Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 202 Skąd: Polska
Wysłany: Sob Kwi 10, 2010 14:16 [iDT] Płyn chłodniczy - ważne pytanie
Witajcie!
Na odpalonym we wlasciwej temperaturze silniku zauwazylem, ze plynu chlodniczego bylo na minimum, silnik zgasilem - po czym zaczalem lekko odkrecac korek zbiorniczka wyrownawczego i wtedy poziom plynu podniosl sie do miedzy minimum a maximum, czyli tak jak powinno byc - wczesniej tego nie zaobserwowalem, aby bylo mniej plynu , tzn minimum. W czym moze tkwic problem? plyn jest czysty, bez oleju i nie mam zadnego majonezu pod korkiem Czy to moze byc wina korka?
SPAMU¦
Wysłany: Sob Kwi 10, 2010 14:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dolej płynu aby przy zimnym silniku było na pół i niczym się nie martw. Jest dobrze
Zawsze po nagrzaniu silnika poziom płynu wzrasta. A po odkręceniu korka jest wyżej gdyż temperatura wrzenia przy wyższym ciśnieniu jest wyższa a przy niższym ciśnieniu niższa. Po nagrzaniu samochodu nie powinno się odkręcać korka
[ Dodano: Sob Kwi 10, 2010 16:04 ]
Korek pełni rolę zaworu który przy znacznie przekraczającym normę ciśnieniu po prostu popuszcza i zapobiega rozsadzeniu układu chłodzenia.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 147 Skąd: Kielce
Wysłany: Pon Kwi 12, 2010 20:05
Kozik napisał/a:
temperatura wrzenia przy wyższym ciśnieniu jest wyższa a przy niższym ciśnieniu niższa
Zgadzam się z kolegą nawet tydzień temu robiłem na I pracowni fizycznej doświadczenie, w którym wyznaczałem zależność temperatury wrzenia od ciśnienia
poza tym u mnie jest tak samo, płynu powinno być około max na zimnym silniku, bo był dolewany przy przeglądzie w lutym
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum