Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Check Engine - KV6
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Check Engine - KV6
Autor Wiadomość
Kazio_75 




Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 24
Skąd: pomorskie



Wysłany: Wto Kwi 22, 2008 18:35   [R75] Check Engine - KV6
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Witam, zapaliła się kontrolka "chek engine", choć nie odczuwam zmian w pracy silnika. Co może być tego przyczyną, co robić? Silnik oczywiście benzyna.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Lip 13, 2011 14:11, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 22, 2008 18:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Bobas111 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 43
Skąd: GLIWICE



Wysłany: Wto Kwi 22, 2008 19:20   

Check Engine :P
Chyba najlepszym rozwiązaniem będzie podłączenie samochodu pod komputer u mechanika i sprawdzenie co jest nie tak.
_________________
>: 4 8 15 16 23 42
 
 
Kazio_75 




Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 24
Skąd: pomorskie



Wysłany: Wto Kwi 22, 2008 19:41   

Jakiś prostszy sposób, do mechanika dość daleko, czy można przez parę dni pojeździć z tym?
 
 
Bobas111 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 43
Skąd: GLIWICE



Wysłany: Wto Kwi 22, 2008 19:49   

Powiem tak, mojemu ojcu kiedyś w Corolli świeciła się również ta kontrolka. Jeździł parę dni, po czym pojechał do serwisu. Po sprawdzeniu na komputerze okazało się ,że wszystko jest jednak ok.
_________________
>: 4 8 15 16 23 42
 
 
Kazio_75 




Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 24
Skąd: pomorskie



Wysłany: Wto Kwi 22, 2008 20:15   

Powinienem dodać, że cztery dni temu w samochodzie zamontowano instalację gazową. Kontrolka świeci i w czasie jazdy na benzynie, i na gazie.
 
 
Bobas111 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 43
Skąd: GLIWICE



Wysłany: Wto Kwi 22, 2008 20:23   

Hmm, może coś pokopali. Jednak mimo wszystko bym polecał do kogoś się udać z tym problemem. No chyba, że chłopaki z forum coś dopowiedzą.
_________________
>: 4 8 15 16 23 42
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 29, 2008 11:09   

Kazio_75 napisał/a:
Powinienem dodać, że cztery dni temu w samochodzie zamontowano instalację gazową. Kontrolka świeci i w czasie jazdy na benzynie, i na gazie.

Prawdopodobnie montaż gazu albo regulacja nie została przeprowadzona prawidłowo.
Aby dowiedzieć się jaki błąd zgłasza sterownik wtrysku, należy udać się na komputer diagnostyczny (koszty...)

Moim zdaniem powinieneś podjechać do gaziarzy i kategorycznie żądać usunięcia przyczyny zaświecania się checka.

Jaka to instalacja?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
rafalg 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 177
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Kwi 29, 2008 12:51   

A może problem z sądą lambda to właśnie się może ona kończy napisz jaki ma przebieg auto i jaka instalacja została założona.
_________________
ROVER 75 ......:::Lublin:::.......
Jeśli pomogłem kliknij POMÓGŁ
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 29, 2008 13:34   

RafałG napisał/a:
A może problem z sądą lambda

Sondą lambda ;-)

Moim zdaniem tu jest ewidentny związek z faktem montażu instalacji gazowej, a sama sonda jest OK.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
bys 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 117
Skąd: podlaskie



Wysłany: Wto Kwi 29, 2008 13:45   

witam
Na krótką metę jazda nic nie grozi bo to pokazuje że coś jest nie takt.Ale w tym przypadku stawiałbym na silniczek krokowy.
 
 
Kazio_75 




Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 24
Skąd: pomorskie



Wysłany: Wto Kwi 29, 2008 15:15   

Witam ponownie, autko ma 140kkm, a instalacja to EasyJet.
Pozdrawiam.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 29, 2008 15:29   

Kazio_75 napisał/a:
Witam ponownie, autko ma 140kkm, a instalacja to EasyJet.

Czyli sekwencja tak jak tutaj.
Goń gaziarzy, niech naprawią.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Siwus181 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 132
Skąd: Tuitam



Wysłany: Pią Maj 14, 2010 15:01   [R75] Check Engine - KV6
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Kiedy Check Engine powinien zgasnąć? Przy przekręceniu kluczyka na zapłon czy w momencie kręcenia rozrusznika? Jak się ma gaśnięcie Check Engine do odpalania auta? Zauważyłem, że gdy Check Engine nie zgaśnie chwile po tym jak zaczyna kręcić rozrusznik to już nie odpali. Dzisiaj odpalił normalnie, przejechałem kawałek zgasiłem, chwilę postał i już nie odpalił.

Czy pod nadkolami są jakieś znaczące przewody, które mogłyby wpłynąć na to czy pali czy nie. Proszę o pomoc bo nie mam siły do tego samochodu.
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Lip 13, 2011 14:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Maj 14, 2010 15:24   

Może to wina czujnika położenia wału korbowego :/ Po podłączeniu do komputera powinno wyjść.
 
 
Siwus181 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 132
Skąd: Tuitam



Wysłany: Pią Maj 14, 2010 17:10   

Czujnik PWK raczej nie, bo auto było w Poznaniu ale ta wizyta niewiele pomogła.

Wsiadłem przed chwilą, odpaliłem, chwile pochodził i nagle spadek/skok obrotów i na ekranie "Check Engine" i po chwili znów spadek/skok obrotów - 3 razy takie cuś i zgasł.
Odpalił jeszcze raz, znów to co chwilę wcześniej i już nie odpalił.
Ostatnio zmieniony przez Siwus181 Czw Cze 03, 2010 17:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Maj 14, 2010 18:35   

Siwus181 napisał/a:
Kiedy Check Engine powinien zgasnąć? Przy przekręceniu kluczyka na zapłon czy w momencie kręcenia rozrusznika?
zapala się po ustawieniu kluczyka w poz. II (zapalają się wszystkie kontrolki ) i gaśnie w momencie uruchomienia silnika (sprawdzenie trwa 2 sek ), co znaczy ,że układ sterowania silnika jest OK.

[ Dodano: Pią Maj 14, 2010 19:35 ]
Siwus181, mnie to wygląda na układ paliwowy,a dokładnie na wtryskiwacze, bo "Check Engine" reaguje na niewłaściwy skład mieszanki , występują też skoki obrotów z gaśnięciem , nieodpalaniem. Elektrycznie można sprawdzić wtryskiwacze mierząc oporność ( 13.8-15.2 om w 20 st.C )).
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Siwus181 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 132
Skąd: Tuitam



Wysłany: Sob Maj 15, 2010 10:49   

SeniorA, orientujesz się może czy w okolicach nadkoli znajdują się jakieś znaczące przewody dla układu paliwowego bądź innego, który może mieć wpływ na takie wariacje z odpalaniem?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Maj 15, 2010 13:42   

Przy lewym nadkolu jest skrzynka z bezpiecznikami i przekaźnikami od której prowadzone są przewody modułu sterowania silnika ,wtryskiwaczy,cewek zapłonowych,głównego przekaźnika, czyli układów które mają wpływ na odpalanie.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Maj 26, 2010 20:13   

Siwus181 napisał/a:
Czujnik PWK raczej nie, bo auto było w Poznaniu u PHJOWI ale ta wizyta niewiele pomogła.

Wsiadłem przed chwilą, odpaliłem, chwile pochodził i nagle spadek/skok obrotów i na ekranie "Check Engine" i po chwili znów spadek/skok obrotów - 3 razy takie cuś i zgasł.
Odpalił jeszcze raz, znów to co chwilę wcześniej i już nie odpalił.


ten pacjent u mnie nie był , my się nie znajdujemy w Poznaniu tylko NOWE MIASTO NAD WARTĄ a to jest 60km od Poznania w stronę kalisza .

oj kolego chyba byłeś u kogoś innego.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Siwus181 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 132
Skąd: Tuitam



Wysłany: Czw Cze 03, 2010 17:15   

Był u mnie znajomy z jakimś sprzętem pod OBDII, podłączył wyszło kilka błędów.
Później w Rave wyczaił jak zmierzyć czy czujnik PWK jest sprawny i wyszło, że to on jest sprawcą niepalenia. Wymieniłem czujnik PWK i od poniedziałku R75 pali codziennie, o każdej porze dnia i nocy :mrgreen:

Miałbym jednak prośbę o pomoc w rozszyfrowaniu podanych niżej kodów błędów:

P0305 Cylinder 5 Misfire Detected
P0340 Camshaft Position Sensor Circuit Malfunction
P0335 Crankshaft Position Sensor A Circuit Malfunction
P0562 System Voltage Low
P1470 A/C Cycling Period Too Short
P1472 Electrodrive Fan 2 Operational Failure (Passenger Side)

Dodam, że te błędy pokazywało gdy podłączony był ten stary, niesprawny czujnik PWK.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75/MG ZT] - Check engine - CDT/CDTi
MaReK Rover serii 75, MG ZT 28 Sro Lip 13, 2011 13:37
Leberson
Brak nowych postów [MG ZT-T] Check engine i gaśnie
najnowszy85 Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Sie 29, 2012 18:47
apples
Brak nowych postów [R75] Nie odpala- Check engine
Doktorperez Rover serii 75, MG ZT 19 Nie Lut 05, 2012 20:27
witgut
Brak nowych postów [r75] Świecące check engine a mróz?
andye398 Rover serii 75, MG ZT 9 Pon Sty 09, 2017 12:08
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Check engine na zimnym silniku
montrey Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Sty 25, 2016 14:20
montrey



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink