Wysłany: Czw Maj 20, 2010 18:02 Rozmiar felg, opon
Hej, właśnie przestudiowałem temat o felgach, rozmiarach i oponach, jednak nadal mam pewną niejasność. Czy do dwusetki mogę włożyć 17 cali? Czy wtedy już trzeba uważać na rozmiar opon? Od razu mówię że chcę brać coś używanego, więc "dobieranie" pod konkretne wymiary odpada. Jaki "uniwersalny" rozmiar mam oglądać, żeby mieć pewność, że będą pasować (niekoniecznie musi być 17").
Rozmiar ma być 4x100. ET to 45, czy ten parametr jest ważny czy "ruchomy".
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 20, 2010 18:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
4x100 koniecznie, ET przy tym rozmiarze też proponowałbym 45.
Opony 205/40/17 lub 195/45/16
Nie zapomnij o pierścieniach centrujących na rozmiar 56.1mm.
TheArt, prawdopodobnie da się wstawić nawet 18`` ale oprócz rozstawu śrub i otworu centrującego (chociaż w dół da się go regulować pierścieniami) wszystko jest ruchome i zależne od siebie; ET, szerokość opony, szerokość felgi, profil, wielkość w calach... ogólnie trzeba przymierzyć zanim się kupi, bo można bałaganu narobić albo pytać na forum, czy ktoś już takie coś ma/miał i jak się sprawdzało.
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Fele 17tki, et40/42 i fele są na równo z rantami błotników, opony 205/40/17 nie trą, jest cacy, 215/40/17 tez nie powinno, nie wiem jak z wyższym profilem.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
A do których felg łatwiej o opony, 16" czy 17". Aha jak to jest z tymi szerokościami, które będą najodpowiedniejsze na nasze drogi (dziury), szerokie czy raczej wąskie.
_________________ Zloty roverków www.silesianer.r2u.pl
Prowadzę zdrowy tryb życia. Wszędzie jeżdżę Roverem.
Im większy profil opony, tym lepiej ona wybiera nierówności.
Nie wiem jak na profilu 40, ale na 50 w aucie z twardym zawieszeniem jest ok.
Dostępność opon nie zależy tylko od rozmiaru felgi(16'',17'').
Zobacz sobie na allegro ile opon będziesz miał jeśli włączysz filtr na rozmiar i profil opony.
Drugą rzeczą wpływającą na rozmiar kupowanej opony/felgi jest ich cena.
Jeśli chodzi o opony to różnice cenowe takiego samego modelu to coś w granicach 50 - 150 zł (czy jakoś tak), z felgami jest tak, że im większa, tym droższa (oczywiście zależy też od producenta).
_________________ Lubisz jeździć?To jeździj, ale rób to tak aby inni też mogli czerpać przyjemność z
jazdy.
TheArt, przy takiej szerokości 215 i profilu 60 będzie to kosmicznie wyglądało a powiem więcej beznadziejnie, ja bym ci bardziej polecił rozejrzenie sie za 16" z oponami powiedzmy 195/45 maksymalnie do 50 profil nie więcej gdyż w takim układzie opona wygląda jak balon, no chyba że ci nie zależy na wyglądzie Tomcata. Nie wiem czy masz go obniżonego czy nie, lub czy będziesz miał zamiar to robić ale musisz wszystko przemyśleć, ja daj tylko swoją propozycje. Wg mnie przy 16" wystarczająco będzie dobre 195/45 lub 195/50, możesz jeszcze zobaczyć 205/45-50 ale wydaje mi się że nie ma po co robić aż takich dużych oporów toczenia. Aha i proponuje na początek poszukać jakiś org. felg z Rover/MG a sam się przekonasz że można coś ładnego wybrać i konkretnego. Co do ET lepiej szukaj org. wymiarów abyś później się nie zdziwił.
205/40/17 nie wystaje i nie obciera, jak wygląda, widać na fotkach u mnie 215 powinno pasować, czy będzie wystawac czy nie zależy od ET felgi, ja mam 40/42 i mam idealnie na równo z linia autka
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum