Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 214 Si 96' 103 KM] Po naprawie HGF nie odpala
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 13:31
[Rover 214 Si 96' 103 KM] Po naprawie HGF nie odpala
Autor Wiadomość
Szczygus 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 124
Skąd: Warszawa/Mokotów

Rover 200

Wysłany: Sob Mar 20, 2010 17:54   [Rover 214 Si 96' 103 KM] Po naprawie HGF nie odpala

Witam wszystkich.

Mój Roverek w święta Bożego Narodzenia nawiedziła uszczelka pod głowicą. Jeździłem normalnie. Na następny dzień już nie odpalił. Cały płyn poszedł do oleju. Na miarce zamiast między dwoma kreskami oleju było ze 3 razy więcej niż powinno. Trochę wyżej na bagnecie kawa z mlekiem, to samo pod korkiem wlewu oleju. Tak stał z powodu braku funduszy do czwartku.

Już kiedyś w swoich postach poruszałem temat tego że nie chciał odpalać po nocy lub gdy było wilgotno, ale potem się wszystko jakoś samo naprawiało.

Wcześniej wymieniłem świece, kable WN, cewkę, kopułkę, akumulator na nowy większy, cały rozrząd także był wymieniany. Wymieniana była także skrzynia biegów bo w starej padły łożyska a także nowe kompletne sprzęgło było wymienione. Także wymieniony był katalizator i końcowy tłumik. W końcowym tłumiku było pełno wody jak się później okazało. Pewnie dlatego że się płyn przedostawał, i z tego powodu silnik nie miał mocy i nie jechał więcej jak 110-120 km/h, tak przynajmniej myślę...

Teraz uszczelka została naprawiona, wymieniony olej i płyn, uszczelniacze wałków, kolektorów, pokrywy zaworów.

I samochód nie chce odpalić... Ktoś ma pomysł co to może być? Pozdrawiam.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Mar 20, 2010 17:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
BayHarborButche 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 124
Skąd: Mława/Konopki

Rover 200

Wysłany: Sob Mar 20, 2010 17:59   

Czy rozrząd jest ustawiony prawidłowo? może to to
_________________
Z poważaniem Adam Z.
 
 
 
Szczygus 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 124
Skąd: Warszawa/Mokotów

Rover 200

Wysłany: Sob Mar 20, 2010 18:02   

Tak prawidłowo, to nie to.
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Sob Mar 20, 2010 20:44   

To pozostaje do sprawdzenia szczególnie układ zapłonowy - sprawdź jakość iskry i czy w ogóle jest. Sprawdził bym też czy daje prawidłowe impulsy czujnik wału. Poza tym warto sprawdzić czy na pewno silnik dostaje paliwo (czy działa pompa). Różne ciekaw rzeczy dzieją się też przy skorodowanych albo słabo łączących masach między aku i nadwoziem oraz silnikiem.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Mar 21, 2010 13:10   

Szczygus, a czy koła na walkach rozrządu są założone prawidłowo?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Szczygus 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 124
Skąd: Warszawa/Mokotów

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 21, 2010 14:28   

Wiesz sTERYD, nie wiem, autko stoi u mechanika, więc raczej wszystko dobrze pospinał i poustawiał. Mówił że jest słaba kompresja, coś tam porobił i już jest trochę lepsza. Podmieniał czujnik temperatury płynu, czujnik położenia wału, wtryski też podmieniał i nic.

Edit: Rozrząd sprawdzał z 10 razy i jest wszystko dobrze ustawione. Kompresja mówił że jest między 6 a 8 czyli słaba. Nie wiem co może być przyczyną tego...
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Mar 22, 2010 18:27   

hmm kola z walkow rozrzadu pewnie byly sciagane

ja tez stawiam na zle zalozone kola

odkręćcie śruby kol i zrób fotke, albo napisz przy jakich napisach (IN czy EX) sa koleczki ustalajace walkow wydechowego i ssacego
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
macikd 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 224
Skąd: Wro



Wysłany: Pon Mar 22, 2010 19:36   

Mi równiez to wygląda na przestawiony rozrząd.
 
 
Szczygus 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 124
Skąd: Warszawa/Mokotów

Rover 200

Wysłany: Pon Mar 22, 2010 21:15   

A czy jak go podepnę pod komputer to mi wykaże, że rozrząd jest przestawiony? Co wogóle jest mi w stanie w tym przypadku wykazać komputer?
 
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 22, 2010 21:34   

Nie prościej zrobić fotkę i ją tutaj wrzucić?
 
 
 
Szczygus 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 124
Skąd: Warszawa/Mokotów

Rover 200

Wysłany: Pon Mar 22, 2010 21:37   

Ale samochód stoi w Wołominie, a ja nie będę jechał z Warszawy tam specjalnie po to żeby zrobić fotkę, bo poza tym po za weekendami w tygodniu nie mam za bardzo czasu....
 
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 22, 2010 21:51   

Gdybym miał sprawny samochód w tym momencie, to bym podjechał do tego mechaniora i mógłby On sobie porównać ustawienia wałków. Niestety chwilowo nie dam rady. Może jest szansa, żeby wysłać mu jakąś fotę z prawidłowo ustawionym rozrządem...
 
 
 
macikd 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 224
Skąd: Wro



Wysłany: Pon Mar 22, 2010 22:08   

Nie wiem jak to jest z kompem bo nigdy nie podłączałem ale bezpośrednio to raczej nie wykaże Ci że rozrzad jest przestawiony.
 
 
Szczygus 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 124
Skąd: Warszawa/Mokotów

Rover 200

Wysłany: Pon Mar 22, 2010 22:17   

AdrianWWL, a miałbyś taką fotkę? On twierdzi że z 10 razy sprawdzał rozrząd i wszystko ok. To jest mechanik z polecenia, kolega mi go polecił bo go dobrze zna i nie jednego Roverka i Poloneza z tym silnikiem robił więc się na rzeczy zna.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Mar 22, 2010 22:40   

eeee jak komp moze wykryc przestawiony rozrzad ?? , przeciez to jest sprawa czysto mechaniczna, nie wiem skad sie bierze to przekonanie ze kompy to prawie bogowie i wszystko wiedza :roll:
tak naprawde to jest glupie, ale szybkie urzadzenie :mrgreen:
tak dla przykładu napisze , wystarczy ze gdzies po drodze do czujnika bedzie slaby styk ,komp zalapie blad, oczywiscie w pamieci bedzie blad czujnika, nie pokarze niestety zasniedzialego styku w kostce

Szczygus napisał/a:
To jest mechanik z polecenia, kolega mi go polecił bo go dobrze zna i nie jednego Roverka i Poloneza z tym silnikiem robił więc się na rzeczy zna.


byc moze tak jest,
ale bylo na forum ze 3 takie przypadki, tamci mechanicy tez sie upierali :razz:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Szczygus 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 124
Skąd: Warszawa/Mokotów

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 23, 2010 07:00   

A jesteście mi w stanie wytłumaczyć co i jak bym musiał zrobić żeby sprawdzić ten rozrząd, ustawienie itd? Jakieś fotki jakbyście mieli albo jakieś materiały?
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Wto Mar 23, 2010 07:39   

znalezione na stronie klubowej ;)
http://www.roverki.pl/article.php?sid=402
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Mar 23, 2010 09:18   

ale tu bardziej chyba chodzi o to:
http://forum.roverki.eu/v...%B3a+rozrz%B1du
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Szczygus 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 124
Skąd: Warszawa/Mokotów

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 25, 2010 09:32   

I jest finał :) Faktycznie okazało się, że koła rozrządu były odwrotnie założone i po załozeniu ich poprawnie odpalił bez zająknięcia :) Ale i tak go na komputer wrzucę i sprawdze czy niema żadnych błędów :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [214] Nie odpala po naprawie przewodów masy
ruszti Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Wrz 29, 2013 16:28
leszczu
Brak nowych postów [R200 1,6 16V] Pomocy !! nie odpala po naprawie HGF
bizon9ek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Czw Sty 15, 2009 10:35
PTE
Brak nowych postów [R214Si] Silnik kręci ale nie odpala po naprawie
Wydryszek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Wrz 18, 2012 17:45
Wydryszek
Brak nowych postów [R214i] Pilot po naprawie ( sygnał jest ) a nie odpala.
Fancy Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 29 Nie Sty 13, 2013 19:04
Fancy



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink