Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400 benzyna]Syczenie z baku i dusząca silnik pompa wspom.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 10:24
[R400 benzyna]Syczenie z baku i dusząca silnik pompa wspom.
Autor Wiadomość
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 25, 2010 10:13   [R400 benzyna]Syczenie z baku i dusząca silnik pompa wspom.

1. Ostatnio zauważyłem, że gdy odkręcam korek paliwa, to mi bak powietrze zasysa, tak jakby w baku robiło się podciśnienie i obawiam się, że bez ściągania baku się nie obejdzie, jakiś pomysł co może być przyczyna?
2. Druga sprawa to piszczący pasek pompy, to na pewno on bo jak kręcę kółkiem to mi się dźwięk zmienia, ale dziwne jest to, że jak dokręcę koła do końca to mi silnik z obrotów spada,prawie się zadusza i to mnie zaskoczyło zupełnie. Pompa żadnych dźwięków podejrzanych nie wydaje, a płyn był wymieniany jakoś pod koniec zeszłego roku.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 25, 2010 10:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Cze 25, 2010 10:26   

Ja też mam takie podciśnienie, ale z tego co wiem jest to prawidłowy objaw.
Opary z baku są zasysane do środka.
 
 
macikd 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 224
Skąd: Wro



Wysłany: Pią Cze 25, 2010 10:33   

shilus82 napisał/a:
2. Druga sprawa to piszczący pasek pompy, to na pewno on bo jak kręcę kółkiem to mi się dźwięk zmienia, ale dziwne jest to, że jak dokręcę koła do końca to mi silnik z obrotów spada,prawie się zadusza i to mnie zaskoczyło zupełnie. Pompa żadnych dźwięków podejrzanych nie wydaje, a płyn był wymieniany jakoś pod koniec zeszłego roku.

Najprościej to zdejmij pasek i sprawdź ręką jak kręci się koło pasowe. Moim zdaniem to wina łożyska na pompie i ono Ci dusi silnik, bo przy maksymalnym skręcie zawsze bardziej pompa obciąża silnik.
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 899
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Pią Cze 25, 2010 10:35   

shilus82, syczeniem nie powinieneś się przejmować to jest normalne tak jak pisze sobrus mam tak samo i inni pewnie też,czasami tworzy się podciśnienie,ważne by układ był szczelny :wink: .A co do pompy,ważne aby pasek był dobrze/prawidłowo naciągnięty a że jest to pompa mechaniczna napędzana właśnie paskiem to i jakieś dźwięki pracy wydawać musi,tym bardziej jeśli na postoju kręcisz kierownicą do oporu bo wtedy wiadomo zwiększa się ciśnienie i stawia opór obciążając silnik.
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 25, 2010 10:55   

z tym syczeniem to może i racja, bo w moim poprzednim R, też tak syczało i w Matizie też tak miałem. Ale te piski z okolicy pompy troszkę mnie martwią :/
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 899
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Pią Cze 25, 2010 11:02   

A gdy np rano lub po dłuższym postoju zapalasz silnik i trzymasz kierownicę to czuć takie specyficzne szarpnięcie kierownicą?,pytam bo to też w pewnym sensie świadczy o zużytym lub źle napiętym pasku.
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
macikd 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 224
Skąd: Wro



Wysłany: Pią Cze 25, 2010 11:17   

Panowie, źle naciągnięty pasek lub zużyty nie zaduszałby silnika. Tu ewidentnie pompa stawia za duży opór. Ewentualnie zatarty napinacz. Ale to wszystko dopiero po zdjęciu paska obadasz. Zakręć napinaczem i posłuchaj i poobserwyj jak się będzie kręcił. Jeśli będzie szybko zwalniał lub wyraźnie szumiał to jego czas dobiega końca i wypadałoby go wymienić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [45 z 02 1,4] Syczenie z baku a praca pochłaniacza oparów be
Syczy z pod korka juz po 2 minutach pracy silnika a zaworek włącza się bardzo rzadko
aldona Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Pon Kwi 26, 2010 19:30
darek_wp
Brak nowych postów [R400 1.4 98r benzyna]Czy opłaca sie robić spalony silnik??
rzemyk Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 28 Pią Maj 14, 2010 21:02
rzemyk
Brak nowych postów [MG ZS] Pompa nie pobiera benzyny z dna baku!
adrianp2004 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Czw Gru 15, 2011 12:54
adrianp2004
Brak nowych postów [R45] Pompa paliwa nie pobiera z dna baku
Skorpion06 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Maj 17, 2011 22:27
ascaris
Brak nowych postów [R400] Pojemność baku paliwa?
mariusz66 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Nie Mar 15, 2009 17:05
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink