[ R200 98r 1.4 16V ] Jak w temacie, auto poszarpuje szczególnie na 1-2 biegu, jakby nie dostawało właściwej mieszanki, podczas ruszania ze świateł trzeba wkręcić go na obroty powyżej 2000tys. inaczej zadławia się / gaśnie. Na wyższych biegach (3,4,5) poszarpuje podczas gwałtownego przyspieszania. Wymienione wszystkie filtry, płyny. Nie ruszano tylko świec, silnik po remoncie głowicy (poszła uszczelka). Węże całe, lewego powietrza raczej nie dostaje. Po włączeniu klimatyzacji na postoju silnik zaczyna delikatnie przebierać (nierówna praca).
Byłem dziś na komputerze, który wykazał błąd czujnika ciśnienia kolektora ssącego. Mechanik powiedział, że jest on umiejscowiony gdzieś w komputerze silnika i jeśli nie da rady wymienić samego czujnika to najlepiej wymienić cały komputer.
Pytanie 1: Czy miał racje mówiąc, że właśnie tam jest ten czujnik?
Pytanie 2: Czy macie jakieś inne podejrzenia co do usterki? Np. pompa paliwa (moje pierwsze podejrzenie, choć komputer nic takiego nie wykazał)
Pytanie 3: Czy przy wymianie komputera, trzeba wymieniać stacyjkę? (jakieś zabezpieczenia / immo, itp).
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lip 07, 2010 15:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Zatem czy są jakieś typowe objawy dla padającej pompy paliwa? Może jeszcze inne sugestie co do usterek?
Z tego co widzę to samego czujnika ciśnienia na kolektorze, który można byłoby wymienić w komputerze nie można dostać, przypuszczam że bardziej opłaca się kupić używany, sprawny komputer i go podmienić, jeśli jestem w błędzie to poprawcie mnie. Nie obejdzie się również bez warsztatu (przy podmianie komputera) bo po podmianie na sprawny, przez immo pewnie nie będzie można odpalić samochodu.
R-200 napisał/a:
Nieszczelność kolektora ssącego też powoduje powstawanie takiego błędu.
Cenna uwaga, jak go najlepiej sprawdzić? (jestem zielony w temacie dlatego pytam)
Zatem czy są jakieś typowe objawy dla padającej pompy paliwa?
Wiec jest roznie ,moze byc tak jak u Ciebie, ale zwykle jest klopot z odpaleniem na zimno, lub silnik sprawia klopoty przy nizszych stanach paliwa , gdy przy pelnym baku jest oki.
R-200 napisał/a:
Nieszczelność kolektora ssącego też powoduje powstawanie takiego błędu.
Racja ,ale zwykle silnik nie trzyma obrotow dodatkowo (faluje).
Ja bym zaczal od przedmuchania tej rurki co idzie do czujnika podcisnienia w komp. Zdaza sie ze sa zabrudzone resztkami oleju i paliwa. Pamietaj tylko zeby NIE dmuchac w strone czujnika, tylko w strone silnika, zeby go nie uszkodzic.
cvas, wyczyść dobrze rurki między kolektorem ssącym i komputerem. Zdemontuj, przedmuchaj, wypłucz, zrób co chcesz byly były czyste, drożne i nieuszkodzone
Potem zabierz się za wyczyszczenie krokowca, może być to problem falujących obrotów. Jak go wyczyścisz w benzynie ekstrakcyjnej to będzie ok, zajmie Ci to 20 minut.
Przy okazji dobrze wyczyść rurkę między krokowcem a przepustnicą, może ona jest też przytkana.
Filtr powietrza czysty? Nie zassało czegoś do rury którą leci powietrze do obudowy filtra powietrza?
Oglądałeś świece? Może spróbuj przelecieć je szczotą stalową, ew. trochę zmniejszyć przerwy.
leszek95b: Filtr powietrza czysty, przedmuchiwanie rurek nic nie da, pisałem wcześniej że ta od czujnika jest drożna, reszta tak samo. NIE MA falujących obrotów, gdzie to wyczytaliście? Silnik tylko przebiera po włączeniu klimatyzacji.
bandieta: O którym czujniku mowa? Powietrza dolotowego? Gdzie jest umiejscowiony i jak proponujesz go sprawdzić? Komputer nie wykazałby błędu?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum