Forum Klubu ROVERki.pl :: [220SD 96r.] rozładowany akumulator
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: maciej
Czw Lis 18, 2010 09:22
[220SD 96r.] rozładowany akumulator
Autor Wiadomość
jakubs 



Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 12
Skąd: Wlkp



Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 14:09   [220SD 96r.] rozładowany akumulator

Witam,
Wiem że było juz chyba kilkanaście takich tematów ale większość z porad nie skutkuje. Byłem z tym problemem u 3 mechaników ale chyba zadnemu nie chce sie szukać przyczyny. Jedynie co poradzili to odłączyć radio albo minusową klemę (tylko drugie skutkuje). Co do akumulatora to rozładowuje się po 2-3 dniach. ładowanie: 14,1 więc czego chcieć wiecej...
Dzisiaj ponownie chciałem odpalić samochod, i znowu z przekaźnika świec słychać było cykanie a kontrolki pod zegarami mrugały. To pobawiłem się z przekaźnikiem i odłączyłem mniejszą kostkę: efekt - kontrolki świeciły się na maksa, brak cykania(no ale bez podłączonego nie ma mowy o odpalaniu). I tu pytanie, czy to może mieć związek z rozładowaniem akumualtora?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 14:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 14:18   

a sprawdzałeś pobór prądu na postoju?
_________________
R25 sprzedany :( | Mazda 3
 
 
 
jakubs 



Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 12
Skąd: Wlkp



Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 14:20   

0,04-0,05 :>
 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 14:24   

to wygląda że wszsytko ok, a jaki aku? może za słaby? albo uszkodzony i się nie laduje, masz może hydrometr?
http://allegro.pl/item100...k_gestosci.html
_________________
R25 sprzedany :( | Mazda 3
 
 
 
jakubs 



Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 12
Skąd: Wlkp



Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 14:28   

aku nowy, na starym było to samo wiec zmieniłem. podskoczyłem do jednego mechanika po 1 dniu postoju, zmierzył gęstość elektrolitu: dokładnie ile nie wiem ok 1,15-1,20 w każdym razie nie na zielonym polu, pożyczył mi areometr i po ponad 20 godzinach ładowania było w normie czyli na zielonym polu.
 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 14:45   

nie wiem jak mogę pomóc :hmm:

na wszelki wypadek podaj jaki aku kupiłeś?

i przeczytaj ten post
http://forum.roverki.eu/v...p=130408#130408
_________________
R25 sprzedany :( | Mazda 3
 
 
 
iwan00 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 159
Skąd: Gdynia



Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 15:31   

azer napisał/a:
a sprawdzałeś pobór prądu na postoju?


Należy sprawdzić na zazborjonym alarmie, i przy zamkniętym samochodzie ( musisz tylko docisnąć czujnik pod maską, żeby nie narobić hałasu :) )

Może być tak, że zwariowała centralka alarmu albo któryś z siłowników centralnego zamka.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
jakubs 



Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 12
Skąd: Wlkp



Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 16:04   

akumulator Loxa 74Ah
Problem z zasniedziałymi klemami? Trzeba to sprawdzić

Nie mam alarmu :grin:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 17:38   

Jak cyka to albo masz gdzieś problem z kablem masowym sprawdź do karoserie od baterie lub gdzieś kabel popękał plusowy do rozrusznika :wink:

Ja bym zmierzył tez jeszcze pobór prądu na postoju :wink: max. 50mA może być :wink: Jak jest powyżej to wyciągaj bezpieczniki i szukaj co tobie kradnie prąd
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
jakubs 



Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 12
Skąd: Wlkp



Wysłany: Sob Kwi 24, 2010 16:59   

No więc tak, przyjrzałem się dokładnie kablowi masy i moge powiedzieć że nie wyglądał ładnie - kilka drucików pęknietych, dodaje zdjęcie niestety kiepskiej jakości.

http://img532.imageshack....436/spa1083.jpg

I pytanko, jeśli wymienić to na obojętnie jaki czy są jakieś wymagania?
 
 
ReFLeX 



Dołączył: 17 Cze 2008
Posty: 37
Skąd: Katowice



Wysłany: Sob Kwi 24, 2010 19:41   

Nie wygląda to dobrze (trzeba poprawić), ale nie rozwiąże to raczej twoich problemów.
Najszybciej i najprościej to utnij koniec przewodu i zaciśnij nowy zacisk (jeśli długość przewodu na to pozwala).

Zastanawia mnie jednak ten akumulator - łądowanie OK, upływ prądu w normie, a tak szybko się rozładowuje. Albo przeoczyłem, albo tego nie opisałeś, ale czy ten akumulator faktycznie nie jest na wykończeniu? Weź go wypnij, zmierz napięcie i zostaw na 1 noc w domu (bez podłączania do czegokolwiek), a potem zmierz napięcie jeszcze raz. Wyniki powinny być identyczne. Jeśli są, to przyjrzałbym się alarmowi, ale to już bardziej skomplikowane.
 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Sob Kwi 24, 2010 23:55   

jakubs napisał/a:
No więc tak, przyjrzałem się dokładnie kablowi masy i moge powiedzieć że nie wyglądał ładnie - kilka drucików pęknietych, dodaje zdjęcie niestety kiepskiej jakości.

http://img532.imageshack....436/spa1083.jpg

I pytanko, jeśli wymienić to na obojętnie jaki czy są jakieś wymagania?

u mnie wyglądał podobnie kabel masowy i niedługo po tym zaczeły się problemy

wymieniłem na taki http://www.allegro.pl/ite...osc_400mm.htmll kupiony w pierwszym lepszym sklepie i jest ok.
 
 
 
jakubs 



Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 12
Skąd: Wlkp



Wysłany: Nie Kwi 25, 2010 20:27   

a czy niedziałający obrotomierz też ma coś wspólnego z masą? niedziałający tzn opada do zera na jakiś czas a po chwili lub kilkunastu kilometrach się podnosi
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 25, 2010 20:32   

Nie wiem jak w RF ale w starszym R200 obrotomierz podłączony jest pod alternator, padający obrotomierz to znak, że coś może być nie tak z alternatorem sprawdź go...
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
jakubs 



Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 12
Skąd: Wlkp



Wysłany: Wto Lis 02, 2010 16:47   

odświeżam...
po podłączeniu amperomierza pod akumulator i wyjęciu bezpiecznika nr 5 oznaczony jako Eng. mgmt. w skrzynce pod maską wartość na amperomierzu spadła z ok 1.2-1.8 (rózne były wskazania) do 0.1-0.2 więc jesteśmy na dobrym tropie.
Taki sam spadek wartości następuje po odłączeniu przekaźnika świec.

Po podłączeniu z powrotem przekaźnika lub bezpiecznika amperomierz pozostaje na wskazaniu 0.1 do 0.2 Dopiero po odpaleniu silnika i wyłączeniu znowu jest 1.2-1.8

I pytanie: czy przyczyne szukać na np: przetartych przewodach czy konieczne będzie podłączenie do komputera? Tak na oko człowieka "zielonego" bezpiecznik o nazwie eng mgmt "śmierdzi" większym problemem
 
 
Gekus 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 161
Skąd: Kraków, Nowa Huta



Wysłany: Wto Lis 02, 2010 17:26   

Pływak napisał/a:
Nie wiem jak w RF ale w starszym R200 obrotomierz podłączony jest pod alternator, padający obrotomierz to znak, że coś może być nie tak z alternatorem sprawdź go...


Takie cosik mi stało i trzeba było zmienić alternator.
Jakiś czas obrotomierz siadał niekiedy do zera, a z miesiąc czy dwa później wjeżdżając na parking pod sklepem wszystko siadło, chwilę potem jak wróciliśmy do auta jeszcze dało rade odpalić ale już ledwo.
Aczkolwiek na szczęście te diesle to czysta mechanika więc w razie czego wystarczy pchnąć kawałek autko :D
 
 
 
jakubs 



Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 12
Skąd: Wlkp



Wysłany: Wto Lis 02, 2010 22:32   

ładowanie jest OK więc chyba nie w tym problem, a ostatnio obrotomierz nie nawala
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214 16V]rozładowany akumulator
jaro92 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Pon Paź 29, 2007 12:50
AndrewS
Brak nowych postów [R214i 97r] Rozładowany akumulator
immk83 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Wto Cze 17, 2008 11:11
immk83
Brak nowych postów [R200] Rozładowany ciągle akumulator
slav-kiler Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Nie Lip 29, 2012 12:11
slav-kiler
Brak nowych postów [R220SDi 98r] Rozładowany akumulator i problem z alarmem
nie moge wyłaczyc alarmu po ponownym podlaczeniu akumulatora
zawo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sob Mar 07, 2009 18:34
czort
Brak nowych postów [R200 1998 1.4si]Alarm + rozładowany akumulator - RATUNKU
Bardzo pilne - unieruchomione auto
sandal Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Sob Lip 07, 2007 21:53
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink