Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Przepływomierz, moc silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Przepływomierz, moc silnika
Autor Wiadomość
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pią Mar 26, 2010 20:37   

420-470 przepływka sprawna ponad 500 bagno.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Mar 26, 2010 20:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Mar 26, 2010 20:43   

Dzięki PHJOWI. Na T4 wyszło coś 418. Zgłupiałem jak czytałem to http://tuning-diesels.com/75Zt/R75maf.htm bo tam podają że 540
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Mar 26, 2010 21:07   

PHJOWI, a nie jest tak, że im mniejsze podaje, tym gorzej jest?
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pią Mar 26, 2010 22:04   

nie do końca ponieważ jest to miara obciążenia silnika im mniejszy parametr to tym mniejsza dawka paliwa .
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Cze 18, 2010 12:38   

To co to znaczy? Ja miałem takie wskazania przy 780rpm.

Dzisiaj sprawdziłem jaka jest jazda z odpiętym przepływomierzem i było tak:
Po odpięciu przepływomierza znika "przydławienie" i wkręca się płynie na obroty. Tak samo jest podczas jazdy. Jak mu przycisnę z odpiętym przepływomierzem to nie ma przydławienia i odczucia że zaczyna bardziej ciągnąć dopiero od 2200rpm jak Turbo pociągnie. Ciągnie równo. Przy odpiętym przepływomierzu zadymił na czarno po wciśnięciu gazu do oporu. Podczas normalnego dodawania gazu nie kopci.
Dodatkowo komputer pokładowy (poz. 14) pokazał błąd CF8200.

Wyczyszczę przepływomierz, podepnę ponownie i zobaczę jak będzie. Ogólnie jazda z odpiętym spodobała mi się. :grin: Jest bardzo żywy (agresywny). Chociaż z podpiętą też nie było źle.

W celu wyciągnięcia całkowicie wtyczki z przepływomierza lub w celu wymontowania przepływomierza trzeba odkręcić obudowę filtra powietrza. Do celów testowych wystarczy podnieść wtyczkę do góry ściskając zaczepy po bokach. Zaczep przy obudowie filtra (nie widoczny na zdjęciu) można przycisnąć np.: śrubokrętem.
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Cze 22, 2010 13:42, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
PD 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 270
Skąd: Rybnik



Wysłany: Sob Cze 19, 2010 01:55   

koza-06 i jak ta przeplywka wyszla od tego merca C ? bo jakos temat ucichl...,
nie powiem przydalo by mi sie bo jezdze na odpietej a wiem ze stac to auto na wiecej...
_________________
Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Lip 07, 2010 22:45   

z grubsza ogarnąłem temat i mam nadzieję, że tego jeszcze nie było - wkład przepływomierza Bosch'a miał kod producenta OE PDAFS061BB i był stosowany w przepływkach:
BMW
1738908
13712247002
13627788744
13627787076
13622247074
13621733258
13621747155
1738908

BOSCH
0928400529
0928400527
0928400520
0928400314
0280218010
0280217533

PROBE
928400520

ROVER
MHK101130
MHK100800

Czyli jak się wszyscy domyślacie sądzę, że wystarczy kupić jeden z tych przepływomierzy i przełożyć wkłady :)

... i zaraz wyjdzie, że odkryłem amerykę i nawet z tego nie skorzystam !! Przeglądałem na allegro zdjęcia używanych przepływek z R75 i zauważylem, że wszystkie mają numer BOSCH 928400357 i BMW 13712247592 czyli nie takie jak powyżej. Jak znam zycie są to numery przepływek z wbudowanym czyjnikiem temperatury a ta lista którą podałem dotyczy nowszej przepływki bez czujnika tak?
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lip 07, 2010 22:57   

Dam-Kam, Kiedyś czytałem że 2 przepływomierze połączone od jakiegoś VW spełniają parametry naszego w R75.
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Lip 07, 2010 23:04   

powienienem wyczuć ironie?
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lip 07, 2010 23:09   

Dam-Kam napisał/a:
powienienem wyczuć ironie?
Nie.
Na serio czytałem. Jak znajdę to wkleję link. Gdzieś na angielskich forach znalazłem. W takich sprawach nie żartuje :wink:
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Lip 07, 2010 23:17   

a o tym pierdutbungu co pisał koza-06 to faktycznie znalazłem info, że pasuje od merca C przez CLK, E, S, SLK, Vito, Sprintery do LR i R75 a także do sankjonka ;) jeden model obsłuży ze 40 modeli :shock:
Ja jutro sprawdzę jaki ja miałem wkład. Znalazłem też info, że przepływki mają 4 piny. Pin nr 5 był opcjonalny w przepływce z wbudowanym czujnikiem temp.

Swoją drogą wkład który podałem wyżej pasuje w R75 do 2 rodzajów przepływek i chyba tylko tyle ich w R było prawda? Były przepływki z albo bez czujnika temperatury czyli MHK101130 i MHK100800 (niekoniecznie taka kolejność). Skontaktuję się ze sprzedawcą na allegro który ma oryginał boscha 0928400529 do BMW i spytam sie ile pinowy.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Lip 08, 2010 00:07   

Rover MHK101130 - BMW 13412247592 - Land Rover Freelander TD4 MHK101130L - BOSCH 0928400520


Jeżeli ma pasować od BMW to może być ten BMW 13627787076. BMW 13412247592 nie występuje w oficjalnym katalogu BMW.

[ Dodano: Czw Lip 08, 2010 00:07 ]
http://forum.bmwcarmagazi...c921f080254117e
http://www.landyzone.co.u...ay-23216-9.html
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Lip 08, 2010 00:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Lip 08, 2010 00:30   

tak czytam ten temat z dziurą w przepływce i wychodzi, że nawet jeśli znajdzie się wkład z BMW i czujnikiem temp. powietrza to i tak ze względu na zmienione coś tam trzeba przeprogramować ECU :/

rozwala mnie ten rover...

[ Dodano: Czw Lip 08, 2010 00:28 ]
poza tym głównie chodzi o wkładkę prawda? czyli PDAFS061BB... ja jutro sprawdzę moją starą jakie ma oznaczenie

[ Dodano: Czw Lip 08, 2010 00:30 ]
aha, ponawiam pytanie chyba PD czy padnięta przepływka ma wpływ na max. cisnienie doładowania?
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Lip 08, 2010 00:36   

apples napisał/a:
Dzięki PHJOWI. Na T4 wyszło coś 418. Zgłupiałem jak czytałem to http://tuning-diesels.com/75Zt/R75maf.htm bo tam podają że 540


540 daje komputer na stałe zapisane w pamieci i przy tej dawce powietrza , jest zwiększona moc i dawka paliwa w celu bezpiecznego używania pojazdu.

[ Dodano: Czw Lip 08, 2010 00:36 ]
ponieżej 390 zadławia pojazd do granic niemożności jazdy , co do programowania tych przepływek to tylko w bmw , rover nie wymaga programowania ecu pod przepływkę.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Lip 08, 2010 00:40   

PHJOWI czyli mimo zmiany elektroniki i podawania innych wartości R sobie poradzi? Chciałbym kupić tą przepływkę http://www.allegro.pl/ite..._x5_e60_gw.html i sprawdzić jak to by się zachowywało w CDT ale chcę mieć chociaż 60-70% pewności, że to zda egzamin... 270zł piechotą nie chodzi ;)

[ Dodano: Czw Lip 08, 2010 00:40 ]
ile stron tyle opini... a czy ktoś może sprawdzić w CDTi ile pinow ma nowa przepływka??
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Lip 08, 2010 00:43   

może nie poradzić sobie ponieważ producent , nie przewidział modyfikacji przepływomierza do tego stopnia że trzeba mapę zmieniać w ecu , jak w przypadku bmw.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Lip 08, 2010 07:31   

czyli w bmw trzeba przeprogramowac ecu bo jest taka mozliwosc a w roverze sie nie programuje bo po prostu nie ma takiej opcji?
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Lip 08, 2010 12:46   

Po tym http://www.bmw.pun.pl/viewtopic.php?pid=737 artykule gdybym miał zakładać zamiennik to jednak BMW 13627787076 - BOSCH 0928400527 - 0928400468
 
 
Klaun_Szyderca 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 99
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Lip 08, 2010 15:16   

Ja kupiłem mafam + pierburga od merca. Dzisiaj założyłem i na razie testuję ustawienia, ale chodzi bardzo przyzwoicie. Od dwóch tygodni jeździłem na odpiętej, a teraz mam wrażenie że jeździ trochę płynniej. O ile wcześniej troszkę mi szarpał jak chciałem przyspieszyć z trójki a miałem poniżej 1000 obr, to teraz jest spoko. Mafam ma wbudowany czujnik temperatury IAT, a podłączenie wygląda w ten sposób, że jednym kablem podłącza się bezpośrednio do mafa, a drugim do złączki od kompa (ta która normalnie idzie do przeplywomierza Boscha). Jest tam takie pokrętło, którym steruje się "moc" kompensacji.

Jest to rozwiązanie tańsze i bardziej przyszłościowe niż kupno nowego Boscha. W razie degradacji przepływomierza można po prostu zwiększyć stopień w urządzeniu. A gdy przepływka padnie to kupuje się sam Pierburgh za około 300 zł i po sprawie. Można do tego podłączyć dowolny inny przepływomierz kompatybilny z silnikiem M47 (do Landków i BMW też pasuje).

Pozdro
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Lip 09, 2010 08:30   

Klaun_Szyderca a mógłbyś rzucić tu dokładne linki do tych rzeczy bo to co piszesz działa na moją wyobraźnię ;)

[ Dodano: Pią Lip 09, 2010 08:30 ]
i jeszcze jedno pytanie: co to jest to synergy 2? Bo z tego co czytam łamanym angielskim to coś na wzór boxów z dodatkową obsługą maf? Bo MF75p nigdzie nie mogę znaleźć a boxa po chipie nie potrzebuję :) choć właśnie potem znalazłem połączenie synergy 2 + TU3b i to TU3b to jest chyba cos a'le nasz box więc co to jest to synergy 2 i czy ewentualnie można to podpiąć pod CDT po chipie?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Przepływomierz
kristohuliciu Rover serii 75, MG ZT 67 Czw Wrz 04, 2014 16:31
dawidd
Brak nowych postów [R75] Przepływomierz
darekkojak1 Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Wrz 12, 2013 19:36
0L0
Brak nowych postów [R75] Przepływomierz
Miras31 Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Sie 31, 2009 10:59
dukat11
Brak nowych postów [R75] Przepływomierz
occrew Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Sie 29, 2012 12:21
szpynior
Brak nowych postów [R75] Przepływomierz
Wroblo Rover serii 75, MG ZT 16 Wto Sie 13, 2013 12:58
sqiddy25



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink