Forum Klubu ROVERki.pl :: Silnik samochodu rover 820 turbo, silniki 1.8 rodziny k
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik samochodu rover 820 turbo, silniki 1.8 rodziny k
Autor Wiadomość
menzuramenzura 



Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 11
Skąd: inąd



Wysłany: Pon Kwi 05, 2010 00:39   Silnik samochodu rover 820 turbo, silniki 1.8 rodziny k

Witam szanownych forumowiczów ze świata roverków.
Mam kilka pytań odnośnie silników wymienionych w temacie: czy dwulitrowy silnik (oraz z turbo) z rovera 820 należy do rodziny k? Czy blok pasuje do skrzyń silników rodziny k ?

Kolejne pytanie, tym razem o silnik 1.8 k- większośc źródeł podaje jego moc w granicach 117-120 hp, w necie natknąłem się na informację o siniku benzynowym rover 1.8 136 hp (nie vvc 145hp)- czy ten 136konny silnik jest z rodziny k, czy też jest to jakiś bełkot internautów?
Z tego co wiem, silniki 1.8 k miały ok 120 koni, oraz 1.8 vvc miał ich 145.
Liczę na szybką odpowiedź, oraz pozdrawiam.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 05, 2010 00:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Kwi 05, 2010 11:28   

Silniki 2,0 (z turbo lub bez) to seria T.
 
 
 
MultecFSO
[Usunięty]






Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 00:33   

Silnik 1,8 136konny, montowany w MGF różni się od zwykłego 117konnego 1,8 jedynie wałkami rozrządu. Mają ciekawsze wzniosy i czasy otwarcia. Niestety charakterystyka jest jak w 1,4... 136KM @ 6750rpm i 165Nm @ 5000rpm.
Wałki te są trudno dostępne i dość kosztowne. Podobne są wałki wydechowe z VVC (Troszkę łagodniejsze), jednak ich cena też jest z kosmosu.
 
 
menzuramenzura 



Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 11
Skąd: inąd



Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 06:06   

Czyli w żadnym freelanderze, ani w osobowym roverku nie znajdę na chwilę obecną silnika 1.8 136hp? Czy te silniki wystepują wyłącznie jako bezkopułkowe?
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 06:27   

Jeśli jest to silnik montowany fabrycznie to nie znajdziesz. Jeśli rozważałbyś zmianę silnika we Freelanderze "1.8"K" na 2.0"T" zmiana jak najbardziej sensowna, lepiej rozłożony moment obrotowy i dużo większa wytrzymałość silnika. 2.0 turbo odpada bo rozwali całe przeniesienie napędu.
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 710
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 21:48   

MultecFSO napisał/a:
Niestety charakterystyka jest jak w 1,4...

O czym Ty piszesz?? Jakie 1,4????
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
menzuramenzura 



Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 11
Skąd: inąd



Wysłany: Pią Kwi 16, 2010 22:03   

Czyli w moim przypadku na placu boju pozostaje 1.8 117hp (najlepiej z kopułką), lub vvc.
Silnik pójdzie do dużego fiata, obecnie siedzi tam rover 1.4.
Szkoda że silniki z serii t nie pasują od razu pod skrzynki dla serii k, był by wiekszy wybór aut-dawców.
Dziękuję za odpowiedzi.

[ Dodano: Pią Kwi 16, 2010 23:03 ]
Mam jeszcze pytanie odnośnie modyfikacji silnika 1.8 rodziny k bez vvc. W większości dostępnych aut-dawców te silniki mają po ok. 120 koni. Kto z was grzebał w tych silnikach żeby podnieść moc na 135-140 koni? Czy jest to mozliwe do uzyskania bez montowania turbo ani przeróbki na vvc?
Oczyma wyobraźni już widzę siebie w 140konnym aucie. Przy 120 obawiam się że będę czuł pewien niedosyt, natomiast pytam o możliwość podrasowania, bo 117konnych jest większy wybór(niż vvc)/są tańsze/ dziecinnie prostsze przy przekładce w miejsce 1.4
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pią Kwi 16, 2010 23:12   

Jeszcze nie założył a już narzeka że mało :lol: :lol: :lol: . Mój ma 124Km i 194Nm a jest sporo detali skopane. Przy silniku praktycznie nic nie robione. Na forum FSO-PTK jest artykuł o SWAPie kolegi Senna. Polecam się z nim zapoznać jeśli jeszcze kolega tego nie zrobił.
 
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Pią Kwi 16, 2010 23:23   

ale 1.8 T w 75 to seria K nie T??
 
 
menzuramenzura 



Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 11
Skąd: inąd



Wysłany: Sob Kwi 17, 2010 21:31   

ten artykuł

Przeczytałem, mam kilka pytań, ale to na forum ptk zadam żeby tu nie zaśmiecać.

Na tym forum chciałbym uzyskać odpowiedź na pytanie czy ktoś z forumowiczów podnosił moc silnika rover k 1.8 (bez vvc). Jakie zastosowano zmiany, czy z seryjnych 117 po zmianie wydechu, dolotu, po obróbce głowicy, zmianach w ecu można dojśc do ok. 140 koni?
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sob Kwi 17, 2010 22:19   

Bez wymiany walków to będzie kosmetyka ale i na tym można parę koników urwać.
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Rover "K" seria
kasjopea Tuning mechaniczny 0 Pią Lip 19, 2013 16:53
kasjopea
Brak nowych postów Silnik 2.0 Gsi Turbo do R400 z 1996 roku.
Tymek Tuning mechaniczny 14 Wto Lip 10, 2007 07:47
Senn
Brak nowych postów Jake silniki wejda pod maskę rover 25
obis83 Tuning mechaniczny 12 Pią Lip 30, 2010 08:15
dobryziom
Brak nowych postów rover 200 gwint z innego samochodu
racek Tuning mechaniczny 41 Pon Mar 13, 2017 00:58
herobot
Brak nowych postów [R820ti Vitesse Turbo 2.0 Sport] Dla fanów Turbo i Blow Off
roiven Tuning mechaniczny 9 Sro Mar 28, 2012 11:07
dobryziom



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink