest żadnym kompletem.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 11:23   

deko77 napisał/a:
Andrzej a orientujesz się w którym miejscu ( które piny) w BCU przychodzą te trzy kabelki z odbiornika
to są trzy wtyczki (10 pin,54 i 20 pin). Przewód od odbiornika - kolor pomarańczowo/różowy, to pin 24 w środkowym rzędzie wtyczki 54 pinowej ( środkowa wtyczka ). Nie pomyl z przewodem różowo/pomarańczowym w górnym rzędzie. W tej kostce są jeszcze przewody od przełączników drzwi.

[ Dodano: Pią Mar 12, 2010 11:23 ]
deko77, jest tak jak pisze henryk. BCU dekoduje sygnał z pilota, przesłany odbiornikiem do BCU do porównania z tym co jest w pamięci EEPROM w BCU.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
deko77 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 48
Skąd: Lubin - obecnie UK



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 17:26   

Czyli jak bym miał BCU z tamtego auta pilot powiniem działać :smile: Pewnie będzie i taniej i szybciej kupić BCU jak szukać kogoś z T4
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 18:15   

no i żeby było tego samego typu ( są 2 rodzaje - do 4 szyb el. i 2 szyb el. ). Kolor obudowy czarny albo kremowy. Do sterowania 2 szyb ma napis LOW, a czterech HIGH i oznaczenie odpowiednio YWC 112320 , YWC 112330.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 19:48   

deko77, R75 to nie passat, gdzie podobno można zamienić komputer sterujący na inny, wyczyszczony z immo i odjechać. W BCU może być zapisany nr VIN, nr modułu świateł LCM i nie wiadomo co jeszcze. Jedno się komunikuje z drugim. Być może dałoby się wszystko wymienić: BCU, ECM, LCM, zegary (i może coś jeszcze) z innego identycznie wyposażonego i z takim samym silnikiem. Ale nie wiem kto mógłby Ci to wszystko poskładać i zagwarantować, że całość ruszy.
Moim zdaniem odpuść piloty lub podjedź na T4. A próbowałeś synchronizować oryginalne kluczyki z nowym odbiornikiem?
Na angielskim forum R75 są ludzie mający T4. Spróbuj.
Odnoszę nieodparte wrażenie, że będzie w ostatecznym rozrachunku taniej.
SeniorA, jesteś pewien, że można bez T4 podmienić BCU? i pilot z tamtego auta się zsynchronizuje?
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
deko77 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 48
Skąd: Lubin - obecnie UK



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 20:32   

henryk napisał/a:
deko77, R75 to nie passat, gdzie podobno można zamienić komputer sterujący na inny], wyczyszczony z immo i odjechać. W BCU może być zapisany nr VIN, nr modułu świateł LCM i nie wiadomo co jeszcze. Jedno się komunikuje z drugim. Być może dałoby się wszystko wymienić: BCU, ECM, LCM, zegary (i może coś jeszcze) z innego identycznie wyposażonego i z takim samym silnikiem. Ale nie wiem kto mógłby Ci to wszystko poskładać i zagwarantować, że całość ruszy.
Moim zdaniem odpuść piloty lub podjedź na T4. A próbowałeś synchronizować oryginalne kluczyki z nowym odbiornikiem?
Na angielskim forum R75 są ludzie mający T4. Spróbuj.
Odnoszę nieodparte wrażenie, że będzie w ostatecznym rozrachunku taniej.
SeniorA, jesteś pewien, że można bez T4 podmienić BCU? i pilot z tamtego auta się zsynchronizuje?

Chodziło mi o koszty - BCU ok 10 funtów - podpięcie tylko do kompa od 50 - czysta kalkulacja - nie wiedziałem , że BCU zapisuje nr vin itd - na polski BCU to jednostka sterująca karoserią - dzięki za info
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 21:58   

deko77 napisał/a:
nie wiedziałem , że BCU zapisuje nr vin
tego nie jestem całkiem pewien ale to bardzo prawdopodobne. Np. przebieg zapisywany jest w zegarach, module świateł i być może jeszcze gdzieś. Wymienisz moduł świateł wyrzuci błąd na zegarach i w dodatku gdzieś to jeszcze będzie zapisane. Bałbym się wymieniać BCU bez możliwości podpięcia pod T4 lub bez potwierdzenia o takiej możliwości. Wiele opcji sterowanych przez BCU wymaga aktywacji przez T4, nawet gdy skompletujesz i podłączysz wszystkie wymagane graty.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Mar 13, 2010 09:54   

Schemat
 
 
deko77 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 48
Skąd: Lubin - obecnie UK



Wysłany: Sob Mar 13, 2010 18:13   

przebieg zapisywany jest w zegarach
Czyli jak kupię inne zegary to mam inny przebieg - w/g twojej tezy ??
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Mar 13, 2010 21:12   

deko77 napisał/a:
Czyli jak kupię inne zegary to mam inny przebieg
nie ( chyba ,że auto ma ponad 300 tyś.km ), bo te inne zegary trzeba skonfigurować ( musi być zgodny Vin w LSM i zegarach ) Testbookiem i wtedy zegary przejmują wartość zapisaną w pamięci LSM . Przebieg i dane serwisowe auta są zapisywane w LSM do 300kkm, po tym przebiegu LSM nie aktualizuje danych i wtedy można zamontować zegary bez konfiguracji. Przebieg ,Vin i serwis ,są też w chipie transpondera układu EWS.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Maj 22, 2011 12:23   

deko77, wymieniałeś sam odbiornik pilota (receiver) czy z kluczykami? U mnie jest uszkodzony i nie wiem czy oprócz wymiany na drugi muszę coś jeszcze wymienić lub ustawić.
 
 
Fiedia 



Dołączył: 15 Gru 2012
Posty: 15



Wysłany: Czw Lut 27, 2014 17:57   [R75] Receiver

Witam
Mam wielka prosbe do forumowiczow, a a mianowicie czy ktos moglby zrobic zdjecie wiazki 3 kabelkow ktore dochodza do receivera, odbiornika pilota. Musialem polatac troche plytke i dorobic 3 kabelki odchodzace od pinow, jednak teraz nie wiem ktory kabelek polaczyc z ktorym, mam nadzieje ze wyrazilem sie dosyc jasno (wiazka 3 kabelkow zakonczona wsuwką dochodząca do odbiornika, znajdujacego sie pod mieszkiem recznego.) Dziekuje z gory za pomoc.
 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Czw Lut 27, 2014 21:26   

pierwszy z lewej leci do Diody po lewej zaznaczyłem jak mogłem ;)
drugi leci do kondensatora na wprost taki malutki nie pomylić z dużym ;)
3 pin to masa ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Z odbiornika sygnału - gdzie ???
deko77 Rover serii 75, MG ZT 6 Sob Kwi 04, 2009 23:35
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Odbiornik (receiver) pilota
sebol11 Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Sie 04, 2011 22:37
lebiediev
Brak nowych postów [R75] Wiazka sterownika pilota (receiver)
sebol11 Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Sie 22, 2012 11:43
sebol11
Brak nowych postów [R75] Odbiornik sygnału z pilota
tomczyk32 Rover serii 75, MG ZT 37 Sro Maj 28, 2014 08:19
Dawidovs
Brak nowych postów [R75] Receiver
endriu50 Rover serii 75, MG ZT 1 Nie Maj 04, 2014 22:10
marcin.misek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink