Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam
Czy podczas uruchomionej klimatyzacji rurki z zaworami do dobijania czynnika chłodzącego robią się u Was zimne, ciepłe czy gorące? Pytanie do osób z prawidłowo działającą klimatyzacją, sprawnym wentylatorem.
Chodzi mi o opinię, lub poradę, jaką temperaturę powinny mieć te rurki podczas pracy klimatyzacji. U mnie jest tak, że cieńsza rurka jest gorąca, a grubsza lodowata - klimatyzacja chłodzi, ale chyba nie tak jak powinna, tzn z mniejszą mocą.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 23, 2010 23:39, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 19, 2010 14:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Kwi 19, 2010 16:29
kris-tofer napisał/a:
cieńsza rurka jest gorąca
u mnie letnia/zimna
kris-tofer napisał/a:
a grubsza lodowata
i dokładnie tak samo
Przed wymiana rezystora, kiedy miałem tylko 2 bieg rurka cieńsza robiła się gorąca do momentu jak wentylator się nie uruchomił. Teraz jak wentylator pracuje cały czas po włączeniu klimatyzacji rurka jest letnia, a nawet określiłbym że jest zimna. powietrze z nawiewów leci zimne do tego stopnia że trzymając ok 30s ręka marznie.
to by sugerowało, że mam zbyt słabo schłodzony czynnik, jednak serwis klimatyzacji mówi, że przechłodzony, bo jak jadę w granicach 100km/ha powietrze nie jest już tak schłodzone, a pędem powietrza skraplacz powinien być chłodzony jeszcze bardziej
U mnie jest tak,że jedna jest gorąca a druga lodowata.Wentylator chodzi cały czas podczas włączonej klimy.Możesz mieć za mało czynnika chłodzącego. Zwróć uwagę czy wentylator pracuje cały czas i czy się nie wyłącza. Rozwiń myśl, że twoja klima działa ze zmniejszoną mocą??
Czynnik ładowałem jakiś rok temu, wiem, że powinienem sprawdzić to również w tym roku, odciągnąć, przefiltrować i dać nowy olej wraz z czynnikiem; powinienem bo robi się to przed każdym sezonem ale myślę, że jest to teraz najmniejszy kłopot, bo klima działa. Jednakże nie jest to super powiew zimnego powietrza, różnicę czuć po około 10min działania klimatyzacji, a gdy jadę po trasie powietrze z kilmy jest cieplejsze niż gdy stoję w korku, co mnie bardzo dziwi...
Temat działania wentylatora mam w małym paluszku, działa jak należy (chociaż jest to zamiennik z chryslera voyagera to u kolegi dukat11 który ma taki sam zamiennik klima działa wyśmenicie)
Najbardziej zastanawia mnie temperatura tych rurek, bo u apples'a są chłodne, a klima działa bardzo dobrze.
skrzypol, a masz oryginalny wentylator? czy jakiś dorabiany? wentylator działa CI na wszystkich biegach?
raczej tak bo za "moich czasow" nik nic nie dorabial...
W piatek bylem na obsludze i "nabicu" klimy po tym zabiegu dziala znacznie lepiej a rurki nadal jak kiedys jedna zimna druga ciepla, ale nie wiem czy caly czas jest tak samo. A o ktorym wentylatorze piszecie bo ten za grilem to raczej nie widzialem zeby sie krecil, ale czasem slysze jakies buczenie od czasu do czasu tym bardziej jak auto jest nagrzane i wlacze klime na "auto" na 17-18stopni...
wentylator dziala, a na warsztacie udzielono mi informacji, ze jesli cienka rurka jest ciepla to "podobno" to nie problem bo jest to powrot i czasem bywa cieply... (ja sie na tym nie znam)
zdążyłem ustalić, że cieńsza rurka powinna być ciepła, ponieważ jest to rurka wysokociśnieniowa, gdy obie rurki są zimne wówczas wina może leżeć w uszkodzonym zaworze rozprężającym. Jest to opinia serwisu klimatyzacji.
A o ktorym wentylatorze piszecie bo ten za grilem to raczej nie widzialem zeby sie krecil,
o tym jedynym , czyli za grillem. Po włączeniu klimatyzacji powinien się kręcić cały czas na 1biegu.
No właśnie. A ja wczoraj zauważyłem, że po włączeniu klimy wentylator włącza się na jakieś 15 sekund co minutę. I tak w kółko. Klima chłodzi. Wcześniej takie rzeczy się nie działy. Wadliwy wentylator czy może coś z klimą (za mało czynnika chłodzącego)?
_________________ "Dwie rzeczy są nieskończone - Wszechświat i głupota ludzka. Co do tej pierwszej istnieją jeszcze wątpliwości" - Albert Einstein
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Sie 05, 2010 08:40
maciasw napisał/a:
Wadliwy wentylator czy może coś z klimą (za mało czynnika chłodzącego)?
Brak 1 biegu - uszkodzony rezystor lub szczotki. Włącza się 2 na chwilę by schłodzić czynnik i się wyłącza. Tematy o wentylatorze http://forum.roverki.eu/v...p=494732#494732
uszkodzone szczotki to chyba nie najlepszy pomysł, jeśli na 15 sek. się włącza to masz pewnie uszkodzony rezystor. Jeśli miała by być to szczotka, to najszybciej wyciera się ta od masy i wtedy nie będzie żadnego biegu.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Sie 05, 2010 16:28
kris-tofer napisał/a:
uszkodzone szczotki to chyba nie najlepszy pomysł, jeśli na 15 sek. się włącza to masz pewnie uszkodzony rezystor. Jeśli miała by być to szczotka, to najszybciej wyciera się ta od masy i wtedy nie będzie żadnego biegu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum