Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Światła bi-xenon
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Światła bi-xenon
Autor Wiadomość
kmisiowy 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 150
Skąd: Poznań



  Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 08:59   [R75] Światła bi-xenon
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

witajcie, los sprawił że przesiadłem sie właśnie z r200 na R75 :)
mam pytanie odnośnie przednich lamp. Teraz mam takie zwykłe standardowe, chciałbym je wymienić na oryginalne soczewki z xenonami (całe lampy oryginalne z przetwornicami itd nie HID). jak wygląda to od strony techniczej? Czy wystarczy ze po prostu wymienie całe klosze i podepne wtyczki i ustawie i bedzie OK?? czy trzeba bedzie cos wiecej grzebać?
pozdrawiam serdecznie
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lis 27, 2010 23:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 08:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 09:23   

1. Na pewno podłączenie pod T4.
2. Spryskiwacze na zderzak.
3. Czujniki poziomowania na wahacze. RBW000010 i RBW000020, a co za tym idzie chyba również kable.
 
 
kmisiowy 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 150
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 09:28   

spryskiwacze mam oryginalne, a jesli chodzi o te czujniki to jak wlaczam silnik i swiatla to one na poczatku jada w dół i górę. z tego co wyczytałem na forum to jest właśnie to autopoziomowanie. a co trzeba zrobic na T4?
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 09:55   

kmisiowy napisał/a:
z tego co wyczytałem na forum to jest właśnie to autopoziomowanie.
każdy to mam :wink: , ale nie jest to poziomowanie o które chodzi w przypadku xenonów. Do xenonów potrzebne są czujniki o których napisałem wyżej.
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 12:33   

apples napisał/a:
Do xenonów potrzebne są czujniki o których napisałem wyżej.
bo xenony mają mocniejszą wiązkę światła niż standardowe lampy. Poziomowanie w zwykłych lampach ustawia je po odpaleniu silnika w pozycję ustaloną przez kierowcę na pokrętle przy włączniku świateł. Dodatkowe czujniki o których pisze apples mają za zadanie poziomować dynamicznie w trakcie jazdy poziomować ustawienia xenonów, ale nie wiem, czy nie trzeba wahaczy mieniać? - może są jakieś inne?
Spryskiwacze też są niezbędne, bo brud na xenonach inaczej rozszczepia wiązkę światła co również powoduje oślepianie innych użytkowników z naprzeciwka, no i zapobiega mandatom, oraz problemami z przeglądem technicznym.

[ Dodano: Czw Kwi 22, 2010 12:33 ]
Niech nie przyjdzie Ci do głowy wsadzanie lamp xenonowych od anglika :)
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 18:15   

kris-tofer napisał/a:
Niech nie przyjdzie Ci do głowy wsadzanie lamp xenonowych od anglika :)


A tu akurat jest mniejszy problem niż w standardowych. Wystarczy obrócić przesłony i będzie ok
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 18:28   

dukat11 napisał/a:
A tu akurat jest mniejszy problem niż w standardowych. Wystarczy obrócić przesłony i będzie ok
otego nie wiedziałem :) dobrze wiedzieć na przyszłość.
 
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 834
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 19:44   

kris-tofer napisał/a:
Spryskiwacze też są niezbędne, bo brud na xenonach inaczej rozszczepia wiązkę światła

Przepisy ptzepisami, ale to akurat jest chyba największy absurd związany z ksenonami, gdyż spryskanie reflektora płynem do spryskiwaczy nie uczyni go czystym i wolnym od zabrudzeń (trzeba by przetrzeć klosz reflektora szmateczką). Zwróćcie uwagę na samochody wyposażone w takie właśnie spryskiwacze zimą, kiedy to reflektory są albo czarne, albo oblepione lodem z zamarzniętego płynu.
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 20:08   

0l0, na zimę leje się płyn zimowy do spryskiwaczy, a samo spryskiwanie reflektorów odbywa się pod wysokim ciśnieniem. Oprócz tego niektóre modele aut (nie wiem czy jest to w R75 akurat) ale w niektórych modelach mercedesa płyn do spryskiwaczy podgrzewany jest płynem chłodzącym silnik, tak więc temperatura takiego płynu do spryskiwaczy robi swoje i zmywa wszystko co trzeba. Dawniej: volvo, mercedes, saab miały wycieraczki na reflektorach, teraz zastąpiono je wysokim ciśnieniem płynu
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 21:07   

kris-tofer napisał/a:
odatkowe czujniki o których pisze apples mają za zadanie poziomować dynamicznie w trakcie jazdy poziomować ustawienia xenonów, ale nie wiem, czy nie trzeba wahaczy mieniać?

Ciekaw jestem skąd masz takie rewelacje. Samopoziomowanie służy do automatycznego zniwelowania przechyłu auta pod wpływem obciążenia czy to pasażerami czy towarem w kabinie lub bagażniku. działa tylko przy zapaleniu swiateł jednorazowo i jeżeli zmieni się obciążenie to trzeba ponownie lampy zapalić żeby wypoziomowało. Prawie żadne auta nie maja poziomowania dynamicznego podczas jazdy tylko niektóre nowe i hiper drogie są wyposażone w taki gadżet. Rover nie miał nigdy poziomowania podczas jazdy. Czujniki w wahaczach to taki "inteligentny" potencjometr zastępujący ręczną regulację.
Dlatego większość aut z ksenonami razi niemiłosiernie jadąc po dziurach albo jak zapaliły się światła(np. automatycznie) a potem towarzystwo dosiadło się do auta.
Jest to napisane w instrukcjach obsługi np. Opla ale nie pamiętam czy w manualu R75 jest.

kris-tofer napisał/a:
Niech nie przyjdzie Ci do głowy wsadzanie lamp xenonowych od anglika

Jakbyś kiedyś przeczytał instrukcję obsługi od R75 to byś bzdur nie wypisywał bo tam jest napisane że przy lampach z soczewką lub ksenonem wystarczy przełączyć wajchę w lampie i z anglika robi się lampę kontynentalną.

[ Dodano: Czw Kwi 22, 2010 21:07 ]
żeby w R75 zrobić oryginalny ksenon trzeba dołożyć czujniki samopoziomowania i zmienić moduł LSM (komp świateł) na taki bez ręcznej regulacji i oczywiście załatwić to przez T4.
można założyć same lampy i podłączyć pod standardowy LSM ale o ile sobie przypominam trzeba jakiś kabelek na masę dodatkowo poprowadzić i będzie działać z ręczną regulacją wysokości bez podłączania pod T4.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 22:09   

sknerko napisał/a:
Ciekaw jestem skąd masz takie rewelacje
tak to sobie wymyśliłem, masz racje sknerko, skoro wiesz lepiej to pomagaj dalej w tym temacie
sknerko napisał/a:
przy lampach z soczewką lub ksenonem wystarczy przełączyć wajchę w lampie i z anglika robi się lampę kontynentaln
o tym wspominał już dukat11,
doświadczenia z xenonami mam z innych modeli, nie z R75 myślałem, że jest podobnie, przyznaję się do błędu, jeśli to co piszesz sknerko, jest prawdziwe.
 
 
 
skrzypol 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 54
Skąd: leszno

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 25, 2010 11:42   

Jesli chcesz tylko wymienic cale reflektory na xenonowe to nie nie bedziesz musial nic robic oprocz samej wymiany reflektorow, kostki, mocowanie wszystko pasuje od starych reflektorow! Ja wymienialem w pazdzierniku w zeszlym roku na xenony i wszystko dziala normalnie bez jakiejkolwiek ingerencji komputera czy czegokolwiek! Nie mam co prawda spryskiwaczy, ale nie sprawialo mi to wiekszego problemu zima, a ustawianie sie czy cos przy wlaczeniu swiatel na pozycyjne i mijania tez uruchamia ten silniczek. Po takiej wymianie komputer pokladowy nie informowal mnie o jakimkolwiek bledzie poza tym ze widzil przepalone zarowki pozycyjne a to dlatego ze byly diodowe-wymienilem na zwykle i jest OK
_________________
http://skrzypol.fotosik.pl/
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Kwi 25, 2010 16:59   

Gdzieś na forum jest wątek że taka przekładka plug&play nie poszła i trzeba było jakąś dodatkową masę podawać na wtyczki. Samopoziomowania oczywiście nie masz przy tych zamienionych xenonach? czy miałeś instalację, czujniki w wahaczach i LSM bez tego kółka do regulacji?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
skrzypol 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 54
Skąd: leszno

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 28, 2010 20:42   

Jesli chodzi o mnie i co do samopoziomowania z wachcaczy w czasie jazdy to nie mialem tego w standardzie wiec i na xenonach to nie dziala, jest tylko reczna-elektryczna regulacja wysokosci reflektorow
_________________
http://skrzypol.fotosik.pl/
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Kwi 28, 2010 22:26   

skrzypol napisał/a:
co do samopoziomowania z wachcaczy w czasie jazdy to nie mialem tego w standardzie
nigdy nie było w czasie jazdy, zresztą pisałem że mało które auto wogule ma
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Tordal 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 21
Skąd: Siemianowice Śl.



Wysłany: Sro Maj 12, 2010 21:33   

Tak się złożyło ze akurat wymieniałem prawe przednie nadkole i na przednim prawym wahaczu znalazłem przymocowany element takie ramie połączone przegubowo z jakimś czujnikiem ...zastanawiałem się co to za ustrojstwo ale dzięki lekturze forum już wiem to opisywany w tym temacie czujnik położenie bi-xenonów które są w moim aucie ....wniosek nasuwa się sam ! Nasze roverki to są właśnie wypasione limuzyny ... :mrgreen:
Zamieszczam fotke tego ustrojstwa ...na zdjęcie ramiona czujnika są rozłączone.

...edytuj ...no oczywiście...dziękuję za podpowiedź
Ostatnio zmieniony przez Tordal Sro Maj 12, 2010 21:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Sro Maj 12, 2010 21:37   

Tordal, jest opcja "edytuj", możesz jej użyć do zatuszowania tej pomyłki :wink: .
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Maj 14, 2010 00:10   

Tordal napisał/a:
znalazłem przymocowany element takie ramie połączone przegubowo z jakimś czujnikiem ...zastanawiałem się co to za ustrojstwo ale dzięki lekturze forum już wiem to opisywany w tym temacie czujnik położenie bi-xenonów które są w moim aucie ....wniosek nasuwa się sam ! Nasze roverki to są właśnie wypasione limuzyny ...
Zamieszczam fotke tego ustrojstwa ...na zdjęcie ramiona czujnika są rozłączone.

to że jest nie znaczy że działa podczas jazdy, takie czujniki są w każdym aucie które ma xenon i one określają położenie lamp przy uruchomieniu świateł a później już nie. gdyby to działało podczas jazdy zajechałbyś silniczki w lampach w tydzień szczególnie na polskich drogach.
swoja drogą napisz czy masz xenon czy zwykłą lampę, bo czujniki sugerują że masz lampy xenon
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 25 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pią Maj 14, 2010 09:22   

sknerko napisał/a:
Tordal napisał/a:
znalazłem przymocowany element takie ramie połączone przegubowo z jakimś czujnikiem ...zastanawiałem się co to za ustrojstwo ale dzięki lekturze forum już wiem to opisywany w tym temacie czujnik położenie bi-xenonów które są w moim aucie ....wniosek nasuwa się sam ! Nasze roverki to są właśnie wypasione limuzyny ...
Zamieszczam fotke tego ustrojstwa ...na zdjęcie ramiona czujnika są rozłączone.

to że jest nie znaczy że działa podczas jazdy, takie czujniki są w każdym aucie które ma xenon i one określają położenie lamp przy uruchomieniu świateł a później już nie. gdyby to działało podczas jazdy zajechałbyś silniczki w lampach w tydzień szczególnie na polskich drogach.
swoja drogą napisz czy masz xenon czy zwykłą lampę, bo czujniki sugerują że masz lampy xenon


Napisał że ma :)
 
 
 
Tordal 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 21
Skąd: Siemianowice Śl.



Wysłany: Pon Maj 17, 2010 21:12   

Jest to moje pierwsze auto które jest wyposażone w xenony wiec jest oczywiste że nie wiem jak tego rodzaju swiatła działają tym bardziej w "roverku" którego dopiero poznaję ...tylko tak sie zastanawiam dlaczego miałyby by padnąć silniczki przecież wychylenia wahacza nie są w aż tak dużych płaszczyznach by nadwyrężać prace tychże silniczków , no i dalej czujnik przestawał by działać zaraz po ustawieniu świateł przecież jak się wyłącza światła to one wracają do położenia neutralnego wiec dopiero w tedy czujnik nie działa i silniczki opuszczają lampy by po ponownym sygnale z czujnika je ustawić ...to jakaś niekonsekwencja ...i dalej czy to by znaczyło że w innych autach bi-xennony maja dodatkowe silniki do ustawiania lamp podczas jazdy?....trochę namotałem :roll:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] xenon
xen0n Rover serii 75, MG ZT 33 Nie Gru 03, 2017 12:45
prebenny
Brak nowych postów [R75] Xenon - przetwornica
patrysgn Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Cze 08, 2008 08:10
lamer
Brak nowych postów [R75] żarówki H7 i H7 Xenon ?/
kazi55 Rover serii 75, MG ZT 10 Czw Paź 04, 2012 16:41
seyfer
Brak nowych postów [MG ZT lampy bi-xenon]
dj_darco Rover serii 75, MG ZT 89 Sro Lut 01, 2017 12:06
longer86
Brak nowych postów [R75] Xenon problem
rafalmis1 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Paź 21, 2013 11:44
rafalmis1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink