Forum Klubu ROVERki.pl :: [SDi iTD 200 400 25 45] Czyszczenie przepływki.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 11:35
[SDi iTD 200 400 25 45] Czyszczenie przepływki.
Autor Wiadomość
nicco_nuwai 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 172
Skąd: Władysławowo



Wysłany: Pią Cze 04, 2010 15:01   

witam!

wczoraj po probie czasowej i odczuciowej stwierdzilem ze zajrze do przeplywki :)

bez przeplywki auto wyraznie szybciej wkrecalo sie na obroty i do 100 na 3biegu dociagalem w 9-10s (pomiar stoperem przez zone na siedzeniu pasarzera - 2 przejazdy) wydawalo sie dynamiczniejsze, oraz nie musialem redukowac przy 80/5tce i 60/4ce (wciaz ciezko buczal ale jeszcze przyspieszal - z przeplywka dla dobra silnika redukcja).

z przeplywka przed czyszczeniem - do 100 na 3biegu okolo 10.5 - 12s - pomiar j/w 2 przejazdy. wyraznie mniejsza dynamika, wolniejsze wkrecanie sie na obroty, wymagana redukcja przy 80/5 i 60/4/

z przeplywka po czyszczeniu.... [ciach wkrotce...]


z braku acetonu/nitro wykorzystalem izopropanol ipa/rozpuszczalnik ekstrakcyjny. procedura zgodnie z opisem. nie wiem jak u innych ale u mnie przeplywka ma blasze w obudowie w ksztalcie U, w mojej przeplywce nie ma widocznej na zewnatrz diody, zanurzylem przeplywke w izopropanolu na okolo 5min, czasem poruszajac, izopropanol nie rusza plastiku (sprawdzone na glowicach drukarek moczonych po kilkadziesiat minut). potem do rozpuszczalnika ekstrakcyjnego i jak za dotknieciem magicznej rozdzki - caly syf nagle zabrudzil pojemnik. przekladanie powtorzylem 4x, ostatecznie ekstrakcyjny odparowywal z przeplywki w oczach i na nim skonczylem.

jaki efekt? wyjeta z obudowy przeplywka byla cala tlusta i oblepiona czarnym, smolistym nalotem, zarowno obudowa jak i spora warstwa na blaszce (tak z 0,5mm grubosci z kazdej str), zwlaszcza w rowku pomiedzy 2 blaszkami. po kapieli, obudowa czysta, z zewnatzr jeszzce przetarlem szmatka (nie ma ryzyka dla blaszki) a sama blaszka, z jednej str czysta calkowicie, z drugiej nieco napylona czarnymi kropkami - ale nawet 5min namaczanie w rozpuszczalniku nic nie dawalo - wiec zostawilem. wrazenia z jazdy dopisze potem.

jedno co zauwazylem to: auto gazowane na luzie do czerwonego pola teraz wywala czarny dym - wczesiej nie dymilo az tak (conajwyzej pod obciazeniem), i gwizdze turbina (wczesniej nie gwizdala).


pozdrawiam :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 04, 2010 15:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marcinZG 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 320
Skąd: Zielona Góra

Rover 45

Wysłany: Pią Cze 04, 2010 18:26   

magneto napisał/a:
Tomek1212 napisał/a:
Nie tylko Anglicy. Wiele pojazdów ma przepływomierze z torxami na 5kantów. Są do tego nawet specjalne klucze
http://allegro.pl/item106...erz_draper.html

Tylko na co mi cały komplet za 50 zeta? W sklepie z narzędziami kupiłem pojedyńczy za 5 zeta.

To zdradz mi przy okazji jaki to rozmiar ;)
 
 
nicco_nuwai 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 172
Skąd: Władysławowo



Wysłany: Pią Cze 04, 2010 19:02   

marcinZG napisał/a:
magneto napisał/a:
Tomek1212 napisał/a:
Nie tylko Anglicy. Wiele pojazdów ma przepływomierze z torxami na 5kantów. Są do tego nawet specjalne klucze
http://allegro.pl/item106...erz_draper.html

Tylko na co mi cały komplet za 50 zeta? W sklepie z narzędziami kupiłem pojedyńczy za 5 zeta.

To zdradz mi przy okazji jaki to rozmiar ;)


ja odkrecilem i zakrecilem kombinerkami "szczypami" zagietymi takimi :) bez wiekszego problemu :)

pozdr
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Cze 04, 2010 21:49   

Po to jest właśnie cały zestaw, aby dopasować. Są różne wielkości, nie wiem jaka jest akurat w roverach SDI.
 
 
 
nicco_nuwai 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 172
Skąd: Władysławowo



Wysłany: Sob Cze 05, 2010 09:55   

witam!

i po tescie jazdy :)

o wiele lepsza dynamika, tak jak wyzej opisywalem 80/5tce i 60/4rce wymagalo redukcji, teraz z mozliwoscia przyspieszenia moge jechac 60/5tce i 50/4rce. chec szybkiego przyspieszenia wymaga redukcji, normalne przyspieszenie bez nadmiernego katowania silnika jest mozliwe.

ogolna dynamika do 100tki wydaje sie byc zblizona do jazdy bez przeplywki - czyli lepsza niz z brudna przyplywka.

wydaje mi sie ze zniklo tez poszarpywanie przy rowno 2tys obr na kazdym biegu - ale to musze potestowac jeszcze...

mysle ze warto bylo.

pozdr.
 
 
magneto 




Pomógł: 80 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 1047
Skąd: Nakło Śląskie



Wysłany: Sob Cze 05, 2010 10:09   

marcinZG napisał/a:
To zdradz mi przy okazji jaki to rozmiar

Podjechałem pod sklep,podniosłem maskę, zawołałem sprzedawcę i pokazałem co chcę odkręcić.Przyniósl kilka, dopasował i zapłaciłem.Cała filozofia- może na naklejce na kluczu był napisany rozmiar ale nie czytałem -bo po co jeśli pasował :smile:
 
 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Pon Cze 07, 2010 15:29   

marcinZG napisał/a:
magneto napisał/a:
Tomek1212 napisał/a:
Nie tylko Anglicy. Wiele pojazdów ma przepływomierze z torxami na 5kantów. Są do tego nawet specjalne klucze
http://allegro.pl/item106...erz_draper.html

Tylko na co mi cały komplet za 50 zeta? W sklepie z narzędziami kupiłem pojedyńczy za 5 zeta.

To zdradz mi przy okazji jaki to rozmiar ;)

z moich nie udanych prób ze zwykłymi torxami :oops: wyszło, że T25 podpasuje. Ale głowy nie dam

[ Dodano: Pon Cze 07, 2010 15:28 ]
ja cały czas nie mogę odkręcić tego badziewia :/ Byłem w 3 sklepach z częściami, u mechanika i tylko kręcili głową. Zrobiłem tak, jak pisaliście, naciałem brzeszczotem 'szparkę' ale śrubokręt nie daje rady tak mocno trzyma :evil: do drugiej w ogóle nie podchodziłem jeszcze. Oczywiście kombinerki i takie inne nie nadają się.
_________________
R25 sprzedany :( | Mazda 3
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pon Cze 07, 2010 22:42   

azer napisał/a:
naciałem brzeszczotem 'szparkę' ale śrubokręt nie daje rady tak mocno trzyma

...ja naciąłem cienką tarczą- szlifierką kątową i włazi taki dość sporawy śrubsztok- siedziało ciężko, ale odkręciłem spoko :ok:
 
 
mentos 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 130
Skąd: Elbląg



Wysłany: Pon Lip 26, 2010 21:46   

Blaszki w mojej przeplywce nie wygladaly na pierwszy rzut oka zle. Jedynie dioda byla zapaskudzona. Plukanie rowniez w izopropanolu nie bardzo pomoglo. Ruszanie z włączoną klima bylo straszne.

Postanowilem jeszcze raz sprobowac. Moczylem przeplywke z 10 min ale brud w cale nie zszedl wiec postanowilem uzyc patyczkow do uszu (wiem ze to ryzyko - w astrze tak zepsulem przeplywke). Wybralem cala mase brudu i ku mojemu zdziwieniu pomoglo.

Zanim uzylem patyczka to sciagalem z niego prawie cala wate tak zeby wisiala.
Ciekawe czy efekt bedzie trwaly.

Zastanawiam sie (skoro temat jest o ratowaniu przeplywki) nad uzyciem mafam (http://tuning-diesels.com/Mafam/maproject.htm). Autor opisuje ze pomaga na slabo dzialajace. Wolalbym tylko zbudowac takie cos sam. Czy ktos z was spotkal sie moze ze schematem?

Dzieki za porady!
_________________
Pozdrawiam
Artur
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pon Lip 26, 2010 23:24   

mentos napisał/a:
Czy ktos z was spotkal sie moze ze schematem?


Kolega Remi55 rozebrał to urządzonko, ale niestety wszystko jest zalane jakimś specyfikiem, klej przypominającym i lipa z kopiowania mu wyszła :)
 
 
marcinZG 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 320
Skąd: Zielona Góra

Rover 45

Wysłany: Pon Sie 02, 2010 22:41   

Potwierdzam, ze u mnie rowniez nitro sprawilo ze z przeplywki zaczal masowo odpadac brud.
Mimo ze bez tego dzialala calkiem niezle, teraz jest troszke lepiej.
 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Sro Gru 08, 2010 12:35   

to ja mam takie pytanie,czy w benzynie też jest taki przepływomierz?
 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Sro Gru 08, 2010 14:16   

shilus82, nie ma
_________________
R25 sprzedany :( | Mazda 3
 
 
 
PawelLuc 




Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 29
Skąd: Biała Podlaska



Wysłany: Wto Sty 18, 2011 22:10   

witam jestem tu nowy i mam takie pewnie głupie dla Was pytanie gdzie jest ten przepływomierz? wytłumaczcie jak dla laika dziękuję. posiadam r 45 2,0 itd 2001r.
 
 
 
krucha91 




Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 115
Skąd: Łaziska

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 02, 2011 22:30   

Podepnę się pod Laika:) Zainteresowaliście mnie temat a mam cholerny problem z dynamiką. Czy w moim (rover 220 sd) jest taki przepływomierz i gdzie się mniejwiecej znajduje?

Z góry dziękuję za odpowiedz.
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 02, 2011 23:09   

Przepływka w SDi nie robi nic wiecej jak sterowanie EGR-em
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
krucha91 




Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 115
Skąd: Łaziska

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 03, 2011 00:10   

Ale chodzi mi o SD nie SDi. Czy w SD w ogole jest przeplywomierz?
 
 
 
PawelLuc 




Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 29
Skąd: Biała Podlaska



Wysłany: Czw Mar 03, 2011 08:29   

witam czy w IDT też steruje tylko EGR'em? ostatnio wykręciłem wydawał się być czysty ale jak już mam w ręku to pomyślałem może przepłucze. I mimo że na tym "oporniku" czy jak to się nazywa nie było widzą żadnych śladów to na dolnej części w takiej wnęce jest coś w rodzaju blaszki i właśnie tam ciut tego syfku było.
pozdrawiam
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Czw Mar 03, 2011 10:57   

PawelLuc, nie w iDT odgrywa ważną role, brudna lub zepsuta przepływka i tracisz 30 KM :P
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
PawelLuc 




Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 29
Skąd: Biała Podlaska



Wysłany: Czw Mar 03, 2011 13:36   

Krzysi3k, dzięki za odpowiedz. Po wyczyszczeniu mojej przepływki poczułem różnice ale nie taką jak tu koledzy opisywali. mam jeszcze pytanka jak długo można jeździć w wypiętą przepływką? i co grozi silnikowi jak tak się jeździ?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R All] Czyszczenie filtra paliwa
ADI-mistrzu Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Sro Gru 01, 2010 10:52
pistolet
Brak nowych postów [all kv6]czyszczenie kolektora dolotowego
KILLERMGZT190 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 6 Wto Maj 19, 2009 22:05
KILLERMGZT190
Brak nowych postów [R - all] Czyszczenie jasnego kokpitu
czytałem o CIFie do skóry, a do plastików co?
erjot86 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 8 Sob Mar 14, 2009 18:47
etimark
Brak nowych postów Czyszczenie skóry CIFem
na przykładzie 827
blue827 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 58 Pią Lip 11, 2014 11:30
Pawkaz
Brak nowych postów [RAll] Czyszczenie zbiorniczka wyrównawczego
kezmanq Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 19 Wto Lut 19, 2013 23:57
AndrewS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink