Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Sam hamuje podczas jazdy!!!!!!!!!!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Sam hamuje podczas jazdy!!!!!!!!!!
Autor Wiadomość
apacz 



Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 30
Skąd: iława



Wysłany: Wto Maj 25, 2010 09:30   [R75] Sam hamuje podczas jazdy!!!!!!!!!!
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam wszystkich na forum:-))
Mam problem który ciągnie się juz od pewnego czasu:-((
Mój Roverek podczas jazdy sam hamuje, tzn. jest to sekundowe jakby coś w hamulcu blokowało....... Nie spadają mu obroty...... Co to moze być?????????? nie dzieję się to przy jeżdzie na luzie!!!!!!!!!!! Dodaję że mam do wymiany uszczelke przy kolektorze wydechowym...... czy to moze być związane z tą uszczelką ?? ????????
Proszę wszystkich o pomoc :lol:
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lis 26, 2010 23:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Maj 25, 2010 09:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Wto Maj 25, 2010 10:09   

Ja bym powiedzial, ze poprostu ma chwilowe braki mocy przy przyspieszaniu i jak najbardzie moze to byc wina nieszczelnego ukladu wydechowego.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Maj 25, 2010 11:13   

Perez napisał/a:
ze poprostu ma chwilowe braki mocy przy przyspieszaniu i jak najbardzie moze to byc wina nieszczelnego ukladu wydechowego.
dolotowego :wink:
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Wto Maj 25, 2010 11:31   

apacz napisał/a:
Dodaję że mam do wymiany uszczelke przy kolektorze wydechowym

Przy dolocie tez sa takie objawy, ale i przy wydechu. Mam tak w Seicento, jest nieszczelnosc i jak sie silnik mocno ugina to wtedy sie nieszczelnosc powieksza i slabnie.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
apacz 



Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 30
Skąd: iława



Wysłany: Wto Maj 25, 2010 11:57   

Wymienie obie na raz:-)) mam juz jedną w piątek mam mieć drugą:-)))))
 
 
tommsz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 169
Skąd: Szczecin



Wysłany: Wto Maj 25, 2010 15:51   

Sprawdź działanie zaworu przy turbinie.
_________________
Tomek
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Maj 25, 2010 16:08   

Moim zdaniem ewidentnie EGR. Dławi spalinami go. Do przeczyszczenia właśnie sam zawór EGR, jak i elektrozaworek od niego, albo raczej filterek w elektrozaworku.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
apacz 



Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 30
Skąd: iława



Wysłany: Sro Maj 26, 2010 08:29   

Mam już sprawdzoną turbine w zdłuż i wszesz, wszystko ok. Co do filterka w elektrozłączu mam wymieniony...... niedawno wymieniałem tarcze sprzęgła i docisk bo mi się ślizgało i myślałem że te przerywania są spowodowane przez sprzęgło ale to zostalo :cry: W piątek będę wymieniał własnie te uszczelki mam nadzieję że to własnie przez nie mam przerywania :/
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Maj 26, 2010 11:58   

apacz Przeczytaj: Czyszczenie elementów silnika http://forum.roverki.eu/v...p=499571#499571 :wink:
 
 
apacz 



Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 30
Skąd: iława



Wysłany: Czw Maj 27, 2010 08:10   

Dzięki apples napewno ten link mi się przyda teraz i w przyszlości :mrgreen:
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Maj 27, 2010 18:06   

Perez napisał/a:
Mam tak w Seicento, jest nieszczelnosc i jak sie silnik mocno ugina to wtedy sie nieszczelnosc powieksza i slabnie.
To wytłumacz mi dlaczego często wywala się wydech lub go się powiększa by zwiększyć moc? Chyba chodzi właśnie o to by zwiększyć przepływ spalin. Podobnie masz przy nieszczelnym wydechu lub samym kolektorze dolotowym. Racja? Czy się mylę? :wink:
 
 
apacz 



Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 30
Skąd: iława



Wysłany: Nie Maj 30, 2010 08:01   

racja apples!! dziś jestem umówiony do mechanika ma mi to sprawdzić, dodatkowo ABS bo mi się świeci nieraz zgaśnie i zacznie działać nawet bez ślizgiej nawieszchni, mam tylko nadzieję że to tylko jakiś przewód jest przerwany :???:

[ Dodano: Nie Maj 30, 2010 09:01 ]
Hej byłem u mchanika ale nic nie zdziałalismy bo nie mogliśmy odkręcić 2 śrubek, tak sie przypiekły i dodatkowo oblepiły się dziwną mazią. mechanik dął mi preparat do pisikania żeby ten brob się odczepił........
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Nie Maj 30, 2010 22:23   

apples napisał/a:
To wytłumacz mi dlaczego często wywala się wydech lub go się powiększa by zwiększyć moc?

Nie slyszalem o wywalaniu wydechu.
apples napisał/a:
lub go się powiększa by zwiększyć moc?

Co ma powiekszanie srednicy (na obliczony wydech) do dziurawego wydechu, to zupelnie inne rzeczy.
apples napisał/a:
Chyba chodzi właśnie o to by zwiększyć przepływ spalin.

No wlasnie jak jest dziura to ten przeplyw nie jest taki oczywisty.
apples napisał/a:
Podobnie masz przy nieszczelnym wydechu lub samym kolektorze dolotowym.

No i wlasnie to napisalem, ze i jedno i drugie moze powodowac spadek mocy.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Maj 31, 2010 07:58   

Perez napisał/a:
Nie slyszalem o wywalaniu wydechu.
Widzisz. Ja tak.
Perez napisał/a:
Co ma powiekszanie srednicy (na obliczony wydech) do dziurawego wydechu, to zupelnie inne rzeczy.
Jeżeli jest dziura to poniekąd "zwiększ się średnica", a tym samym spaliny mają łatwiejsze ujście. Chociaż nie koniecznie.
Perez napisał/a:
No wlasnie jak jest dziura to ten przeplyw nie jest taki oczywisty.
Dlaczego nie jest oczywisty? Spaliny znajdują dodatkową drogę ujścia. Zwiększenie mocy nie jest w tym przypadku odczuwalne, ale na pewno nie zmniejsza to mocy auta.
Perez napisał/a:
No i wlasnie to napisalem, ze i jedno i drugie moze powodowac spadek mocy.
Miało być kolektorze WYLOTOWYM/WYDECHOWYM. Pomyliłem się. Myślałem o jednym, a napisałem o drugim.

Tak poza głównym tematem to odczuwalności mocy przy uszkodzonym wydechu trzeba wziąć pod uwagę aspekt hałasu i jego złudnego wpływu na mniejszą moc silnika.

Osobiście nadal uważam że dziurawy wydech nie ma wpływu na zmniejszenie mocy. Chyba że może mieć to pośredni wpływ na odczyt sondy lambda o ile mówimy o benzynie. Tego nie analizowałem.
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Pon Maj 31, 2010 09:43   

apples, jako, ze przypisali Ci eksperta, a mi nie to cos to musi oznaczac, wiec nie chce sie z Toba klocic, jednakze wydech, ktory za bardzo odpreza silnik zabiera rowniez moc.

uzytkownik dzialu honda civic fan club na gronie napisał/a:

Hmm całkowity przelot ... Nie dobrze . Jak odprezysz silnik i nie bedzie cisnienia mozesz nawet stracic moc jak by działo civicklub.pl pokazał bym ci cały zabieg wykonany przy całkowitym przelocie oraz wydech z katalizatorem o krotkiej powiezchni katalizacji ... Efekt był bsrdzo odczuwalny civic całkowicie odprezony stracił moc ... Nie zrob tego błędu


uzytkownik racingforum.pl napisał/a:
Niestety, niesmiertelnym - także na tym forum - jest paradygmat, że wydech musi być na maxa odetkany. Najlepiej rura o średnicy rury kanalizacyjnej i zero tłumików. Nic bardziej mylnego. Silnik wolnossący w przeciwnieństwie do doładowanego nie może mieć na maxa odetkanego wydechu. Wręcz powinien stawiać pewien opór spalinom.


inny uzytkownik racingforum.pl napisał/a:
No i jest wydeszek w astoniuszu, niestety kolektor pozostal zeliwny bo ni ebylo kasy, za to od kolektora wszytsko nowe. Wywalony katalizator i srodkowy tlumik, koncowy tez bo sie wypalil i stal sie grzechotka. Koncowy to zwykly seryjny dedykowany+koncowka lexmaula. Efekt - oprocz brzmienia ryczacego powyzej 3tys obrotow raczej pogorszenie osiagow, niedlugo wrzuce mu srodkowy przelotowy zobaczymy jak bedzie. odczuwalnie wydaje sie jakby stracil dol. Wydech na rurach srednicy 50mm


To sa opinie ludzi odtykajacych wydechy, zeby mialy lepszy "przeplyw spalin"
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pon Maj 31, 2010 09:50   

apples napisał/a:
Osobiście nadal uważam że dziurawy wydech nie ma wpływu na zmniejszenie mocy.
Z własnego (niestety) doświadczenia wiem, że jednak tak jest. Z tym, że ja straciłam cały środkowy odcinek :wink: .
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Maj 31, 2010 09:53   

Perez napisał/a:
apples, jako, ze przypisali Ci eksperta, a mi nie to cos to musi oznaczac, wiec nie chce sie z Toba klocic,
Nie rozumiem twojej kąśliwości i co ma piernik do wiatraka. Czasami też mogę się mylić. Nikt nie napisałem że apples jest nieomylny i że Eksperci są mega cyborgami którzy się nie mylą.
Perez napisał/a:
jednakze wydech, ktory za bardzo odpreza silnik zabiera rowniez moc.
Sprawa w tym przypadku tyczy się raczej dziury lub nieszczelności, a nie wywalania wydechu. Zauważ to co zacytowałeś
Perez napisał/a:
całkowity przelot
Perez napisał/a:
Silnik wolnossący w przeciwnieństwie do doładowanego nie może mieć na maxa odetkanego wydechu.
Także różnie może być, ale w 90% nie ma wpływu na zmniejszenie mocy.

[ Dodano: Pon Maj 31, 2010 10:53 ]
Kasjo przytoczę jeszcze raz: "Tak poza głównym tematem to odczuwalności mocy przy uszkodzonym wydechu trzeba wziąć pod uwagę aspekt hałasu i jego złudnego wpływu na mniejszą moc silnika. "

Myślę że dobrym rozwiązanie byłoby wjechać na hamownię. :wink:
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Pon Maj 31, 2010 10:02   

Dobra, to ja napisze tak. Mam Seicento 1.1 Van, ktore uzytkuje moj pracownik. Walnieta jest poduszka pod skrzynia i uszczelka przy kolektorze wydechowym. Przy mocnym przyspieszaniu silnik zaczyna brzeczec i wtedy czuc tak jakby przerywane przyspieszanie.
On sam uwaza, ze samochod stal sie slabszy. Zrobilismy po raz kolejny wyscig z moim Swiftem i faktycznie Swift zaczal dymac Seicento jak ta lala.
apples napisał/a:
Nie rozumiem twojej kąśliwości i co ma piernik do wiatraka. Czasami też mogę się mylić. Nikt nie napisałem że apples jest nieomylny i że Eksperci są mega cyborgami którzy się nie mylą.

Absolutnie nie mialem tutaj zamiaru byc kasliwy. Poprostu ciezko mi jest spierac sie z osoba, ktora ma wieksze doswiadczenie ode mnie. Mam tylko jedna prosbe. Nie pisz o sobie w postaci osoby trzeciej. ;)
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pon Maj 31, 2010 10:02   

Wrażenie nie było złudne, auto wyraźnie gorzej się zbierało. Ale, co ja tam baba mogę wiedzieć :wink: .
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Maj 31, 2010 10:13   

kasjopea napisał/a:
Ale, co ja tam baba mogę wiedzieć :wink: .
Nic nie ma do tego że jesteś kobietą. Jest wiele kobiet które mają większą wiedzę od facetów. :grin:
Perez napisał/a:
Poprostu ciezko mi jest spierac sie z osoba, ktora ma wieksze doswiadczenie ode mnie.
Dlaczego ciężko. Jeżeli masz argumenty to zawsze jesteś wygrany obojętnie z kim dyskutujesz. :wink:
Perez napisał/a:
Nie pisz o sobie w postaci osoby trzeciej. ;)
Jak mam napisać. Piotrek?

Też nie mam zamiaru się sprzeczać, ani kłócić. Napisałem tylko jak uważam. :wink:
Przeglądając fora i inne źródła doszedłem do swojego wniosku że zmniejszenie mocy w silnikach benzynowych i bez doładowania może być spowodowane sondą lambda. W innych silnikach raczej tego nie zauważono. Gdy spaliny zbyt szybko opuszczają układ wydechowy występuje zakłócenie i wysyłanie błędnych informacji. Jednak wynika z tego że dzieje się to przy wywaleniu całego wydechu, lub któregoś z tłumików.

[ Dodano: Pon Maj 31, 2010 11:13 ]
I podtrzymuje: "odczuwalności mocy przy uszkodzonym wydechu trzeba wziąć pod uwagę aspekt hałasu i jego złudnego wpływu na mniejszą moc silnika. " Ale to tylko moje zdanie.
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Maj 31, 2010 10:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Zgasł podczas jazdy
deserteagle1969 Rover serii 75, MG ZT 8 Sob Lip 03, 2010 07:52
deserteagle1969
Brak nowych postów [R75] Problem podczas jazdy ...
mkamecki Rover serii 75, MG ZT 10 Wto Cze 08, 2010 17:39
apples
Brak nowych postów [R75] Stuki podczas jazdy
jakubtodryk Rover serii 75, MG ZT 8 Pon Cze 01, 2015 20:47
czort
Brak nowych postów [R75] Zgasł podczas jazdy
turkini Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Maj 09, 2012 20:19
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Szarpanie podczas jazdy
Pingiel Rover serii 75, MG ZT 6 Nie Sie 10, 2014 11:04
Pingiel



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink