Wysłany: Nie Kwi 11, 2010 15:44 [Rover420D 98] Silnik nie utrzymuje temperatury
Dwa dni temu odebrałem roverka od mechanika miał wymieniany rozrząd ,filtry ,olej ,końcówke drążka kierowniczego i termostat ,ale nadal powłaczeniu ogrzewania i nadmuchu na trzeci bieg (pierwszy i drugi nie działa) temperatura silnika spada ,po wyłączeniu temperatura utrzymuje sie na prawidłowym poziomie .
Czytałem dużo postów na ten temat ale nie dopasowałem nic do mojej sytuacji .
SPAMU¦
Wysłany: Nie Kwi 11, 2010 15:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Po włączeniu ogrzewania zawsze spadnie ci temp. silnika, bo jest otwarty dodatkowy obieg na nagrzewnice, jednak po pewnym czasie temp powinna się podnieść. Nasze roverki ciężko się nagrzewają, więc musisz zasłonić częściowo chłodnice, żeby utrzymac prawidłową temp. silnika puki jeszcze jest poniżej 10 stopni.
jak wymieniałem termostat to u mechanika chyba z pół godziny czekaliśmy aż się załączy wentylator i się nie doczekaliśmy. Jak na krótko załączyłem wentylator to chodzi on bardzo cicho, więc podczas jazdy pewnie trudno wyczuć jakiekolwiek wibracje np na kierownicy.
_________________ Nie mam nic przeciwko ruchom kobiet, byleby były rytmiczne
Jeszcze jedno jeśli chodzi ogrzewanie to temperatura nawet po30 min jeździe raz rośnie raz spada ,jeśli cię dobrze rozumiem to w nasztch autkacz normalne ?
[ Dodano: Nie Kwi 11, 2010 17:20 ]
Jak podpiąć wentylator na krótko bo z tego co czytałem powinno dochodzić do niego 5 przewodów a u mnie doczodzą tylko dwa (jedna kostka) ale obawiam się że dużo żeczy w tym aucie jest kombinowanych i troche mnie ten fakt przeraża
Kolego, masz na 100% do wymiany w aucie termostat. Silnik po włączeniu dmuchawy ciepłej, przy dużym mrozie (-20 C) lekko się schłodzi, lecz tylko jeśli pracuje na biegu jałowym.
Przy sprawnym termostacie nie ma prawa w trakcie jazdy się znacząco chłodzić.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 19 Skąd: Złotniki kujawskie
Wysłany: Pon Kwi 12, 2010 09:06
aby podpiąć na krótko musisz zdjąć wtyczke i poprostu kawałkiem przewodu zrobić ''mostek'' w moim r-ku żeby się załączył wentylator to na podwurku trzymałem go na ok 2000obr. przez ok pół godziny.
jest jeszcze jedna żecz bo od przodu chłodnicy są dwa czujniki ale nie podłączone jedyny kabel idzie do chłodnicy od strony atrapy ale dopiero jak rozbiore przód to zobacze do czego on jest podpięty ,ile czujników powinno byc podpiętych do chłodnicy??. Dodatkowo jak byście mi mogli powiedziec czy u was gdy autko złapie temp. optymalną chłodnica jest też taka gorąca że zbyt długo nie utrzyma sie ręki bo delikatnie parzy.
A co do grzania to tteraz rano po nagrzaniu dość szybkim temp spada potem sie podnosi od nowa tyle że wolniej i jak już złapie temp. od nowa to ją utrzymuje .
w 400-tce ten po lewej stronie (stojąc przed maską) jest podłączony a ten po prawej służy tylko jako zaślepka
szczegółowe info na ten temat jest w Rave
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum