Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Światła dzienne
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 11:22
[R400] Światła dzienne
Autor Wiadomość
areek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 163
Skąd: chorzow



Wysłany: Nie Wrz 14, 2008 19:14   [R400] Światła dzienne
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998

hi
na wstepie napisze, ze obowiazek jazdy na swiatlach jest beznadziejny i sluzy jedynie zwiekszonej ilosci spalin.
do rzeczy:
kupilem TE nastepnie wyjolem roverowskie halogeny, rozlozylem je na czesci, i za pomoca simmeringa 70x90x13 oraz uszczelki z ksztaltki kanaliacyjnej PCV DN 75mm umocowalem je do czesci obudowy R halogena. Wszystkie czesci spasowaly idealnie.
Calosc operacji jest odwracalna tzn. R halogen mozna poskladac poza wyrwanymi wczesniejwspornikami pod blszke nad zarowka(na jednym z foto).
Przerobka inst. zajme sie pozniej, co opisze.
Ostatnio zmieniony przez szoso Wto Sie 23, 2011 10:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Wrz 14, 2008 19:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Wrz 17, 2008 09:13   

areek napisał/a:
na wstepie napisze, ze obowiazek jazdy na swiatlach jest beznadziejny i sluzy jedynie zwiekszonej ilosci spalin.

Równie "bezargumentacyjnie" napiszę, że się mylisz, bo obowiązek jazdy na światłach przyczynia się do zmniejszenia liczby wypadków. :P
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
rafalskorupski 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 34
Skąd: Harrogate/Anglia



Wysłany: Sro Wrz 17, 2008 10:32   

A co w ogole maja wlaczone swiatla do zwiekszonej emisji spalin? :shock:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Wrz 17, 2008 10:34   

zwiększone zużycie paliwa przy włączonych światłach = większa emisja spalin ;) Prąd w aucie nie bierze się "znikąd" ;) W przypadku jednego auta jest to niezauważalne, ale w skali kraju/świata to już spore ilości ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
pablo3011 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 78
Skąd: polska



Wysłany: Sro Wrz 17, 2008 12:20   

Brt napisał/a:
zwiększone zużycie paliwa przy włączonych światłach = większa emisja spalin ;) Prąd w aucie nie bierze się "znikąd" ;) W przypadku jednego auta jest to niezauważalne, ale w skali kraju/świata to już spore ilości ;)
problem w tym że na naszych drogach było zbyt wielu oszczędnych którzy na maxa opózniali włączenie świateł i byli niebezpieczni .Kto sporo jezdzi docenia ten przepis szczególnie słoneczny dzień i jazda pod słońce.
 
 
areek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 163
Skąd: chorzow



Wysłany: Sro Wrz 17, 2008 16:08   

hi
jezeli nie mam racji to dlaczego statystyki nie spadaja, dlaczego inne kraje jezdzac bez swiatel nie maja tylu ofiar smiertelnych itd. rownie bezzsensowny bylby przepis nakazujacy jazde z klima w czasie upalow co przyczynilo by sie jesszcze bardziej do poprawy bezpieczenstwa.
 
 
 
pablo3011 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 78
Skąd: polska



Wysłany: Sro Wrz 17, 2008 21:21   

areek napisał/a:
hi
jezeli nie mam racji to dlaczego statystyki nie spadaja, dlaczego inne kraje jezdzac bez swiatel nie maja tylu ofiar smiertelnych itd. rownie bezzsensowny bylby przepis nakazujacy jazde z klima w czasie upalow co przyczynilo by sie jesszcze bardziej do poprawy bezpieczenstwa.
Dlatego że polacy są w większości beznadziejnymi kierowcami każdy to ;Hołowczyc' jak ma być 50 to jedzie 100 jak 100 to 150. ja dużo jeżdżę i niema dnia żebym nie spotkał na drodze jakiegoś oszołoma.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Wrz 19, 2008 10:00   

areek napisał/a:
jezeli nie mam racji to dlaczego statystyki nie spadaja

Bo rośnie liczba samochodów na drogach...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
areek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 163
Skąd: chorzow



Wysłany: Nie Kwi 18, 2010 20:38   

hi
tak jak na poczatku posta pisalem , tak i zrobilem a w miedzyczasie i przepisy sie zmienily.
Zrobilem troche automatyki na dziennych czyli: wlaczam zaplon to sie zapalaja, zapalam silnik swieca - zgodnie z nowymi przepisami tylko sam przod, gdy przekrece na postojowe/mijania gasna. Jesli ktos bylby zainteresowany to opisze sposob podlaczenia. Z potrzebnych materialow to przekaznik z zwartymi stykami w stanie spoczynku + podstawa i podstawa + bezpiecznik 5A.
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Nie Kwi 18, 2010 21:16   

Stwierdzenie, że jazda na światłach w dzień jest bezsensowna, bo zwiększa zużycie paliwa, jest dla mnie jeszcze tym bardziej bezsensowne. Bo weźmy na przykład tych wszystkich ludków,co pakują do auta kilowaty pobieranej mocy, w postaci paru głośników w półce, dwóch albo więcej głośników w bagażniku do tego ze dwa wzmacniacze, kondensator i Bóg wie co jeszcze i do tego drug akumulator. Jak się ma taki wzrost zużycia paliwa do dodatkowych 200 wat pobieranych przez światła mijania?

A światełka w słoneczny dzień naprawdę poprawiają widoczność

pozdrawiam
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Kwi 19, 2010 07:25   

Jeżeli ktoś chce sobie zamontowac wzmacniacz 1000W to niech montuje jego sprawa. Jest w pełni świadom konsekwencji. Ale nikt go nie zmusza do montowania tego.

A ja nie mam zamiaru co pół roku wymieniać żarówek H7 bo są dość drogie. Ani demontować deski rozdzielczej jeżeli przepali mi sie tam żarówka. Zdjęcie konsoli środkowej w R400 wcale nie jest takie łatwe.

Wszyscy mówią że jazda na światłach w sposób oczywisty zwiększa bezpieczeństwo itd.
Tylko że
1) jakoś ilość wypadków wcale nie spadła.
2) zwiększyła sie ilość wypadków z tymi którzy świateł nie mają (np piesi).

Pomijam już że stanie w korku w środku miasta w biały dzień z włączonymi światłami jest głupotą całkowitą. Czy naprawde musze sobie świecić żeby zobaczyć samochód stojący od paru minut metr przede mną? :lol:

Zrozumiałbym jeszcze ostatecznie gdyby taki nakaz obowiązywał poza miastem. Ale z tego co wiem kierowcy często sami właczali na trasie światła w słoneczne dni.

PS. można sobie odwiedzić tą stronkę i troche poczytać.

http://dadrl.pl/

W całej unii odchodzi sie od tego. Z tego co wiem PiS będzie w tym roku chciał jeszcze raz zaskarżyć nakaz, niestety sprzeciwia sie PO.
 
 
popowicz 



Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 5
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Sie 23, 2011 09:07   

Nakaz został już zaskarżony.
Czytaj tu:
http://dadrl.pl

[ Dodano: Wto Sie 23, 2011 10:02 ]
slax napisał/a:
Stwierdzenie, że jazda na światłach w dzień jest bezsensowna, bo zwiększa zużycie paliwa, jest dla mnie jeszcze tym bardziej bezsensowne. Bo weźmy na przykład tych wszystkich ludków,co pakują do auta kilowaty pobieranej mocy, w postaci paru głośników w półce, dwóch albo więcej głośników w bagażniku do tego ze dwa wzmacniacze, kondensator i Bóg wie co jeszcze i do tego drug akumulator. Jak się ma taki wzrost zużycia paliwa do dodatkowych 200 wat pobieranych przez światła mijania?

pozdrawiam


Koszty świateł mijania: http://dadrl.pl/forum/vie...php?f=17&t=1222

slax napisał/a:

A światełka w słoneczny dzień naprawdę poprawiają widoczność

I co z tego? Światła długie też. Malowanie wszystkich samochodów na żółto też.

[ Dodano: Wto Sie 23, 2011 10:04 ]
rafalskorupski napisał/a:
A co w ogole maja wlaczone swiatla do zwiekszonej emisji spalin? :shock:

Nic, alternator przecież i tak się kręci. BUHAHAHAHA
To może podłącz sobie do niego dom - będziesz miał darmową energię.

[ Dodano: Wto Sie 23, 2011 10:06 ]
piter34 napisał/a:
areek napisał/a:
jezeli nie mam racji to dlaczego statystyki nie spadaja

Bo rośnie liczba samochodów na drogach...


Rośnie od dawna, a liczba wypadków spadała.



[ Dodano: Wto Sie 23, 2011 10:07 ]
piter34 napisał/a:
areek napisał/a:
na wstepie napisze, ze obowiazek jazdy na swiatlach jest beznadziejny i sluzy jedynie zwiekszonej ilosci spalin.

Równie "bezargumentacyjnie" napiszę, że się mylisz, bo obowiązek jazdy na światłach przyczynia się do zmniejszenia liczby wypadków. :P


W jaki sposób? Argumentów przeciw jest akurat dużo. To m.in. dlatego Austria wycofała ten nakaz. Oraz Chorwacja.
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Wto Sie 23, 2011 09:40   

popowicz napisał/a:
Koszty świateł mijania: http://dadrl.pl/forum/vie...php?f=17&t=1222
mnie wyszło 270 złotych z groszem, myslę że to nie duża cena za poprawę bezpieczeństwa :wink:

Cytat:
I co z tego? Światła długie też. Malowanie wszystkich samochodów na żółto też.
Ale nie można nakazać na wszystkim przemalować samochodów na żółto, czy czerwono, a światła włączasz i po sprawie. Chociaż gdzieś czytałem, że czerwone i jemu podobne samochody uczestniczą w najmniejszej liczbie wypadków właśnie dlatego że rzucają się w oczy :wink:
 
 
popowicz 



Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 5
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Sie 23, 2011 10:12   

slax napisał/a:
mnie wyszło 270 złotych z groszem, myslę że to nie duża cena za poprawę bezpieczeństwa :wink:


Jaką poprawę? Kto to udowodnił? Austriacy udowodnili coś zgoła przeciwnego i wycofali ten nakaz. Również NHTSA również przeprowadziła badania i odmówiła wprowadzenia takiego nakazu w Stanach. Więc pytam się powtórnie: jaką poprawę?

[ Dodano: Wto Sie 23, 2011 11:12 ]
slax napisał/a:
Ale nie można nakazać na wszystkim przemalować samochodów na żółto, czy czerwono, a światła włączasz i po sprawie. Chociaż gdzieś czytałem, że czerwone i jemu podobne samochody uczestniczą w najmniejszej liczbie wypadków właśnie dlatego że rzucają się w oczy :wink:

Dlaczego nie? Jeżeli nakazano używania czegoś, co służy do zupełnie czegoś innego (do oświetlania drogi), to dlaczego nie nakazać malowania samochodów na żółto? Co jest bardziej absurdalne? W NY wszystkie taksówki są żółte i jakoś się da.
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Wto Sie 23, 2011 15:54   

popowicz napisał/a:
Dlaczego nie? Jeżeli nakazano używania czegoś, co służy do zupełnie czegoś innego (do oświetlania drogi), to dlaczego nie nakazać malowania samochodów na żółto? Co jest bardziej absurdalne? W NY wszystkie taksówki są żółte i jakoś się da.

a jak to sobie wyobrażasz, może i nowe samochody ok, ale nasze stare "graty"? przemalujesz swojego r200, gdzie wartość porządnego lakierowania będzie stanowić połowę wartości samochodu, a w niektórych przypadkach pewnie tyle co całe auto. Poczytałem sobie forum które podlinkowałeś wcześniej i odnoszę wrażenie ze w tym wszystkim chodzi tylko o politykę, bo PO jest za "oświetlonymi" a PiS przeciw.
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
popowicz 



Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 5
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Sie 23, 2011 18:43   

No i co z tego? Używanie świateł kosztuje przeciętnego kierowcę średnio 3000 zł przez 10 lat, lakierowanie tyle nie wyniesie.
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Wto Sie 23, 2011 19:32   

popowicz, co Ty gadasz,dobry lakiernik to weźmie i 3500 kafla. Ciągniesz na siłę, ten wątek i tyle, podaj konkretne przykłady, wyniki badań itp, które wskazują na negatywne skutki używania świateł mijania w dzień. Ja rocznie robię ok 40 kkm, z czego większość w dzień, i nigdy jeszcze nie zdarzyło się żeby światła mijania przeszkadzały mi u innych kierowców, poza sytuacjami kiedy światła były źle ustawione
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Sie 23, 2011 19:51   

Ja tam nie lubie oświetlać komuś zderzaka stojąc w korku. Zakaz jest idiotyczny.
Jeżeli już, to powinien obowiązywać jedynie poza miastami.
A nie w miastach, gdzie są korki, światła, latarnie i prędkość ograniczona do 50km/h.

Przepis w takiej formie jest jedynie sposobem na zwiększenia wpływu do budżetu i koncernów paliwowych. Samochód pali nawet ok 1l/100 więcej, to prawie 10%. I po co?
A benzyna coraz droższa.

Mi koszt specjalnie nawet nie przeszkadza, ale jak mi się przepalą żarówki na desce rozdzielczej to nie będę ucieszony. Wymiana to sporo pracy.
Ponadto w niektórych samochodach produkowanych w cywilizowanych krajach, po właczeniu świateł samochód przełącza się w "tryb nocny", gdzie wszystkie wyświetlacze są sciemnione i g...o na nich widać.
U mojego brata w Xsaarze Picasso czasem nie widać prędkościomierza (jest elekrtoniczny). I gdzie to bezpieczeństwo?
Ostatnio zmieniony przez sobrus Wto Sie 23, 2011 19:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
popowicz 



Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 5
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Sie 23, 2011 19:55   

slax napisał/a:
popowicz, co Ty gadasz,dobry lakiernik to weźmie i 3500 kafla. Ciągniesz na siłę, ten wątek i tyle, podaj konkretne przykłady, wyniki badań itp, które wskazują na negatywne skutki używania świateł mijania w dzień. Ja rocznie robię ok 40 kkm, z czego większość w dzień, i nigdy jeszcze nie zdarzyło się żeby światła mijania przeszkadzały mi u innych kierowców, poza sytuacjami kiedy światła były źle ustawione


Ale mi różnica 3 czy 3,5 tys. Skala podobna.

A propos ustawienia świateł:
http://www.swiatmotoryzac...ery&page=czytaj

Badania:

Epigus
Peter Heilig
NHTSA
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Sie 24, 2011 09:35   

sobrus napisał/a:
Ja tam nie lubie oświetlać komuś zderzaka stojąc w korku. Zakaz jest idiotyczny.
Jeżeli już, to powinien obowiązywać jedynie poza miastami.
A nie w miastach, gdzie są korki, światła, latarnie i prędkość ograniczona do 50km/h.
Tu się zgodzę
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R400] Światła dzienne w drogowych
tomii620si Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Czw Lis 24, 2011 17:15
tomii620si
Brak nowych postów [R400] Światła dzienne - Daylight
gacek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 68 Sob Paź 15, 2011 19:23
KATwawa
Brak nowych postów [R416] Światła dzienne
robzar Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Czw Sie 02, 2007 17:34
piotr8
Brak nowych postów [R 45] Montaż diod led światła dzienne
kamilos747 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Maj 10, 2016 06:15
kamilos747
Brak nowych postów [R400] Światła drogowe - pytanie do posiadaczy R400
des Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 28 Nie Cze 29, 2008 21:10
rybakowy



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink