Wysłany: Wto Kwi 13, 2010 00:42 [2.0 TDi 105 KM w Hondzie Accord] - Nie odpala, roz. kręci
Witam.
Auto jeździło bez problemu. Stanąłem na 3h. Gdy chciałem odpalić, przekręciłem kluczyk najpierw zakręcił dobrze, po chwili silnik zaczął wydawać dziwny dźwięk (nie ma typowego dla diesla klekotu, jest coś bardziej jak piszczenie). Rozrusznik kręci, check engine się nie pali, ale auto nie chce odpalić. Nie próbowałem go odpalić na pych.
Gdy przez przypadek przy kolejnej próbie odpalenia miałem na biegu z puszczonym sprzęgłem i przekręciłem kluczyk normalnie popchnęło go do przodu.
Gdzie szukać powodu?
Świece nowe (3000 km). Pasek rozrządu wymieniany 45 000 km temu razem z rolkami przez mechanika.
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Wto Kwi 13, 2010 00:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Wto Kwi 13, 2010 05:10 Re: [2.0 TDi 105 KM w Hondzie Accord] - Nie odpala, roz. krę
Jackob napisał/a:
Rozrusznik kręci, check engine się nie pali, ale auto nie chce odpalić.
Całkiem możliwe, że nie dostaje zasilania na elektrozawór w pompie, dlatego nie świeci się check engine. Po przekręceniu kluczyka powinieneś słyszeć "bzyczenie" pompy. Na początek sprawdź przekaźnik od pompy i czy dochodzi napięcie do tego przekaźnika. Miałem podobny przypadek.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Po przekręceniu kluczyka słyszę takie bzyczenie - więc raczej to nie jest to.
Dodatkowo koło filtra paliwa jest taka jakby pompka ręczne do paliwa i cały czas jest go tam pod dostatkiem.
Czy takie objawy pasują na pęknięcie paska rozrządu - boje się samochodem ruszyć na kawałek, aby mu nie zafundować remontu silnika A żeby zacząć go rozkręcać chciałbym mieć jakiś trop
No to awaria znaleziona - pękł pasek rozrządu ... niestety.
Kilka pytań do osób bardziej doświadczonych. Skoro pękł przy odpalaniu i nie nastąpiła jazda to zdecydowanie bardziej opłaca się naprawa jak wymiana całego silnika?
Co do zrobienia:
1. rozkręcenie całego silnika - oddanie głowicy do przeszlifowania.
2. Wymiana uszczelki pod głowicą.
3. Sprawdzenie zaworów i wymiana uszkodzonych.
4. Wymiana kompletnego rozrządu (pasek + napinacze + rolki)
5. Ustawienie poprawnie na znakach.
6. Konieczne jest zdjęcie pompy paliwa - czyli należy ustawić kąt (tutaj należy udać się do warsztatu na komputer z oprogramowaniem Boscha?
7. Czy silnik TDi ma 8 zaworów?
Przewidywany koszt.
Szlif głowicy - 150 zł
Wymiana zaworów (na allegro znalazłem po 42 zł za sztukę)
Naprawa / wymiana prowadnic - jaki możliwy koszt?
Uszczelka pod głowicę 100 zł
Kompletny rozrząd - 420 zł
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum