Wysłany: Wto Lip 27, 2010 12:23 [R220Ti vs R620i] różnice w silniku z oraz bez doładowania
mam takie pytanko, czy w silniku 2,0T (benzyna oczywiście) są fabrycznie kute tłoki czy odlew ? oraz czy wały w obu silnika (2,0T oraz 2,0) są takie same ? i czym się różni komp bo mam pewne przyszłościowe plany co do mojego 1,6
Ostatnio zmieniony przez sebeks Wto Lip 27, 2010 18:54, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lip 27, 2010 12:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Chłopie a co ty tworzysz, jeśli masz na myśli domyślnego R600 z silnikiem Hondy 2.0 F20Z1/Z2 a wersję z silnikiem Rovera 2.0Turbo to są to zupełnie inne konstrukcyjnie silniki, wszystkie silniki benzynowe, które były montowane w 600 bez Turbo to silniki Hondy seria F 1.8L(F 18 A3), 2.0L(F 20 Z1, F 20 Z2) oraz seria H 2.3L(H 23 A3) i już to powinno ci dać do myślenia, pozostałe silniki to Diesel i benzyna Turbo Rovera 2.0L
fakt nie doprecyzowałem, chodzi o ROVERowski silnik turbo 2 litry (200KM z roszem) oraz ROVERowski 2,0 16v (ogólnie z wyglądu taki sam), wiem że hondowskie są inne, chodzi mi o turbo które było montowane z tego co pamiętam w coupe a ten bez turbo nie pamiętam dokładnie który model rovera (teraz zauważyłem że opis tematu może mylić)
w innym temacie było napisane o różnicach w tłokach w silnikach 2.0Turbo Powertraina
Poszukaj tematu w tuningu mechanicznym, jest tam opisane czym się różnią
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
pozostało jeszcze pytanie komputera, konkretnie interesuje mnie czy komputer w silniku turbo i bez turbo jest ten sam (to już do innego pomysłu potrzebne )
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Czw Lip 29, 2010 07:24
Ma też odcięcie paliwa po przekroczeniu doładaowania 0,8 bara.
sebeks napisał/a:
zajmuje się też stopniem doładowania turbiny czy ona jest typowo pneumatycznie sterowana ?
Wastegate jest sterowany typowo pneumatycznie, przed przepustnicą odchodzi wężyk do acuratora, ale w ten wężyk jest wpęty kontroler doładowania (zaworek sterowany przez komputer).
no czyli tak jak się spodziewałem, próbował ktoś może zaadaptować takiego kompa do K-serii ? bo właśnie kombinuję nad adaptacją takiego kompa lub dorobieniem elektroniki sterującej typowo tylko turbiną i dodatkowymi wtryskami
no bo właśnie myślałem nad dorobieniem kontroli doładowania + jakiś własny algorytm sterowania, dlatego zastanawiałem się nad kompem z 2,0T , ale chyba skończy się jednak nad dorobieniem elektroniki odpowiedzialnej tylko za sterowanie turbiną w zależności od wybranego trybu jazdy oraz paliwa w danym momencie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum