Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
rover 75 -po kilku minutach jazdy zapala się lampka abs i cały system sie wyłącza, licznik działa, oporność na czujnikach przednich jest 100% (prąd nie przepływa) to ma tak być? a może należy pokręcić kołem czy coś innego zrobić że by uzyskać jakiś odczyt?
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Maj 22, 2011 10:27, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Maj 26, 2010 08:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
prąd powinien przepływać, nie pamiętam jak ma być oporność czujnika poszukaj w przyklejonym wątku workshop tam gdzieś jest namiar na to.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Maj 26, 2010 08:31
najpewniejsza diagnoza jest testbookiem, lub sprawdzenie, które jeszcze układy nie działają ( np. tempomat , nawigacja ). U Ciebie prawy przedni czujnik jest dobry.
[ Dodano: Sro Maj 26, 2010 09:31 ]
czujnik ABS działa wykorzystując zjawisko Halla, czyli jest zasilany ( 12 V) i podczas obrotu koła na skutek przecinania pola magnetycznego wytwarzanego przez zmienne biegunowo elementy magnetyczne, umieszczone na pierścieniu łożyska piasty , wysyła sygnał do ABS ECU ,proporcjonalny do prędkości zmian.
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Sro Maj 26, 2010 08:52, w całości zmieniany 1 raz
o to mi właśnie chodziło, co do prawego koła to wiem i dlatego zdziwił mnie brak przepływu również i na nim, do t4 mam niestety daleko a navi ani tempomatu nie ma ale może wystarczy pokręcić kołami na podnośniku? czy musi być to jednak znaczna prędkość?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Maj 26, 2010 09:03
grnb napisał/a:
do t4 mam niestety daleko
nie musi być T4 i nie musi być znaczna prędkość.
[ Dodano: Sro Maj 26, 2010 10:03 ]
dla działania czujnika, oprócz zasilania ,ważne jest by był ustawiony prostopadle do łożyska i był czysty.Przyczyna może tkwić też w uszkodzonym pierścieniu magnetycznym łożyska.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum