Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Nierówna praca silnika + dymek
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Nierówna praca silnika + dymek
Autor Wiadomość
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Sie 03, 2010 08:06   

mirekbuk120, tylko widzisz problem polega na tym, że jeśli komputer pokazuje mało powietrza, to najczęstszym problemem przy takich objawach jest przepływomierz, bo to z niego są pobierane informacje o przepływającej masie powietrza. Ja bym tutaj uatrywał problem, przynajmniej jest jakiś punkt zaczepienia :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 03, 2010 08:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Bulway 




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Sie 03, 2010 16:03   

ok, to z wstępnych informacji, samochodu sam nie sprawdzałem (siła wyższa) oddałem go do warsztatu, skoro już zapłaciłem za tą naprawę to nie będę się tym zajmował.
Z wstępnych wskazań (jeśli dobrze zrozumiałem) na kontroli wyszło jakieś 400miligramów przy przepływomierzu, na postoju. Za to teraz po podłączeniu pod komputer został wykryty problem w czujniku położenia wałka rozrządu.

[będę wdzięczny za tłumaczenie tego co napisałem]
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Sie 03, 2010 16:26   

http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721
 
 
Bulway 




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Sie 03, 2010 16:40   

Chodziło mi raczej o to czy te 400 miligramów coś komuś mówią, czy jest to dobrze czy źle, oraz czy to możliwe żeby wał rozrządu mógł coś tu mieć wspólnego z tą całą sytuacją.
No i zostało potwierdzone, nierówna praca silnika jest tylko przez pierwsze kilka minut, auto po odpaleniu dziwnie pracuje przez parę chwilę, po czym jak tylko wskazówka od temperatury silnika się ruszy momentalnie praca się stabilizuje i jest idealnie.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Sie 03, 2010 16:44   

Bulway napisał/a:
Chodziło mi raczej o to czy te 400 miligramów coś komuś mówią, czy jest to dobrze czy źle,
Po to dostałeś link bo jest tam napisane. Dokładnie w temacie o przepływomierzu. Choćby http://forum.roverki.eu/v...p=480184#480184
 
 
Bulway 




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Sie 03, 2010 16:53   

zdania wyciągnięte z Twojego linku.

Cytat:
540 daje komputer na stałe zapisane w pamieci i przy tej dawce powietrza , jest zwiększona moc i dawka paliwa w celu bezpiecznego używania pojazdu.

Cytat:
ponieżej 390 zadławia pojazd do granic niemożności jazdy


u mnie jest 400, to dość blisko dolnej granicy, może to być powodem... ?

a co z tym wałkiem rozrządu, on też może mieć wpływ?

sorx, apples, przeczytałem 2 tematy z tego co dałeś i tego nie doczytałem :/
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Sie 03, 2010 17:11   

Bulway napisał/a:
u mnie jest 400, to dość blisko dolnej granicy, może to być powodem... ?
Może być, ale nie musi. Gdybyś sam odłączył to byśmy wiedzieli już czy to jest powodem. :wink:
Bulway napisał/a:
sorx, apples, przeczytałem 2 tematy z tego co dałeś i tego nie doczytałem
:wink:
 
 
mirekbuk120 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 73
Skąd: Bukownica



Wysłany: Wto Sie 03, 2010 18:15   

Rowan
Cytat:
mirekbuk120, tylko widzisz problem polega na tym, że jeśli komputer pokazuje mało powietrza, to najczęstszym problemem przy takich objawach jest przepływomierz, bo to z niego są pobierane informacje o przepływającej masie powietrza. Ja bym tutaj uatrywał problem, przynajmniej jest jakiś punkt zaczepienia :wink:

Idąc dalej tym tropem w kolektorze znajduje się czujnik ciśnienia powietrza on także powinien wskazać błąd. Skoro powietrza jest za mało to i ciśnienie jest niższe. A jeśli nie pokazuje to by wskazywało na błędny odczyt przepływki. Czy dobrze dedukuje?

PS. Rowan rozumiem do czego służy przepływka, ale dziękuję za dogłębne wytłumaczenie :grin: . Chodziło mi raczej o samo podejście mechanika do problemu. Po prostu nie chciało mu się pomyśleć.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Sie 03, 2010 20:44   

mirekbuk120, no tu akurat nie jest tak. Bo powietrza jest tyle samo, ale przepływka wskazuje, że jest mniej. Przez to powstają błędne obliczenie dawki paliwa i wychodzą różne klocki, których nie powinno być:/
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
mirekbuk120 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 73
Skąd: Bukownica



Wysłany: Wto Sie 03, 2010 20:53   

No przecież tak właśnie napisałem. Chyba że nie wyrażnie.


A jeśli nie pokazuje to by wskazywało na błędny odczyt przepływki. Czy dobrze dedukuje?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Nierówna praca silnika
zajaczekrmcf Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Maj 29, 2014 16:32
zajaczekrmcf
Brak nowych postów [R75] Nierówna praca silnika
marcelo0506 Rover serii 75, MG ZT 8 Sob Paź 04, 2008 21:58
marcelo0506
Brak nowych postów [R75] Nierówna praca silnika
marcelo0506 Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Sie 25, 2008 22:23
marcelo0506
Brak nowych postów [R75 ] Nierówna praca silnika
sylwesterd Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Mar 27, 2008 20:19
sylwesterd
Brak nowych postów [R75 CDT] Nierówna praca silnika po nagrzaniu
cin1391 Rover serii 75, MG ZT 19 Wto Cze 09, 2015 12:13
cin1391



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink