Wysłany: Sro Kwi 07, 2010 20:27 [R75] Centralny zamek
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam od niedawna stalem sie posiadaczem r75 cdt kombi. Zrobilem zaledwie 2 tys km imam pierwszy ??MIanowicie jak zamykam auto na pilota slysze jakby klakson przez chwile ? Wczesniej auto w czasie zamykania na pilota nie wydawalo zadnych odglosow?Czy to normalne w tym modelu?Co to moze byc? Moze ktos mial podobny problem?Z gory dziekuje za jakie kolwiek podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 29, 2010 11:19, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 07, 2010 20:27 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie napisałeś jeszcze kiedy Ci się coś takiego dzieje. Niektóre egzemplarze R75 mają to do siebie, że jak postoją dłużej na dworze jak jest duża wilgotność powietrza, np upalne lato i nagła burza, mroźna zima i ogrzewanie w środku chodzi na maxa - duża różnica temperatur w środku i na zewnątrz (punkt rosy i skraplanie pary wodnej), ewentualnie ciepły, deszczowy, jesienny dzień. W takich warunkach często parują szyby w środku auta. Dzieje się tak, gdyż ciepłe powietrze się skrapla i spływa po szybach do środka drzwi. Również po deszczowym dniu wilgoć może dostać się do wnętrza drzwi. Wtedy najczęściej szwankuje centralny zamek, jeśli masz gdzieś niedobrze zaizolowane kable. Następuje przebicie w układzie elektronicznym i wysyłany jest błędny komunikat do komputera w aucie. Słyszysz wtedy krótki dźwięk ale nie klaksonu ale alarmu. Chyba że masz inaczej Dzieje się tak, gdyż centralny zamek załącza Ci od razu alarm w aucie. Kiedy któraś klapa lub drzwi nie są domknięte lub tak jak wyżej opisywałem jest przebicie w obwodzie - komputer przyjmuje informację, że pomimo ich zamknięcia drzwi są nie zamknięte. Szwankuje wtedy elektronika.
Ale tak jak koledzy pisali wcześniej może być to spowodowane niedomknięciem klapy tylnej bądź z przodu, która potrafi nie raz się otworzyć na dużych wybojach. Od razu tego nie widać bo na szczęście jest blokada klapy by nie otworzyła się cała np. podczas jazdy. Generalnie jeśli masz pozamykane wszystkie drzwi to przyczyna jest taka jak opisałem wcześniej. Krótko mówiąc problem z centralnym zamkiem. By temu zaradzić wystarczy na 2,3 dni odstawić auto do garażu lub w inne ciepłe miejsce by osuszyły się drzwi (głównie zamki w środku).
Dzis pobawilem sie troche tylna klapa (do ktorej mialem podejrzenia a wlasciwie to przyciskiem do otwierania w klapie) i to chyba byla ta przyczyna.Znilka kontrolka na budziku (otwarte drzwi) i centralny dziala bez zalanczania sekundowego alarmu.Wszystko wrocilo do normy Dzieki wszystkim za pomoc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum