Wysłany: Pią Cze 11, 2010 19:24 [R75] Obojętnie jaki silnik w benzynie Śląsk Pomoc ! :)
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Panie i Panowie piszę gdzie popadnie, od miecha nie odpala mój rover... i mam załamanie nerwowe, dziś przyjechałem nowy czujnik wałka rozrządu i niestety nic się nie zmieniło. Nie jestem pewien co do czujnika wału korbowego ( mimo iż jest nowy) oraz co do cewek, wszystkie mierzone i niby ok ale zanim ściągnę głowicę chciałbym jeszcze kontrolnie sprawdzić czujnik i podmienić cewki. Czy ktoś ma może R 75 w benzynie ( obojętnie jaki silnik) i poświęciłby sekundę i użyczył swoich podzespołów ? wpakowałem juz ponad 1tys zł i mam dojść... nie chcę dalej pakować, może ktoś pomoże ?
Bo zostaje mi głowica... do ściągnięcia mimo iż objawów HGF nie ma zbytnio...
Wysłany: Sob Cze 12, 2010 13:51 Re: [R75] Obojętnie jaki silnik w benzynie Śląsk Pomoc ! :)
bez diagnozy wlozyles 1000zl i nic.sprawdz chociaz czy jest iskra na swiecach.jesli bedzie to dobrze. a przedewszystkim jesli juz tak sie stalo to kompresje! kilka min roboty a pomiar powie ci duzo na temat silnika[1% na to ze to HGF]. po trzecie to moze wybil czujnik udarowy [wstrzasowy/udarowy] i nie podaje paliwa.sprawdz dobrze,bo sciaganie glowicy to juz grubsza sprawa,a moze ci nic nie pomoc,i dalej bedziesz szukal.
hvil [Usunięty]
Wysłany: Sob Cze 12, 2010 16:59
polofix, wiesz Boncky troche się zna na rzeczy takie podstawy jak wstrząsowy czy komprecha to mierzonye byly. Boncky, jak chcesz mogę ci podrzucić cewkę. Nową (wsadziłem ją zamiast starej wiec musiałbym wykręcić) lub starą na ktorej jezdzilo sie tak samo jak na tej nowej. Bo ja wozu uzywan na codzień, wiec kurcze srednio oddawać czujnik korbowego, ale tez nie zastanawia coto, bylem czy moze komp zwalony wymontowałem wzieli gdzieśtam i wszystko z nim ok. Ta przypadlość 1.8 czy T czy nie musi tkwić w jednej rzeczy bo chyba juz wszystko powymieniane i nadal. Tak sobie mysle czy moze filtr paliwa wywalic i bez niego sprobowac pojezdzić czy się nie poprawi.
Chcesz tą cewkę?? mogę Ci użyczyć, tylko napisz gdzie wysłać:-)
na spokojnie sprawdzic czy paliwo dochodzi do wtryskow i czy jest impulsc ( odkecic listwe paliwowa i wyszarpac wtryski z korpusu kolektora - sprawdzic czy przy probie uruchomienia tryska paliwo )
sprawdzic czy dochodzi prad do cewek - wykrecic swiece podlaczyc, umasowac elektrody i sprawdzic czy jest iskra
dla wszystkiego do kompletu pomiar kompresji - ale to raczej dla swietego spokoju ( no chyba ze zerwales rozrzad )
i dopiero inwestowac
[ Dodano: Sob Cze 12, 2010 18:12 ]
a jak juz tak napisales co wymieniles to zostal ci jeszcze czujnik temp. silnika za jakies 35-40 pln
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
Pomogła: 20 razy Dołączyła: 28 Wrz 2001 Posty: 356 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Cze 12, 2010 17:43 Re: [R75] Obojętnie jaki silnik w benzynie Śląsk Pomoc ! :)
Boncky napisał/a:
Jeżeli chodzi o cewki to musiałby być 1.8 lub 1.8T ...
Czujniki i cewki są takie same jak w Roverach 25 i 45 (ZR, ZS również) 1.1-1.8 tylko bez VVC.
hvil [Usunięty]
Wysłany: Sob Cze 12, 2010 18:02
Boncky jak chcesz kumpel ma 2 sprawne cewki z 45 to tez moge zapytac i ci je tez wyslac.
Panie i panowie, jakby co to temat byl w tym wątku realizowany ale niestety...sromotna kleska, widze że Boncky walczy nadal... ja sie juz poddaje.
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=52638
Na próbe możesz spróbować ale na dłuższą mete nie radze.
Co do starych filtrów paliwa to wierzcie mi lub nie, ale tydzień temu wymieniłem filtr paliwa i z ciekawości przedmuchałem stary filtr paliwa i zobaczcie jaki syf wyleciał z filtru. To nie jest smar czy olej tylko tak czarna i mętna benzyna była we filtrze. Strach po prostu. Podkreślam że ta szmatka była czysta!!!
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
co do postów. Oczywiście że sprawdziłem iskry, oczywiście że sprawdziłem czy podaje paliwo, sprawdziłem i rozrząd i dalej nic, auto kręci i nie odpala, czasem złapie pochodzi dosłownie 4 sec i pada. tak jak by chodził na 2 gary, co to tego silnika spędzam przy nim więcej czasu niż z własną kobietą ostatnio, cewki dziś sprawdziłem i nie przebijają, chodz cięzko mieć pewnośc bo przebijać nie muszą , może paść oporność i będzie dętka. W poniedziałek ściągnę głowicę bo już mam dojść. Mogę się pochwalić że dziś miałem jechać do Czech. Oczywiście drugim autem ( ford ka). Wjechałem na autostradę i ukręcił mi się wał korbowy, hol i w pon zabawa z drugim silnikiem. Po prostu mam dojść.
chcę dla własnego świętego spokoju podmienić cewki i czujnik wału a następnie rozwalić silnik na części.
Ja miałem podobnie z silnikiem 16k4f. NIe odpalał w ogóle albo jak odpalił to po krótkiej chwili gasł.
Pomimo iż paliwo było podawane to sie okazało że pompa paliwa była już wadliwa. Po wymianie pompy paliwa samochód ożył.
Sprawdź czy uda Ci się odpalić silnik na jakiegoś Plaka bądź podobną substancję lotną i palną. Jedna osoba niech kręci a druga po sciągnięciu filtra powietrza niech psika do przepustnicy gaz. Oczywiście odpalać przy lekko otwartej przepustnicy. Jeśli odpali w ten sposób to na 1000% masz cos nie halo z układem paliwowym
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ja miałem podobnie z silnikiem 16k4f. NIe odpalał w ogóle albo jak odpalił to po krótkiej chwili gasł.
Pomimo iż paliwo było podawane to sie okazało że pompa paliwa była już wadliwa. Po wymianie pompy paliwa samochód ożył.
Sprawdź czy uda Ci się odpalić silnik na jakiegoś Plaka bądź podobną substancję lotną i palną. Jedna osoba niech kręci a druga po sciągnięciu filtra powietrza niech psika do przepustnicy gaz. Oczywiście odpalać przy lekko otwartej przepustnicy. Jeśli odpali w ten sposób to na 1000% masz coś nie halo z układem paliwowym
pomiar benzyny sprawdzony książkowo i było idealnie, wtryski sprawdzone na sprzęcie boshowskim, nie były w ogóle w złym stanie, teraz są zrobione na igłę.
Sprawdzić nie zaszkodzi moja pompa paliwa też podawała ciśnienie a mimo to po wymianie na nową samochód zaczął chodzić. Dla własnej ciekawości spróbuj a nóż może się uda.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
najpierw sprawdz kompresje!!!! istnieje mozliwosc ze wdal sie szybki HGF,pomiar wszystko pokaze. jesli uszczelka padla pomiedzy tlokami to bedzie palil na 2 tloki.
najpierw sprawdz kompresje!!!! istnieje mozliwosc ze wdal sie szybki HGF,pomiar wszystko pokaze. jesli uszczelka padla pomiedzy tlokami to bedzie palil na 2 tloki.
Kompresja :
7 9 12 12
jutro ściągam głowicę
_________________ Pamparampam
hvil [Usunięty]
Wysłany: Nie Cze 13, 2010 12:58
Boncky, polofix, komprecha byla sprawdzana,
Boncky chcesz te cewki wyslac ci? nowa zalonowa przed 3 tyg kupiona.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum