Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Ksenony od anglika na europejskie Rover 75
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Ksenony od anglika na europejskie Rover 75
Autor Wiadomość
angell1981 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 22
Skąd: Sieradz

Rover 75

  Wysłany: Pon Cze 21, 2010 23:19   [R75] Ksenony od anglika na europejskie Rover 75
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witajcie. Tym razem mam takie pytanie.
Znajomy może przywieźć mi z Anglii do mojego Roverka 75 oryginalne światła ksenonowe.
Problem w tym, że są angielskie - czyli przystosowane do ruchu lewostronnego. Czy orientuje się ktoś co trzeba zrobić by świeciły jak europejskie.
Wstępnie się dowiadywałem i mówiono, że w tych lampach cytuję " jest w środku jakaś blaszka działająca jako przegroda i nadaje kont świecenia i ją się przekłada odwrotnie dzięki temu ma świecić jak europa". Czy to jest prawdą? Czy ktoś miał do czynienia ze światłami od anglika i adaptował na światła europejskie?
Pytam, gdyż nie chcę robić zbędnego zakupu.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lis 25, 2010 14:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 21, 2010 23:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
lipa0210 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 40
Skąd: Wyszków



Wysłany: Pon Cze 21, 2010 23:29   

witam, moim zdaniem nie ma opcji przerobić na europę,kombinowałem juz nie jedną lampę i nie dało rady.

[ Dodano: Pon Cze 21, 2010 23:29 ]
poprostu są inne zaczepy jak się wyjmi środek
_________________
lipa0210 Roverek 2.0cdt,2000r.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10896
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Cze 21, 2010 23:29   

ksenony powinny mieć dźwigienkę z tyłu do przestawiania z opcji lewostronne na prawostronne i vice versa
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Cze 21, 2010 23:56   

dokładnie, wszystkie lampy z soczewką do r75 czyli ksenon też maja dźwignię do przełączania z Anglii na Europę
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 22, 2010 10:10   

sknerko, a co z czujnikiem na wahaczu? :)
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Cze 22, 2010 11:34   

angell1981 podstawowe pytanie: Czy masz ksenony u siebie czy chcesz je dopiero dołożyć? Jeżeli chcesz dołożyć to nie takie proste. Zauważył również to kris-tofer. Lista potrzebnych elementów do przerobienia/dodania jest tu http://forum.roverki.eu/v...p=491685#491685 :wink:
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 22, 2010 11:38   

apples napisał/a:
Zauważył również to kris-tofer

lektura naszego forum nie poszła w las :D jak również obeznanie kolegów z tematem
 
 
 
angell1981 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 22
Skąd: Sieradz

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 22, 2010 23:24   

Chcę dołożyć - dzięki za odpowiedzi - już czytam co w temacie pisze kris-tofer.

[ Dodano: Wto Cze 22, 2010 23:21 ]
Jestem po lekturze i przyznam, że chłopaki nieźle namieszaliście mi w głowie. Jedni piszą, że wystarczy przełożyć w miejsce starych lamp nowe i podłączyć do kostek i załatwione inni piszą o tym aby dołożyć czujniki samopoziomowania i zmienić moduł LSM (komputer świateł) na taki bez ręcznej regulacji i oczywiście załatwić to przez T4. Tylko co to jest to T4? Czy ktoś wie gdzie można szukać takich czujników i gdzie się je montuje dokładnie na wahaczu? Jakieś foto mile widziane.
Co do przestawiania reflektorów to doczytałem się w lekturze obsługi Roverka 75, że wystarczy zdjąć tylną osłonę reflektora i przestawić dźwignie na przeciwną stronę by zmienić ustawienie odchylenia wiązki światła z lewostronnego na prawostronny ruch i z lamp angielskich mamy w prosty sposób europejskie.

[ Dodano: Wto Cze 22, 2010 23:24 ]
Jak zauważyłeś slusznie apples potrzebne mi będą:
1. Podłączenie pod T4.
2. Czujniki poziomowania na wahacze. RBW000010 i RBW000020, a co za tym idzie chyba również kable.
Spryskiwacze mam już wmontowane fabrycznie.
Tylko gdzie szukać tychże ustrojstw? Chyba nie na allegro? ;)
 
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Wto Cze 22, 2010 23:31   

Panowie, jak czynię przekładki 75 tak jeszcze nie miałem nigdy autka z xenonami, ale jakoś nie mogę wyobrazić sobie tej dźwigienki, co gdzie jak, czy ktoś mógłby wrzucić fotkę takiej lampki gdzie ta dzwigienka i jak ja sie przestawia?
Bo ja zawsze europejskie lampki w zestawach do przekladek mam, ale tam te lampki taniutkie, moze wyszloby mi taniej z wozem wiezc z tamtad xenony, nawet jak ich niema, ew. jakby mi kiedys sie trafil z xenonaczami woz bede ogromnie wdzieczny za foto obrazujace.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Cze 22, 2010 23:44   

angell1981 napisał/a:
Tylko co to jest to T4
T4 Testbook http://www.omitec.com/us/...gnostic-system/
angell1981 napisał/a:
Tylko gdzie szukać tychże ustrojstw?
Nowe tu http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001545 Używane Allegro i ebay.
 
 
angell1981 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 22
Skąd: Sieradz

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 23, 2010 00:18   

T 4 jak rozumiem to oprogramowanie ale gdzie się je wgrywa - do gł. komputera w aucie? Gdzie to robią i czyt to jest potrzebne by świeciły prawidłowo światła? Myślałem, że przełożę w miejsce starych świateł ksenony i po sprawie a tu okazuje się, że tyle jeszcze pracy i na dodatek pieniędzy pójdzie. Zaczynam się zastanawiać czy to się opłaca.

[ Dodano: Sro Cze 23, 2010 00:18 ]
Chociaż jak wgłębić się bardziej w lekturę to wychodzi, że ten T4 to specjalny system diagnostyczny więc po co tym się zajmować skoro to nie dotyczy lamp a jak dotyczy to w jaki sposób i w jakim zakresie? Chodzi o przebadanie za pomocą T4 tych lamp po wmontowaniu czy jak bo już nic nie rozumiem?
 
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Sro Cze 23, 2010 00:20   

niektorzy pisali ze ez tego poszlo. ja bym zaryzykowal pod warunkiem ze tanio lampy wyrwiesz w angoli:-) i zalozyl lampy nie zadziala, zalozyl czujniki na wahacze, nie zadziala, to kompa swiatel bez regulacji, nie zadziala to t4 ale moze po ktorejsc czynnosci zadziala i reszta z glowy.:-)

[ Dodano: Sro Cze 23, 2010 00:20 ]
da mi ktos fote tych dzwigienek?:)
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Cze 23, 2010 09:46   

angell1981 napisał/a:
T4 to specjalny system diagnostyczny więc po co tym się zajmować skoro to nie dotyczy lamp
Zadzwoń do PHJOWI lub mariusz418 to Ci dokładnie powiedzą. Czy trzeba, czy nie.
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 02, 2010 20:47   

hvil napisał/a:
da mi ktos fote tych dzwigienek?:)


Ta dzwigienka jest bardzo łatwa do zlokalizowania;ściągasz gumę z tyłu reflektora,tak jakbyś chciał wymienić żarówkę świateł mijania,zaglądasz :shock: i widzisz metalową dźwigienkę.
Tu masz opis z instrukcji obsługi:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=43386
_________________
"jedyna"po reinkarnacji ;-)
 
 
looke81 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 59
Skąd: B-B



Wysłany: Pon Sie 22, 2011 17:05   nie tak dokonca

sknerko napisał/a:
dokładnie, wszystkie lampy z soczewką do r75 czyli ksenon też maja dźwignię do przełączania z Anglii na Europę


Dzwignia sluzy tylko i wylacznie do wyplaszczenia pasma switla, zeby nie oslepiac jezeli zmieniamy strone jazdy to wszystko. Jezeli uzyjemy angielskich i dzwigienki to bedzie bez doswietlenia pobocza i na przegladzie to nie przejdzie (efekt taki sam jak z amerykanskimi lampami) . Jestem w trakcie przerobki angoli na europe, z tym ze trzeba wymienic cale soczewki lub przeslonke.
 
 
jfkrzyf 



Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 15
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Wto Sie 23, 2011 10:30   Re: nie tak dokonca

looke81 napisał/a:
sknerko napisał/a:
dokładnie, wszystkie lampy z soczewką do r75 czyli ksenon też maja dźwignię do przełączania z Anglii na Europę


Dzwignia sluzy tylko i wylacznie do wyplaszczenia pasma switla, zeby nie oslepiac jezeli zmieniamy strone jazdy to wszystko. Jezeli uzyjemy angielskich i dzwigienki to bedzie bez doswietlenia pobocza i na przegladzie to nie przejdzie (efekt taki sam jak z amerykanskimi lampami) . Jestem w trakcie przerobki angoli na europe, z tym ze trzeba wymienic cale soczewki lub przeslonke.


A to ciekawe, bo mam osobiście takie lampy z przestawioną dźwignią i kilka tygodni temu na przeglądzie diagnosta dosyć drobiazgowy, sprawdzał mi też oświetlenie niczego nie kwestionując ani nie komentując.
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 23, 2011 16:25   

looke81 napisał/a:
Dzwignia sluzy tylko i wylacznie do wyplaszczenia pasma switla, zeby nie oslepiac jezeli zmieniamy strone jazdy to wszystko. Jezeli uzyjemy angielskich i dzwigienki to bedzie bez doswietlenia pobocza i na przegladzie to nie przejdzie (efekt taki sam jak z amerykanskimi lampami) . Jestem w trakcie przerobki angoli na europe, z tym ze trzeba wymienic cale soczewki lub przeslonke.

Nie wiem skąd wziąłeś tą teorię.Xenony składają się z odblasku, przesłony i soczewy (którą widzimy patrząc na lampę od przodu auta),jedyna różnica jaka występuję między wersją euro a angielską to przesłona,jest to właśnie ta blaszka która do połowy zasłania odblask,w niektórych autach nieruchoma i wtedy trzeba ją przerabiać lub jak w przypadku R75 jest ruchoma dźwigienka.
_________________
"jedyna"po reinkarnacji ;-)
 
 
looke81 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 59
Skąd: B-B



Wysłany: Wto Sie 23, 2011 16:47   

MiReK napisał/a:
looke81 napisał/a:
Dzwignia sluzy tylko i wylacznie do wyplaszczenia pasma switla, zeby nie oslepiac jezeli zmieniamy strone jazdy to wszystko. Jezeli uzyjemy angielskich i dzwigienki to bedzie bez doswietlenia pobocza i na przegladzie to nie przejdzie (efekt taki sam jak z amerykanskimi lampami) . Jestem w trakcie przerobki angoli na europe, z tym ze trzeba wymienic cale soczewki lub przeslonke.

Nie wiem skąd wziąłeś tą teorię.Xenony składają się z odblasku, przesłony i soczewy (którą widzimy patrząc na lampę od przodu auta),jedyna różnica jaka występuję między wersją euro a angielską to przesłona,jest to właśnie ta blaszka która do połowy zasłania odblask,w niektórych autach nieruchoma i wtedy trzeba ją przerabiać lub jak w przypadku R75 jest ruchoma dźwigienka.


Teoria jest stad, ze widzialem obydwie przeslony, mam w rece obydwie soczewki. Dokladnie roznica jest w przeslonie, jestem wlasnie po wymienie soczewek (calego ukladu z przeslona i odblaskiem) i jest roznica, byc moze tylko moj egzemplarz tak ma ;p zauwaz ze jak przestawisz blaszke to widmo masz ___ plaskie (pozioma linia i nikt mi nie wmowi ze takie wlasnie ma byc) i takie wlasnie mialem w anglikach po przestawieniu dzwigienki... jezeli na przegladach nie macie problemow i widmo Was zadowala to pewnie, ze nie ma co zmieniac ale szczerze mowiac mam dwie fabrycznie nowe kompletne soczewki za smieszne pieniadze i problem zglowy.

Jeszcze raz panowie - zmieniajac polozenie przeslonki LIKWIDUJECIE doswietlenie pobocza zeby nie oslepiac jezeli zmieniacie ruch z LHD na RHD i na odwrot, to wszystko, nie ma zmiany oswietlenia pobocza z lewej na prawa. Lampy z przełączaniem oświetlenia pobocza L/P ma E46 i to firmy ZKW o ile dobrze pamietam a nie R75.

btw: dla samego nastawu przeslonki nie wprowadza sie osobnego P/N na LHD i RHD (np. XBC104000/XBC104010 dla RHD i XBC103980/XBC103990 dla LHD) .
 
 
GaDo 




Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 127
Skąd: WARSZAWA

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 27, 2011 09:11   

Kupiłem lampy na Allegro.
http://allegro.pl/rover-7...1878375941.html

Gościu napisał "europa","nie anglik".

Chciałbym się od was dowiedzieć czy napewno nie kupiłem lamp od anglika. wczoraj duzo na ten temat szukałem w necie i zdania są różne.

Mam już te lampy, oznaczenia na nich to PL E1 1330 dc hr a hc hc
wyczytałem w FAQ że oznaczenie E1 to norma ECE Niemiecka czyli że mówi nam, iż lampa ta została dopuszczona w Niemczech zgodnie z przepisami ECE.
Więc jeżeli jest już takie oznaczenie to czy mogę być mimo wszystko od angola czy nie ?
W FAQ też jest napisane że na lampach są strzałki które oznaczają kierunek ruchu jest napisane ,że jeżeli strzałka jest taka <--- to ruch lewo stronny , tylko na te strzałki oni patrzyli jak mieli lampe przed sobą czy opisują je jakby siedzieli w samochodzie i patrzyli na wprost. U mnie strzałka patrząc na lampe jest tak ---> .

Pomóżcie koledzy Pozdrawiam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Paź 27, 2011 09:18   

w soczewkowych nie ma znaczenia czy europa czy anglik w instrukcji obsługi auta jest napisane jak zmienić w nich z anglika na europe i odwrotnie. W lampie jest wajcha do zmiany.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 75/MG ZT] Artykuły z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Sty 24, 2011 19:44
kasjopea
Brak nowych postów [R75] Czy te reflektory są europejskie ?
manuel Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Lip 13, 2015 11:09
prebenny
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] lusterko angielskie na europejskie.
Krisu Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Wrz 14, 2013 17:08
apples
Brak nowych postów [R75] Migoczące ksenony
Kazio_75 Rover serii 75, MG ZT 12 Sob Lut 23, 2013 14:44
darianp
Brak nowych postów [Rover 75] wymiana fotela kierowcy na pasażera z anglika
piotr71 Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Sty 25, 2016 12:35
MD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink