Wysłany: Wto Mar 30, 2010 16:10 [ R200 1.4 8V ] problem z impulsem na wtryskiwacze
Witam
mam powazny problem z moim roverkiem
gdy jest zimny odpala i jedzie bez problemu, po rozgrzaniu gubi impuls na wtryskiwacze
(tyle dowiedzialem sie od elektryka, zanim zabralem od niego auto z powodu braku czasu na naprawe)
kilka tygodni temu podczas mocnych mrozow auto potrafilo szarpnac podczas przyspieszania (wchodzac na oborty miedzy 1500-2500) w gornych i dolnych partiach silnik chodzil rowno, tak samo podczas pracy na biegu jalowym,
obecnie, jak jest juz duzo cieplej, samochod po rozgrzaniu przerywa na wszystkich obrotach
po dluzszej jezdzie gasnie
dzieki za pomoc
SPAMU¦
Wysłany: Wto Mar 30, 2010 16:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Najpierw zrób tak:
- Wyczyść palec rozdzielacza i elektrody w jego kopułce (zobacz czy też nie jest to już bardzo zjechane).
- Wykręć świece i je przeczyść, sprawdź czy szczelina w nich ma od 6mm do 9mm
- Sprawdź kable WN (odkręć pokrywkę, weź taki spryskiwacz do mycia szyb który potrafi rozpylać mgiełkę, nalej wody i zaczekaj do nocy. w Nocy przy odpalonym silniku popsikaj odrobinę kable i zobacz czy bardzo Ci iskrzą, tak sprawdzisz ich stan)
- Sprawdź w jakim stanie jest filtr powietrza (i od razu możesz go przeczyścić)
- Jak nie pomoże to napisz.
kupulka i kable byly wymieniane, zrobilem to w pierwszej kolejnosci, elektryk sprawdzil cewke, i z iskar nie ma zadnego preoblemu, problem jest jak temacie - raz po raz brak impulsu na wtryskiwacze, szarpie i przygasa, jak sie bradzo nagrzeje to gasnie
w miedzyczasie sprawdzilem czujnik ciepla na ukladzie chlodzacym (odlaczylem go calkowicie) problem nie ustal...
zastanawiam sie czy przyczyna lezy w uszkodzonym czujniku polozenia walu czy raczej w samym ECU...
Jest sposób sprawdzenia czy wtryski padają czy ECU głupieje.
Bierzesz 2 diody LED, do ich + dolutowujesz oporniki jakieś 1kΩ i łączysz końcówki oporników ze sobą. Kablem miejsce połączenia oporników podpinasz np. pod + akumulatora.
Pozostałe 2 nogi diod podlutowujesz pod kable i na ich końcach dajesz igłę.
Wtryski idą do wtyczki w której są 3 piny. Z tego co pamiętam 2 zewnętrzne to sygnałowe, w nie wbijasz owe igły z kablami do diod.
Na pracującym silniku diody powinny równomiernie na przemian migać. Przy podwyższonych obrotach migają częściej.
Może nie jest to idealny sposób, ale można zauważyć że np. sygnały źle idą, lub któryś się nie pojawia. Wtedy będziesz wiedział że np. wtryskiwacze coś szwankują.
ECU jak nie dostanie sygnalu z czujnika na wale korbowym to nie bedzie impulsu na wtryskiwaczach. Najprosciej podmienic czujnik i sprawdzic, ale nie zawsze mozna. Wiec mozna go przetestowac, powinien miec opornosc ok 1200 Ohm, ale to tez nie daje gwarancji ze dziala na pracujacym silniku . Wiec trzeba sie w niego wpiac (sposob z iglami jest oki) i zmiezyc napiecie jakie generuje. Powinno byc ok 2V jak krecisz silnikiem, 11V na biegu jalowym, do 14V na wyzszych obr. Sposob podany przez kolege ADI-mistrzu, ,no dla mnie jest troche skomplikowany (poza tym juz Ci ktos powiedzial ze brak tam impulsow) ,ale moze tylko dla mnie. Czujnik moze byc poprostu brudny ,jest namagnesowany i zbiera opilki metalowe dajac zle dane do ECU. Powodzenia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum