Forum Klubu ROVERki.pl :: [214Si 97r] Dławienie się i podejrzane piski w silniku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 12:26
[214Si 97r] Dławienie się i podejrzane piski w silniku
Autor Wiadomość
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Maj 16, 2010 19:05   [214Si 97r] Dławienie się i podejrzane piski w silniku

Witam!

Mam taki straszliwy problem, nie mam pojęcia dlaczego, ale autko mi robi kangurki :neutral:

Może na początku tan auta:
- kopułka i palec nowe
- cewka nowa, przełożona wyżej, nic jej nie zaleje
- przepustnica i wężyki wyczyszczone
- wtryskiwacze sprawdzone, działają, pompa paliwa tez działa.
- filtr powietrza nie zapchany

Jest tak, że jak zaczynam jechać to jest w porządku, po jakimś czasie (około 1km przejechanej odległości) zaczyna szarpać, nie ważne czy dodaje gazu czy nie, szarpie tak czy siak.
Ale ostatnio zauważyłem że coś od czasu do czasu piszczy mi w silniku i dźwięk chyba rozchodzi się z okolic rozrządu. Co lepsze, raz była taka sytuacja że był ten pisk, razem z nimi kangurki, ale gdy ustał to i kangurki znikły i zaczął samochód normalnie jechać.

Możliwe jest to że pompa wody się całkiem zatarła i czasem się blokuje blokując silnik ?
Co to jeszcze może być ? Raczej odpala nieszczelność kolektora, bo raz tak się dzieje, raz nie, raz są kangurki a potem nagle przestają (kolektor sam się nie uszczelni tak).

Pozdrawiam
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 16, 2010 19:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Nie Maj 16, 2010 21:15   

Pompa wody raczej się nie zatrze, jest mało obciążona mechanicznie, prędzej zacznie cieknąć, tudzież rdza zje skrzydełka odrzutnika, niżby się miało w niej łożysko zatrzeć.

Piski i połączone z nimi anomalia pracy silnika mogą jednak wskazywać na łożysko, ale np. alternatora, tudzież pompy wspomagania.
Także pisk może pochodzić od zaolejonego lub słabo napiętego paska napędu alternatora. I tu należałoby się na tym skupić, bo jak silnik szarpie i piszczy pasek, to oznaczać to może po prostu, zanik ładowania, wynikający z poślizgu paska i kłopoty przede wszystkim z zapłonem (dla tego szarpnie).

Sprawdź naciąg paska alternatora oraz jego stan.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Maj 17, 2010 06:50   

Też miałem wycie z okolic rozrządu ponoć coś za bardzo naciągniety pasek był (albo coś w tym rodzaju, nie znam sie).
Mechanik wyregulował i jest cisza.
Ale kangurków nie zauważyłem. Może to inny problem.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Maj 22, 2010 11:48   

Wyciągnąłem alternator, rozebrałem go na części pierwsze, wyczyściłem, sprawdziłem łożyska, diody i elektronikę. Oczyściłem styki, poskładałem do kupy, wsadziłem, odpaliłem i kontrolka aku przy zapłonie znika czyli dobrze jest wszystko.

Ale chciałem go wyciągnąć z garażu na dwór i tutaj stała się dziwna rzecz... trzymał go hamulec :???:
Co lepsze, nie ręczny a roboczy, wiece może jak to możliwe ? Teraz jak podniosę auto to lekko klocki szurają o tarczę.
Możliwe że załączał się w czasie jazdy samoczynnie ? Może to byś spowodowane zapowietrzeniem instalacji ?

Czegoś takiego to się nie spodziewałem :shock:

[ Dodano: Sob Maj 22, 2010 12:48 ]
Dobra wiem co było, iskra z cewki przeskakiwała na obudowę...
Co lepsze, przeskakująca iskra miała kilkanaście centymetrów, ładnie to wyglądało :grin:
Obłożyłem kumą, zalałem klejem na gorąco i już wszystko działa jak należy.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [214Si 16v 97] 1. dławienie na gazie + 2. usterki pompy
michal_michal Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Maj 08, 2011 15:03
hudy23_1985
Brak nowych postów [214Si 97r] Dławienie się, za niskie obroty i kilka pytań
ADI-mistrzu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Maj 03, 2010 13:28
sTERYD
Brak nowych postów [Rover 214Si] Stukanie w silniku a niedogrzewanie silnika
Grze_chu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Czw Lis 28, 2013 18:30
zdzichu
Brak nowych postów [R25] Piski pod maską
The_Baca Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sro Sty 04, 2012 17:14
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [r200 '98] piski na wybojach
ywis Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sro Lip 29, 2009 06:17
ywis



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink