Wysłany: Czw Mar 25, 2010 12:37 [R216 gti] Problem z felgami
Witam
Jako że idzie wiosna chcialbym posadzić roverka na aluskach. znalazłem alufelgi 17" 4x100 - bo taki chyba mam rozstaw z otworem centrującym ET 36. I tutaj pojawia sie problem.. poniewaz z tego co znalalzem na internecie w Roverkach 216 coupe jest prawdopodobnie ET 35. i przyznam się ze nie bardzo wiem z czym to się je. Dodatkowo na stalowych 14" zimowych felgach mam zalozone dystanse co znaczy ze szpilki też są przedłużone.
Tak więc jesli kupię teraz felgi 17" i otwór centrujący nie bedzie sie zgadzał to czy z mniejszego ET 35 da rade dostac jakis pierscien centrujący który przejdzie na ten ET36?? oraz czy będe musial kupić dodatkowe dystanse? ewentualnie zmieniac wszystkie szpilki?
Prosiłbym o konkretne odpowiedzi osób które mają o tym pojęcie tak aby temat przydał się też innym
Pozdrawiam Roverkowiczów.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 25, 2010 12:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ET to jest osadzenie. Do R otwór centrujący wynosi 56,1mm. Jest na środku felgi pod dekielkiem takie małe cuś. ET natomiast to jest podane w mm oddalenie felgi od nadkola. Im mniejsze ET, tym felga wychodzi bardziej na zewnątrz. Co oznacza, że ET35 będzie wystawało 10mm bardziej na zewnątrz niż fabryczne ET45.
Jeśli chodzi o otwór centrujący to dystansami można zmniejszyć. Np. felga ma 60,1 otwór centrujący to wkłada się plastikowy pierścień centrujący zmieniający na 56,1.
Jeśli otwór jest za mały to trzeba jechać do specjalisty żeby Ci poszerzył.
czyli rozumiem że jezeli kupie te felgi to nawet jesli mam inne ET to będą pasowały dzieki pierscieniom centrującym. zastanawiam się czy dystanse z felg stalowych 14" również się nadadzą bo jesli nie to będe musial kupić albo dystanse albo wymienić wszystkie szpilki bo bez nich nie zakrece śruby.
Przy 17tkach o szerokości 7cali i et 40 mam fele idealnie na równo z linią boczną auta
[ Dodano: Pią Mar 26, 2010 00:55 ]
Pozatym jeśli masz jak to przymierz felgi, możliwe, że przy ET 30/35 będzie tarło o nadkola... seryjne fele mają et45 Otworem centrującym sie za specjalnie nie przemuj, nawyjżej dołozysz peirścien centrujący lub delikatnie roztoczysz otwór dystanse jeśli masz to przy takim Et raczej będziesz musiał zdjąc, bo koło będzie sporo poza obrysem karoserii...
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
W niedzielę jade ogladać i przymierzać aluski. z roztoczeniem nie wiem czy będzie łatwo bo nie mieszkam w Polsce. A tak na zdrowy rozum jak sobie to wyobrażę to wydaje mi sie ze albo bede musial kupić dodatkowo dystanse albo zmienić szpilki bo nie zakrece koła plus pierścień centrujący.
mam już aluski, upatrzyłem inne z ET 38 odziwo miały już pierścienie centrujące i pasują idealnie. tzn jeżeli zakładam je bez dystansów 20mm to nie mogę zakrecić srub bo szpilki za bardzo wystają nawet pomimo tego że mam sruby z otworami poniewaz nakładka klucza dalej nie puszcza. Z dystansami pasują idealnie śruby ładnie się zakrecają ale znowu wystają na zewnatrz sporo mam ET 38. Dlatego będe musiał kupić dystanse 10mm i wtedy będzie wszystko elegancko myślę. A nakretki wraz z zabezpieczeniami dostałem z alufelgami - taki gratis
Pomógł powedrowało.
Tutaj zdjęcie tego co kupiłem jeszcze niestety w garazu jutro dopiero prawdopodobnie będa wywazane i zakładane o ile dostanę te dystanse węższe.
ET natomiast to jest podane w mm oddalenie felgi od nadkola.
Boże widzisz i nie grzmisz...
ET to jest odległość, wyrażona w mm od środka symetrii felgi do płaszczyzny montażowej felgi.
Im et wieksze tym srodek felgi "wchodzi w obrys" im mniejsze tym "wychodzi. Sa tez wartosci ujemne ET wtedy srodek symetrii felgi jest grubo poza pisata. W przecietnych autach wygladalo by to jak traktor ale moze w jakis oldsmobilach takie sie montuje...
NismoZmc, fajnie wygladaja te felgi tylko czy aby nie wystaja poza obrys auta?
[ Dodano: Sro Mar 31, 2010 01:01 ]
NismoZmc napisał/a:
mam już aluski, upatrzyłem inne z ET 38 odziwo miały już pierścienie centrujące i pasują idealnie. tzn jeżeli zakładam je bez dystansów 20mm to nie mogę zakrecić srub bo szpilki za bardzo wystają nawet pomimo tego że mam sruby z otworami poniewaz nakładka klucza dalej nie puszcza. Z dystansami pasują idealnie śruby ładnie się zakrecają ale znowu wystają na zewnatrz sporo mam ET 38. Dlatego będe musiał kupić dystanse 10mm i wtedy będzie wszystko elegancko myślę. A nakretki wraz z zabezpieczeniami dostałem z alufelgami - taki gratis
Pomógł powedrowało.
Tutaj zdjęcie tego co kupiłem jeszcze niestety w garazu jutro dopiero prawdopodobnie będa wywazane i zakładane o ile dostanę te dystanse węższe.
a to Ty w takim razie masz jakies przekombinowane szpilki chyba...albo jakies samoruby z sruby z plaskim łbem, która nie ma gwintu do samego konca.
Na normalnych szpilkach nawet jak zdejmiesz kolo to mozesz dokrecic nakretke przelotowa do samej piasty!!!. Wiec nie rozumiem na jaka cholewke CI te dystanse. Chyba, ze masz takie felgi, ktore bez dystansow obcieraja o jarzmo zacisku hamulcowego (moj kolega tak mial)
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
I teraz pomyśl, która odpowiedź jest łatwiej przyswajalna dla kogoś kto nie ma o tym pojęcia. Mi nie musisz tłumaczyć, ja wiem, ale koledze starałem się obrazowo wytłumaczyć.
Krzysi3k, napisales w ogole co innego! Zaraz w paincie naszkicuje co to jest ET i co Ty okresliles mianem ET.
Dlatego po przeczytaniu tego co probowales koledze wytlumaczyc to az mnie politowanie wzielo. Jak juz masz tlumaczyc to mow prawde a nie karmisz ludzi zupelnie czym innym. Wg Twojej teorii ET zalezaloby od auta bo ta sama felga w jednym aucie od felgi do nadkola bedzie miala 5mm a w innym 15... ET jest to wartosc kazdej jednej felgi a jak to sie odklada na samochodzi trzeba przeliczyc znajac standardowe ET felg fabrycznych danego auta.
Po prostu nie lubie niechlujstwa...
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Panowie nie ma sensu się unosić. Krzysiek napisał to w ładny do wyobrazenia sposób i o to chodziło a i tak sobie wyobraziłem to tak jak na tym rysunku w Paint.
Zrobiłem fotkę i powiem że poki co siedzą na dystansie 25 mm czyli sporo wystają poza obrys auta... ale niestety narazie tak musi być bo tutaj dystanse sa strasznie drogie a wymiana szpilek na krótsze raczej nie wchodzi w grę
Jesli chodzi o szpilki to są one dłuższe od seryjnych dlatego że felgi które mam w PL ocierały o nadkola pewnie przez inne ET - nie wiem jakie tamte mają odsadzenie. wkazdym bądz razie stalówki zimowe na dystansach 25 mm były idealnie równo z linia auta.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum