Wysłany: Pią Cze 25, 2010 10:13 [R400 benzyna]Syczenie z baku i dusząca silnik pompa wspom.
1. Ostatnio zauważyłem, że gdy odkręcam korek paliwa, to mi bak powietrze zasysa, tak jakby w baku robiło się podciśnienie i obawiam się, że bez ściągania baku się nie obejdzie, jakiś pomysł co może być przyczyna?
2. Druga sprawa to piszczący pasek pompy, to na pewno on bo jak kręcę kółkiem to mi się dźwięk zmienia, ale dziwne jest to, że jak dokręcę koła do końca to mi silnik z obrotów spada,prawie się zadusza i to mnie zaskoczyło zupełnie. Pompa żadnych dźwięków podejrzanych nie wydaje, a płyn był wymieniany jakoś pod koniec zeszłego roku.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Cze 25, 2010 10:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
2. Druga sprawa to piszczący pasek pompy, to na pewno on bo jak kręcę kółkiem to mi się dźwięk zmienia, ale dziwne jest to, że jak dokręcę koła do końca to mi silnik z obrotów spada,prawie się zadusza i to mnie zaskoczyło zupełnie. Pompa żadnych dźwięków podejrzanych nie wydaje, a płyn był wymieniany jakoś pod koniec zeszłego roku.
Najprościej to zdejmij pasek i sprawdź ręką jak kręci się koło pasowe. Moim zdaniem to wina łożyska na pompie i ono Ci dusi silnik, bo przy maksymalnym skręcie zawsze bardziej pompa obciąża silnik.
shilus82, syczeniem nie powinieneś się przejmować to jest normalne tak jak pisze sobrus mam tak samo i inni pewnie też,czasami tworzy się podciśnienie,ważne by układ był szczelny .A co do pompy,ważne aby pasek był dobrze/prawidłowo naciągnięty a że jest to pompa mechaniczna napędzana właśnie paskiem to i jakieś dźwięki pracy wydawać musi,tym bardziej jeśli na postoju kręcisz kierownicą do oporu bo wtedy wiadomo zwiększa się ciśnienie i stawia opór obciążając silnik.
A gdy np rano lub po dłuższym postoju zapalasz silnik i trzymasz kierownicę to czuć takie specyficzne szarpnięcie kierownicą?,pytam bo to też w pewnym sensie świadczy o zużytym lub źle napiętym pasku.
Panowie, źle naciągnięty pasek lub zużyty nie zaduszałby silnika. Tu ewidentnie pompa stawia za duży opór. Ewentualnie zatarty napinacz. Ale to wszystko dopiero po zdjęciu paska obadasz. Zakręć napinaczem i posłuchaj i poobserwyj jak się będzie kręcił. Jeśli będzie szybko zwalniał lub wyraźnie szumiał to jego czas dobiega końca i wypadałoby go wymienić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum