Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220Ti vs R620i] różnice w silniku z oraz bez doładowania
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Wto Lut 22, 2011 22:05
[R220Ti vs R620i] różnice w silniku z oraz bez doładowania
Autor Wiadomość
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Wto Lip 27, 2010 12:23   [R220Ti vs R620i] różnice w silniku z oraz bez doładowania

mam takie pytanko, czy w silniku 2,0T (benzyna oczywiście) są fabrycznie kute tłoki czy odlew ? oraz czy wały w obu silnika (2,0T oraz 2,0) są takie same ? i czym się różni komp bo mam pewne przyszłościowe plany co do mojego 1,6 :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez sebeks Wto Lip 27, 2010 18:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lip 27, 2010 12:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 899
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Wto Lip 27, 2010 13:02   

Chłopie a co ty tworzysz, jeśli masz na myśli domyślnego R600 z silnikiem Hondy 2.0 F20Z1/Z2 a wersję z silnikiem Rovera 2.0Turbo to są to zupełnie inne konstrukcyjnie silniki, wszystkie silniki benzynowe, które były montowane w 600 bez Turbo to silniki Hondy seria F 1.8L(F 18 A3), 2.0L(F 20 Z1, F 20 Z2) oraz seria H 2.3L(H 23 A3) i już to powinno ci dać do myślenia, pozostałe silniki to Diesel i benzyna Turbo Rovera 2.0L
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Wto Lip 27, 2010 14:04   

fakt nie doprecyzowałem, chodzi o ROVERowski silnik turbo 2 litry (200KM z roszem) oraz ROVERowski 2,0 16v (ogólnie z wyglądu taki sam), wiem że hondowskie są inne, chodzi mi o turbo które było montowane z tego co pamiętam w coupe a ten bez turbo nie pamiętam dokładnie który model rovera (teraz zauważyłem że opis tematu może mylić)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 27, 2010 14:04   

w innym temacie było napisane o różnicach w tłokach w silnikach 2.0Turbo Powertraina ;)
Poszukaj tematu w tuningu mechanicznym, jest tam opisane czym się różnią :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Wto Lip 27, 2010 14:16   

dobra wały są te same, tłoki inne

pozostało jeszcze pytanie komputera, konkretnie interesuje mnie czy komputer w silniku turbo i bez turbo jest ten sam (to już do innego pomysłu potrzebne ;) )
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Wto Lip 27, 2010 14:36   

sebeks, proszę przeczytać Zasady Kącika i poprawić temat.
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Lip 28, 2010 01:23   

Komputer jest nieco inny.
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Sro Lip 28, 2010 09:53   

Konix napisał/a:
Komputer jest nieco inny.


możesz coś więcej na ten temat ? zajmuje się też stopniem doładowania turbiny czy ona jest typowo pneumatycznie sterowana ?
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Lip 28, 2010 21:35   

Komputer steruje momentem otwarcia zaworu wastegate.
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Czw Lip 29, 2010 07:24   

Ma też odcięcie paliwa po przekroczeniu doładaowania 0,8 bara.
sebeks napisał/a:
zajmuje się też stopniem doładowania turbiny czy ona jest typowo pneumatycznie sterowana ?

Wastegate jest sterowany typowo pneumatycznie, przed przepustnicą odchodzi wężyk do acuratora, ale w ten wężyk jest wpęty kontroler doładowania (zaworek sterowany przez komputer).
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Wto Sie 03, 2010 10:14   

no czyli tak jak się spodziewałem, próbował ktoś może zaadaptować takiego kompa do K-serii ? bo właśnie kombinuję nad adaptacją takiego kompa lub dorobieniem elektroniki sterującej typowo tylko turbiną i dodatkowymi wtryskami
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Wto Sie 03, 2010 16:23   

Sterowanie turbiną najlepiej rozwiązać mechanicxznie, manual boost controler + manometr. Seria K nie wytrzyma mechanicznie komputera z serii T turbo.
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Sro Sie 04, 2010 11:47   

no bo właśnie myślałem nad dorobieniem kontroli doładowania + jakiś własny algorytm sterowania, dlatego zastanawiałem się nad kompem z 2,0T , ale chyba skończy się jednak nad dorobieniem elektroniki odpowiedzialnej tylko za sterowanie turbiną w zależności od wybranego trybu jazdy oraz paliwa w danym momencie :smile:
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Sie 04, 2010 18:37   

Zwykle kończy się porzuceniem tematu na etapie trzeba odprężyć silnik.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [K series] Różnice między uszczelkami w K oraz KV6.
BigBoyPL Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 5 Pon Cze 17, 2013 13:35
BigBoyPL
Brak nowych postów [Silniki serii K] Różnice pomiędzy 200 i 25 oraz 400 i 45.
jerzu Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 25 Wto Mar 26, 2013 16:37
polofix
Brak nowych postów [r620i] Jaki olej mineralny?
tomason Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 4 Pią Mar 18, 2011 00:50
Drool
Brak nowych postów [K14 16V/8V] Róznice i HGF
sknerko Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Sro Kwi 08, 2009 21:34
Gość
Brak nowych postów [R All] Różnice w silnikach 1.8
sebeks Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 16 Sro Mar 12, 2014 19:43
MultecFSO



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink