podałes mi link do tematu w którym są zdjęcia kół pasowych i tam też są dwa i dwa różne.
jak więc wytłumaczysz istnienie dwóch rodzajów?
jedne są od 99' do 2001 a drugie od 2003
ja już nic nie rozumiem skąd te dwa rodzaje?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lip 20, 2010 17:24 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ja to wszystko przeczytałem co mi pisałeś, ale niezaprzeczalnym faktem jest że koła są dwa.
widziałem je na własne oczy a nawet przykładałem do siebie.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Lip 27, 2010 23:20
jarema napisał/a:
ale niezaprzeczalnym faktem jest że koła są dwa.
Jak są 2? Jest jedno o numerze 11232247887. Wyjaśniliśmy to już w temacie do którego dałem ci link. W EPC też występuje jeden model koła pasowego do R75. Nie ważne czy CDT czy CDTi. To co sobie napisze sprzedawca to już jego i nikt mu tego nie zabroni.
[ Dodano: Sro Lip 28, 2010 00:20 ]
jarema napisał/a:
widziałem je na własne oczy a nawet przykładałem do siebie.
spójrz na te koła.
podałeś je jako te które pasują a jednak jedno od drugiego się rózni.
nie chodzi mi o tłumik drgań tylko o umiejscowienie kół.
te mniejsze jest w miejscu większego i odwrotnie, na dodatek odsunięcie od bloku jest o 1 cm większe.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Lip 27, 2010 23:50
jarema napisał/a:
podałeś je jako te które pasują a jednak jedno od drugiego się rózni.
Udowodniłeś że masz gdzieś to co do Ciebie pisze oraz to co pisze w postach. Musisz czytać ze zrozumieniem i to cały temat, a nie tylko co chcesz. W postach często wypowiada się swoje opinie, spostrzeżenia. W temacie części http://forum.roverki.eu/v...p=459245#459245 jest to co pasuje na 100% . Czytając cały temat koła pasowego można szybko wywnioskować że jest i pasuje do R75 tylko jedno koło pasowe LHG100750 odpowiednik 11232247887 . Koło pasowe 11232247565 jest to koło typowo od BMW.
Wydaje mi się jednak że koło o numerze 11232247565 powinno też pasować.Nie bierz tego jako gwarancji że tak jest. Możesz porównać i wtedy będziesz miał pewność. Z tego co widać to wyglądają wizualnie identycznie.
Nadal mnie męczy dlaczego jedni producenci (CORTECO) podają że do R75 pasuje tylko koło pasowe BMW 11232247887. Drudzy (SWAG, FEBI) że może być koło BMW 11232247565.
Koła pasowe 11232247565 i 11232247887 różnią się trochę wyglądem. 11232247565 ogranicznik tłumika drgań ma z tyłu, a 11232247887 z przodu.
Pisałem przecież że jest to nieprawda. CDT i CDTi ma to samo koło. Kupiłeś koło od faceta z allegro firmy Maxgear i dlatego piszesz takie rzeczy. zadzwoń do innego sprzedawcy a uzyskasz inne informacje.
Jeden Pan na Allegro sobie wymyślił że do CDT i CDTi są inne. Dzwoniłem do innych i wszyscy twierdzą że koło pasowe jest tylko jedno. Kup takie http://forum.roverki.eu/v...p=523518#523518
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 337 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Lip 28, 2010 06:20
aplles a co z kołem Corteco 80000366(wspomniał o nim chyba SeniorA), będzie pasowało, nie wiesz?? A jeszcze jakbyś mógł napisać coś więcej o kole, które Ty założyłeś. Wszedłem na stronę, ale mój "tłumacz" nie mógł wszystkiego z włoskiego na nasz przełożyć. Dzisiaj odstawiam samochód i aż boję się co mechanik powie
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sro Lip 28, 2010 10:56
gustav.pl napisał/a:
aplles a co z kołem Corteco 80000366(wspomniał o nim chyba SeniorA)
SeniorA wymienił tylko jedną z wielu firm produkujących koła pasowe wału do Rovera 75 z silnikiem CDT/CDTi. Corteco to tylko firma która produkuje również koła pasowe. Często koła pasowe tej firmy są montowane na pierwszy montaż w wielu markach samochodów. Corteco to nazwa marki jak Febi, Bosch, MAXGEAR, Filtron lub MALO. Kupując koło Corteco za "set złotych" może okazać się że w kartoniku będziesz miał koło podkupione np. od firmy Malo i zapakowane tylko w kartonik Corteco. Nie twierdze że tak jest w tym przypadku ale może tak się okazać po rozpakowaniu. Często firmy podkupują od siebie podzespoły by zwiększyć swój asortyment i oczywiście dodatkowo zarobić. Oklejają swoją naklejką firmową produkty firmy X gwarantując tym samym jakość produktu wypracowaną swoją nazwą przez lata. Często jednak płaci się za znaczek firmowy (markę), a nie za jakość. Podzespoły ze średniej lub dolnej "półki" często wytrzymują więcej niż te z górnej. Opinie o kołach pasowych Corteco są różne. Jedni nie mają z nimi problemów, a niektórym padały po 5tys. Jeżeli chodzi o numer katalogowy Corteco 80000366 to koło pasowe o tym numerze jest przeznaczone do R75 z silnikiem CDT/CDTi.
Do Rovera 75 z silnikami CDT i CDTi ma być koło pasowe odpowiadające numerowi katalogowemu Rovera LHG100750 lub BMW 11232247887 wyprodukowane przez obojętnie jaką firmę produkującą części zamienne.
wlasnie założyłem koło firmy corteco i chyba nie do końca jest tak jak byc powinno.
między kołem pasowym a alternatorem pasek dostaje dużego bicia, przez co jest słyszalne drganie. po innych kołach chodzi pięknie. jak dotknę go lekko kluczem drganie ustaje i jest cisza.
albo koło jest wadliwe albo napinacz do dupy. stawiam na to drugie co o tym myslicie.
a po za tym to dojście do napinacza jest zaj....
żeby nie breszka którą zapieram klucz żeby się nie ześlizgnął to nie wiem czy bym go ruszył.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sro Lip 28, 2010 19:55
jarema napisał/a:
a po za tym to dojście do napinacza jest zaj....
żeby nie breszka którą zapieram klucz żeby się nie ześlizgnął to nie wiem czy bym go ruszył.
Nie ma tragedii. Musisz mieć klucz płasko-oczkowy 24. Płaskim kluczem rozwalisz nakrętkę. Jak założysz klucz oczkowy na nakrętkę od spodu samochodu to pchasz ostro w stronę zderzaka. Najlepiej robić to w dwie osoby. Mi udało się samemu.
Jeżeli będziesz wymieniać rolkę napinającą to z wymianą kompletnej będzie duży problem. Ja wymieniłem tylko rolkę napinającą, a pręt który wchodzi do automatycznego napinacza zostawiłem stary ponieważ nie ma miejsca aby go wyciągnąć. Oprócz tego jest jeszcze rolka prowadząca pasek wieloklinowy alternatora oraz rolka napinająca pasek kompresora klimatyzacji.
u mnie po odpaleniu własnie strasznie rzuca tym napinaczem przez co pasek nie jest dobrze napięty.
jego szlag trafił jek się zbłokowało te koło pasowe i pasek stanął w miejscu, szarpało nim bo czasem zatrybiał a czasem nie.
teść jechał w takim stanie przez kilka kilometrów i chyba dostał napinacz.
i co teraz aby go wyciągnąć to trzeba motor wywalić do góry?
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sob Lip 31, 2010 20:57
jarema napisał/a:
jego szlag trafił jek się zbłokowało te koło pasowe
Dziwne. Nie ma opcji aby koło stanęło i się nie kręciło. Chyba że. Jeżeli się koło rozwarstwi to jedna część podejdzie do obudowy silnika ale nadal będzie się kręcić dlatego że zapiera się z drugą na ograniczniku tłumika drgań.
jarema napisał/a:
i co teraz aby go wyciągnąć to trzeba motor wywalić do góry?
Odkręcasz nakrętkę kluczem 24. Gwint LEWY. Stary trzpień zostaje, a wymieniasz tylko rolkę, nakrętkę i podkładki na nowe. Rolka jest skręcona śruba z trzpieniem - klucz 13 i 24. Trzpień zostaje na swoim miejscu w napinaczu automatycznym który jest przykręcony pod pompą wtryskową. Przy odkręcaniu nakrętki pomagaj sobie śrubokrętem odpychając śrubę w kierunku bloku tak aby nakrętka miała miejsce gdzie się wysuwać. Trochę zabawy ale idzie.
Druga rolka jest przykręcona kluczem imbusowym 7. Gwint PRAWY (normalny).
moje koło rozsypało się na tyle że ogranicZnik tłumika drgań po prostu ścięło.
a jedna część koła zeszlifowała już kadłub silnika.
ale nie o tym chciałem napisać.
męczy mnie dalej wibracja paska między kołem pasowym a alternatorem.
już wymieniłem to co można oprócz napinacza bo jest w takim miejscu że niech go szlag.
ale słyszałem że mogło paść sprzęgiełko na kole alternatora.
wydaje mi się że czegoś takiego u nas nie ma-prawda?
Siemka dołączając się do tematu kół pasowych może ktoś mi powiedzieć gdzie można dostać koło - sprzęgło elektromagnetyczne do klimy . Cholerstwo zupełnie mi się rozleciało tak że dzwoni pierścień tego koła a klima nie działa.
co do skrzywienia to nie ma takiej opcji.
łomikiem to ja sobie przytrzymywałem klucz żeby się nie ześlizgnął.
jesli chodzi o simering to kupiłem w sklepie iparts 55/68/8 a na fakturce napisane alfa romeo,fiat ,opel, czyli tak naprawdę pewnie pasuje od wielu modeli.
[ Dodano: Czw Sie 05, 2010 00:30 ]
mam juz serdecznie dość tego problemu z wibrującym paskiem.
dzisiaj postanowiłem zdjąć koło pasowe i przyjrzec się mu dokładnie czy nie ma jekiegoś feleru, i moim oczom ukazał się taki widok jak na zdjęciach.
wygląda jakby miało milion przebiegu a nie kilka minut.
przykręcone było tak że znowu musiałem rozrusznikiem cyknąć, a ono całe wytarte i pozdzierane. przez to chyba drżało.
mój znajomy mechanik którego przywiozłem do garażu stwierdził oglądając je jak jeszcze było w aucie że ono jakos dziwnie się kręci, jakby tej gumy w środku było za mało i ono się trzęsie.
nie wiem co mam robić bo ono się nie nadaje do ponownego montażu.
Czy przed odkręceniem koła pasowego lub innych elementów typu rolki napinające trzeba coś blokować np. tak jak przy wymianie rozrządu?
Można prosić o dokładny opis jak odkręcić koło pasowe krok po kroku?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum