Druga równie ważna sprawa: jak jest z dostępnością części oraz cenami np wymiana uszczelki, rozrządu, itp. Nie kupuję samochodu jako tzw drugi w rodzinie, więc zależy mi, żeby w razie czego dało się go naprawić bez miesięcznego przestoju u mechanika.
Będę wdzięczny za opinie
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Nie Cze 20, 2010 14:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Trochę niska cena jak na ten rok i przebieg. Poduszek było chyba max. 6, nie widzę włączników podgrzewanych foteli. Zdjęcia raczej mało aktualne. Dawno nie było temp. 2 stopnie C. Pewnie jakiś czas stoi w komisie. Tłumik sportowy - ok. jeśli zrobiony porządnie. W MG ZT-T wydech (cały) jest "w jednym kawałku". Od kolektora wydechowego aż do tłumika końcowego. O spalaniu (średnim) na poziomie 8-9 l. możesz zapomnieć. Tyle pali jadąc 80-90 km/h na trasie. W cyklu mieszanym, przy normalnej jeździe 10-11 l. Z częściami nie ma żadnych problemów. Koszt np. rozrządu kompletnego z pompą wody ok. 800 PLN, robocizna 500-600. Sprzęgło (tarcza + docisk) ok. 500 PLN. Klocki, tarcze i elementy zawieszenia (końcówki, łaczniki) na średnim poziomie cenowym. Niedaleko (Nowe Miasto nad Wartą) masz komputer diagnostyczny T4 (PHJOWI).
pawel76 [Usunięty]
Wysłany: Nie Cze 20, 2010 21:34
Zdaje sobie sprawę, że w porównaniu do innych ofert, niektóre rzeczy wyglądają "trochę" okazyjnie:)
Jeżdżę niezbyt dużo, więc mam nadzieje, że ze spalaniem dam radę, natomiast nie miałem zielonego pojęcia jeżeli chodzi o ceny części - normalnie jeżdżę 25-tką.
Koszt np. rozrządu kompletnego z pompą wody ok. 800 PLN
Owszem ale na najtańszych częściach. Jeśli chcesz zrobić na dobrych markach (niestety to sę ceni) naprawdę kompletnego rozrządu to trzeba położyć ponad 1500zł. Oczywiście można kombinować z tańszymi zamiennikami tego i owego.
Opcja wyposażenia taka sobie. Nie powiedziałbym że zachwyca. Poduszek maksymalnie było 6 szt. (w ogłoszeniu jest 8 )
HarryVip napisał/a:
O spalaniu (średnim) na poziomie 8-9 l. możesz zapomnieć. Tyle pali jadąc 80-90 km/h na trasie. W cyklu mieszanym, przy normalnej jeździe 10-11 l
Dobrze utrzymany 25K4F z nowymi mapami na mieście mieści się w 12l. Trasa do 120km/h to ok 8-8,5l bez jakiś nadmiernych oszczędności. Ceny części adekwatne do klasy auta. Wszystko zależy czy kupujesz 4max lub Hart czy Valeo lub inne uznane marki.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Jeśli chcesz zrobić na dobrych markach (niestety to sę ceni) naprawdę kompletnego rozrządu to trzeba położyć ponad 1500zł.
Ba, nawet więcej wliczając bardzo drogi napinacz hydrauliczny.
Zukowaty napisał/a:
Oczywiście można kombinować z tańszymi zamiennikami tego i owego.
Po to chyba wymyślono zamienniki, które w zdecydowanej większości przypadków nie odbiegają znacząco jakością od oryginałów.
Zukowaty napisał/a:
Dobrze utrzymany 25K4F z nowymi mapami na mieście mieści się w 12l. Trasa do 120km/h to ok 8-8,5l bez jakiś nadmiernych oszczędności.
No to stwierdzenie brzmi jak cytat z ogłoszenia o sprzedaży i zawiera dwa założenia - nowe mapy (chcę takie, proszę o namiary. Kilku znawców tematu z którymi rozmawiałem stwierdziło, że w tym modelu nic się nie da poprawić w sofcie) i doskonały stan silnika (czytaj: silnik prawie nowy, prawidłowo dotarty). Od stycznia zrobiłem swoim autem ok. 14 kkm, w tym długie trasy powyżej 1k, trochę krótsze, trochę po mieście i będę się upierał, że zużycie 8-8,5 l przy prędkości powyżej 100 km/h można uzyskać jedynie na hamowni - stała prędkość, stałe obciążenie, jednym słowem warunki laboratoryjne.
Ogólnie jestem jednak z autka bardzo zadowolony. Ma na chwilę obecną przejechane 70 kkm (przebieg potwierdzony na T4) i nie licząc przejśc zawinionych przez mechaników oraz usprawnienia VISów sprawuje się bez zarzutu. Polecę zakup każdemu.
Wracając do tematu auta.
Nie ma czujnika deszczu. Nie ma tempomatu, o którym wspomina sprzedający.
Czy on ma ksenony? Bo nie mogę się spryskiwaczy reflektorów doszukać.
Jedyna rzecz na która zwróciłem uwagę, to radio
No i to ukrywanie rejestracji na zdjęciach, po to, żeby na ostatnim można było ją przeczytać w całości. Chyba się bardzo spieszył...
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Niedaleko (Nowe Miasto nad Wartą) masz komputer diagnostyczny T4 (PHJOWI).
w Poznaniu też mamy
A gdzie dokładniej i ile kosztuje?
http://www.roverki.pl/ind...=47&sobi2Id=145
koszty w normie czyli pewnie ze 100, szkoda że Panowie związek z Roverami mają tylko przez T4, przerzucili się na handel oryginalnymi częściąmi głównie do Landków. A gdzie to kwestia względna, bo umawiasz się gdzie wam pasuje:) Urzędują ogólnie na piątkowie.
i zawiera dwa założenia - nowe mapy (chcę takie, proszę o namiary. Kilku znawców tematu z którymi rozmawiałem stwierdziło, że w tym modelu nic się nie da poprawić w sofcie
Wymieniony już PHJOWI w Nowym Mieście. Mapy z 2006 roku.
HarryVip napisał/a:
i doskonały stan silnika (czytaj: silnik prawie nowy, prawidłowo dotarty).
HarryVip napisał/a:
będę się upierał, że zużycie 8-8,5 l przy prędkości powyżej 100 km/h można uzyskać jedynie na hamowni
Ja miałem to szczęście w nieszczęściu że silnik miałem całkowicie nowy. Co do spalania to je3st to realne spalanie. Rekordowo nie przekraczając 100km/h na drodze krajowej na odcinku 80km zszedłem do 7,2l. Poczytaj posty Kolegi Sknerko. On również wgrywał nowe mapy do 20K4F i spalanie zjechało mu z 11 do 9l a auto zaczęło jechać. Znam autko dość dobrze i potwierdzam.
HarryVip, mapy możesz wgrać u JOWIEGO lub u Mariusza 418 w Wawie. KV6 niestety wymaga raz na jakiś czas wgrania nowego softu bo stary się rozjeżdża. Info od JOWIEGO i raczej tak jest bo strasznie mi chodził na sofcie z 1999 roku.
MaReK napisał/a:
Czy on ma ksenony? Bo nie mogę się spryskiwaczy reflektorów doszukać.
Raczej nie ma bo też nie mogę się dopatrzeć. Ogólnie słaba wersja.
[ Dodano: Pon Cze 21, 2010 15:39 ]
azer napisał/a:
szkoda że Panowie związek z Roverami mają tylko przez T4, przerzucili się na handel oryginalnymi częściąmi głównie do Landków
Do Roverków też a co do napraw to również je wykonują na Żmigrodzkiej na Junikowie.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
PHJOWI - dobrze kojarzysz
Zukowaty - chciałem nowe bo myślałem, że może są jakieś lepsze. Pisałem przecież, że rozmawiałem ze specjalistami i u mnie się nic w sofcie poprawić nie da.
Zużycie paliwa z ostatniej trasy:
Zakopane - Toruń - 545 km, jazda w dzień, A4 - 130 km/h, krajowa 1 - 70-110 km/h, niewielkie korki w Łodzi. Wg wskazań ECU 8.8 l/100 km. Rzeczywiste (tankowanie pod korek) 545 km, 51,7 l co daje ~9.5 l/100 km.
Powrót Toruń - Zakopane 530 km, jazda nocą, krajowa 1 - 80-130 km/h (sporo wyprzedzania TIRów, dość ostrego), A4 - 140-160 km/h, zero korków. ECU zapomniałem wyzerować . Rzeczywiste 530 km, 58 l, co daje ~11 l/100km.
Tak to wygląda u mnie w praktyce. Gratuluję zużycia 8 l/100 km. Mnie sie to udaje na trasie Zakopnae - Nowy Targ. 90 km/h max. na kilku krotkich odcinkach, pozostałe 20 km 50-70 km/h. Jazda na 5 biegu. Tylko po kiego grzyba 2.5 V6 ze 190 KM przy takiej jeździe?
. Gratuluję zużycia 8 l/100 km. Mnie sie to udaje na trasie Zakopnae - Nowy Targ. 90 km/h max
NO i tak to jest. Ja miałem wpierw 2.0 i palił mi minimum 12l a Sknerkowi pali do 10l. Nie chciałem wierzyć ale sam się przejechałem i nie mogłem wyjść z 10.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum