Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4Si 97r] Gaśnie,spalanie,ogolna pomoc,porada
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 10:27
[R200 1.4Si 97r] Gaśnie,spalanie,ogolna pomoc,porada
Autor Wiadomość
mazunio 



Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 2
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Lip 08, 2010 23:08   [R200 1.4Si 97r] Gaśnie,spalanie,ogolna pomoc,porada

Witajcie!
Temat wałkowany milion razy, lecz mam nadzieje ze znajdzie sie chętny który odniesie się do mojej sytuacji,a mianowicie sytuacji mojego roverka 214 si 103km.
Nabyłem go miesiąc temu,autko o przebiego 150 tys ,po kapitalnym remoncie silnika. Na pierwszy rzzut i obadanie większości czesci wszystko w porzadku. Najgorsze nastapiła podczas tankowania gdzie okazało sie ze siorbie on około 10 litrów na ,czasem wiecej czasem mniej a na pewno nie ponizej 10l. Wg wszystkich wskazówek aby obnizyc spalanie należy sprawdzić i wymienic sonde lambda która jest odpowiedzialna za to, czy coś jescze ma duzy wpływ?(filtr paliwa mam nowy stożkowy,świece to samo) nie wiem jak sprawa z Kablami WN. Druga czesc mojego problemu jest taka, że w granicach 5-10 l w baku auto przestaje po prostu działać po tym jak sie zatrzyma np: na krzyżówce,a na parkingu, na wzniesiniu, na zjeździe,(lecz nie dzieje sie to nachalnie i często ale się dzieję co jakiś czas), po tym zdarzeniu muszę czekać na szczęscie i próbowac aż odpali ( łapie łapie zaciąga, ja mu gazuje-obroty na pierwszy rzut zaczynaja wzrastac ale jednak nic z tego nie wychodzi i auto wogóle nie zapala), jak sie uda szybko to jest wporządku, jak nie to parkuje go "ręcznie", przychodze za jakis czas i włącza sie jak gdyby nigdy nic.
Pierwsza moja mysl była taka ze niedochodzi dostatecznie dobrze paliwo,że zapchana jest rurka paliwowa, że osadł blokuje w zbiorniku paliwa,. A pompka sobie chodzi jak sobie chce, raz jest cichosza a raz głośno chodzi ze zagłusza moje alpine'y :)

Prosze pomozcie i powiedzicie mi co To moze być :) bo tak to wszystko hula ok.
Czy jest cos takiego ze bak jest jednokomorowy a nie dwu i to paliwo nie chce gdziec załapać, może warto cos zmienic innego? pomozcie. za wszelkie wpisy i ciekawosc tematu bede bardzo bardzo wdzieczny.pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 08, 2010 23:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Pią Lip 09, 2010 08:49   

Ja u siebie też szukam przyczyn wysokiego spalania, do sprawdzenia zostały mi już tylko sonda lambda,czujnik temperatury i ciśnienie paliwa, bo reszta czyli świecie, kable,filtry, katalizator nowe są, nawet po wymianie uszczelki pod głowicą jest :) . A jeśli pompa wyje to znaczy że już zaczyna padać. Bak powinien mieć jakieś przegrody zapobiegające nadmiernemu falowaniu paliwa. Może tylko te sportowe skrzynki nie mają przegród.Moja była 214 Si na początku paliła mi tak do 9 litrów w mieście, ale potem nagle skoczyło do 11. Co było przyczyną? nie wiem, bo zdążyłem sprzedać :)
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Lip 09, 2010 10:09   

Jak stwierdzasz że masz w baku 5/10l ? jeśli przez tankowanie, to możesz odjąć sobie te 5l bo raczej pod sam kurek nie lejesz, wychodzi że w baku masz 5l albo mniej a wtedy ma prawo tak robić, lej po prostu więcej paliwa, zdrowsze jest to dla samochodu (nie zaciąga syfu z baku).

Co do spalania, proponował bym przed całym szukaniem po prostu mieć lżejszą nogę.
Te samochody mają tak, że im mocniej wciśniemy gaz tym więcej nam spala. Czyli jak mamy np. 1.5tys obrotów i ledwo jedziemy i chcąc przyśpieszyć wciskamy pedał gazu np. do 3/4 to samochód będzie tyle palił, mimo że ledwo jedzie.

Ja jak moje kochanie sobie kupiłem to palił mi powyżej 10l także, ale nauczyłem się nim jeździć i spalanie mam na poziomie 6l (nie, nie jeżdżę w trasy).

Jak ktoś będzie chciał to mogę nagrać filmik obrazujący jak wzrasta spalanie w czasie wciskania gazu.

Ogółem radzę delikatniej wciskać gaz :grin:
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Lip 09, 2010 11:24   

ADI-mistrzu napisał/a:
Jak ktoś będzie chciał to mogę nagrać filmik obrazujący jak wzrasta spalanie w czasie wciskania gazu.

Byłbym bardzo wdzięczny :grin:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
mazunio 



Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 2
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Lip 09, 2010 14:41   

również byłbym wdzięczny za filmik, ciekaw jestem co tam zmajstrowales :D

jeżdże głównie w trasach, wterdy wlasnie spalanie wynosi okolo 10-12 litrow... dlatego sie tym troche przejmuje i juz bede nad tym działał... wymiana oleju + kable WN wykonam już jutro, nie mam oscyloskopu więc nie za bardzo wiem jak sie zabrac do tego żeby zidentyfikowac jej ewentualną usterke ( czy moge to zrobić zwykłym miernikiem?)

Ale nie chce nikogo przekłamywać ale właśnie ADI masz racje ze jak jest za malo paliwa to wtedy moga sie dziac rozne rzeczy.... no ale zeby było okolo 10 litrow i samochód przez chwile nie chciał odpalić.?to jest dla mnie dziwne, wyglada to mniej wiecej tak ze harczy harczy i padnie, az sie cos mu nie przeleje i wowczas jak gdyby nic wszystko jest wporządku,

[ Dodano: Pią Lip 09, 2010 15:41 ]
podaje link do strony która juz była omawiana

http://forum.roverki.eu/v...zyszczenie+baku

W czesci mam wlasnie rownie podobny problem co kolezanka ktora zalozyla podany wyzej temat.myślicie może że przyczyną dławienia sie auta przy niskim stanie paliwa lub "niedostatetecznym " stanie paliwa ? nie obejdzie sie oprocz wymiany kabli raczej zagladniecie do baku,moze rzeczywiscie zebral sie syf i pompa nie pompuje tak jak powinna a rurki sie pozapowietrzały lub pozapychały, bo filtr mam nowy wiec to raczej nie bedzie to?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R25] prośba o pomoc auto gasnie
ryba25 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Czw Sty 22, 2015 17:04
ryba25
Brak nowych postów [R200]Prawidłowy montaż instalacji sekwencyjnej lpg (porada)
Jago Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Sro Mar 28, 2012 20:46
Jago
Brak nowych postów [R200 1.4Si 97r] spalanie
tunio14 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Lip 10, 2009 11:16
kalisz
Brak nowych postów [R200] Spalanie
luk7 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Maj 12, 2009 22:12
luk7



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink